Nijemci znaju: Ovo je najbolji način prestrojavanja, izgleda odlično
PERFEKCIONISTI Nijemci su mnoge stvari doveli do savršenstva, a optimizirali su i radnju prestrojavanja u prometu.
Nijemci su se u autoindustriji dokazali, cestogradnji također, a prometna kultura im je na visokoj razini. I upravo su zbog potonjeg moguće primjene pravila koje će optimizirati tijek prometa. Jedno od njih je prestrojavanje, odnosno prestrojavanje u situaciji kada se spajaju dvije vozne trake.
Definira ga Reissverschlusssystem sustav zatvarača, a koji se temelji na ideji da se prestrojavanje vrši u zadnjoj mogućoj točki, i to tako da se naizmjence, nakon svakog automobila, uključuje po jedan auto iz trake koja se prekida. Princip je to koji uvelike podsjeća na patentni zatvarač, a u praksi se pokazao kao najučinkovitiji.
Da, dobro ste shvatili, ono što se kod nas doživljava kao bahata vožnja, kada „pametnjakovići“ voze do kraja svoje trake i onda se uključuju, realno je optimalna procedura u takvim situacijama. Naravno, pod uvjetom da su obje trake pune, a vozači spremni propuštati vozila. Naime, dok se na hrvatskim cestama takvo prestrojavanje smatra bahatim i bezobraznim, u Njemačkoj ćete ako ne propustite auto na kraju platiti i kaznu. I tako posljednjih 15 godina otkako je „pravilo zatvarača“ ušlo u zakonsku regulativu.
Više je razloga zbog kojih je sustav zatvarača učinkovit. Psihološki, vozač ne mora strepiti hoće li stići ući u traku, dok u praksi to znači kako će obje trake biti iskorištene. Prema rezultatima mnogobrojnih istraživanja ovaj princip prestrojavanja povećava protočnost prometa za do 20%, piše Ozy.
Da, Nijemci sve čine bolje od nas, osim kada dođu u situacije u kojima treba improvizirati. A tu slavenski, a time i balkanski mentalitet jednostavno nema konkurencije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati