Nova Porsche Panamera: Obiteljski 911 je brži, opasniji, ali i ljepši
Foto: Porsche
PORSCHE JE konačno javnosti predstavio novu Panameru, vjerojatno najatraktivniju premium limuzinu otvorenih sportskih aspiracija.
Kao što se očekivalo nasljednik je osjetno atraktivniji u čemu najveći obol daje dinamičnija, gotovo coupeovska silueta. Kad je rezultat tako dobar može se oprostiti i koji centimetar minusa za putnike na stražnjoj klupi, posebno iz objektivne činjenice da je ovo luksuzna limuzina u kojoj će vlasnik definitivno sjediti sprijeda, za upravljačem.
S novim modelom možemo zaboraviti pomalo neproporcionalni dizajn prethodnika, a možda najbolji kompliment je da Panamera izgleda kao da je dio obitelji najslavnijeg Porscheovog modela - 911-ice. Povećani međuosovinski razmak i skraćeni prevjesi dodatno pridonose skladu forme pred kojom će biti teško ustuknuti.
Jednak dojam ostavlja i potpuno novi interijer snažno inspiriran 911-icom. Četiri individualna sjedala okružena su ugodnim techno okruženjem obogaćenim brojnim zaslonima i tipkama osjetljivim na dodir.
Kao kod 918 Spyder samo je okretomjer u analognom formatu, dok su svi ostali pokazivači ušli u digitalno doba. Novim PCM (Porsche Communication Management) sustavom upravlja se putem 12,3-inčnog zaslona, a i putnici straga imaju na raspolaganju interaktivno sučelje zaslona.
Oprema je naravno prvoklasna, a vlasnika osim masažnih sjedala očekuje atraktivno ambijentalno osvjetljenje, ali i vrhunski hi-fi sustav s potpisom Burmestera. Ponuda prostora i komfor su neupitni, kao i voluminoznost prtljažnog prostora osnovnog kapaciteta 495 litara, odnosno 1.304 l s preklopljenim stražnjim naslonom.
Kad je pak dinamika u pitanju Porsche garantira apsolutno savršenstvo. Navodno niti jedan drugi automobil ne može ponuditi ovako podvozje koje nudi optimalni kompromis između sportske dinamike i komfora luksuzne limuzine.
Nova Panamera postavljena je na MSB (modular standard architecture) platformu, a obogaćena je novim generacijama kućnih sustava optimizacije dinamičkih karakteristika. Osim zračnog ovjesa tu su unaprijeđeni sustavi aktivne kontrole ovjesa i dinamičkih karakteristika, te dakako elektromehanički servo upravljač. Panamera premijerno dobiva i aktivno upravljanje stražnjim kotačima, a ugrađene su i još potentnije kočnice
Odmah po lansiranju Panamera će se nuditi u 4S izvedbi koju čini 2.9 V6 biturbo sa 440 KS i 550 Nm, a s kojim ubrza do 100 km/h za 4,4 sekundi uz 289 km/h. Sport Chrono paket izbrusit će performanse još agilnijim ubrzanjem, i to za 0,2 sekunde u sprintu do 100 km/h. Potrošnja je i do 10% manja od prethodnika, odnosno zadržava se na razini od 8,1 l/100 km.
Panamera Turbo u prijevodu znači 550 KS i 770 Nm koji dolaze kao granične vrijednosti 4.0 V8 biturbo motora. Potrebne su mu 3,8, odnosno 3,6 (Sport Chrono) sekunde do 100 km/h, dok je maksimalac 306 km/h. Deklarirana potrošnja je oko 9,3 l/100 km.
Novost u ponudi je 4.0 V8 dizelaš sa 422 KS i 850 Nm. Maksimalac je 285 km/h, a svega 4,5 sekunde treba da uhvati stotku. Nevjerojatno, ali deklarirana je potrošnja od 6,7 l/100 km.
Svi motori upareni su sa novim osam-stupanjskim mjenjačem, ali i dodatno unaprijeđenim pogonom na sve kotače.
Poznate su i cijene, a prve isporuke kreću 5. studenog. Traženi iznosi kreću od 113.027 EUR za Panameru 4S, preko 116.954 EUR za dizelsku opciju, pa sve do 153.011 koliko je početna cijena Turbo izvedbe.
Tu Porsche ne staje. Kroz godinu i pol možemo očekivati i shooting brake izvedbu čiju najavu je Porsche odradio još 2012. godine studijom Sport Turismo, a publika odlično prihvatila.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati