Njemačka otvorila e-autocestu za kamione
IDEJA trolejbusa u kombinaciji s najnovijim tehnologijama bi mogla biti novo rješenje za optimizaciju kamionskog prijevoza po pitanju ispušnih plinova.
U Njemačkoj su se dosjetili rješenja kojim bi mogli riješiti glavninu problema zagađenja u cestovnom teretnom prometu gdje su dizelski motori imperativ. Proces elektrifikacije je skup i bolan, no ova ideja bi mogla biti rješenje u prometu tegljačima, barem kad su u pitanju autoceste.
Radi se o tzv eHighway cesti na kojoj prometuju kamioni opremljeni trolama, a koji se električnom energijom napajaju poput trolejbusa, putem nadzemne mreže istosmjerne struje napona 670 V. Nakon višegodišnjeg razvoja i uspješno odrađene testne faze otvorena je prva dionica u dužini od 10 km.
Tehnologiju je razvio Siemens, a sustav kamionima s odgovarajućom opremom omogućava da se spoje na električnu mrežu i na struju voze brzinom do 90 km/h. Kad su spojeni s izvorom električne energije, kamioni voze na električni pogon, a silaskom s e-autoceste vraćaju se na klasičan pogon motorom s unutrašnjim izgaranjem.
U Siemensu naglašavaju kako ova tehnologija omogućava drastično smanjenje štetnih ispušnih plinova, ali i da bi vlasnik kamiona na 100.000 prijeđenih kilometara mogao uštedjeti do 20.000 eura. Također, ovaj je sustav u potpunosti kompatibilan s trenutnom cestovnom infrastrukturom.
Njemačka vlada je potrošila oko 70 milijuna eura na razvoj tehnologije koja kamionima omogućava korištenje Siemensove električne mreže. Osim netom otvorene dionice između frankfurtske zračne luke i industrijskog parka, vrijedne oko 15 milijuna eura, uskoro će se otvoriti još dvije dionice eHighwaya.
Slične tehnologije trenutno se testiraju u Švedskoj i Americi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati