Nova S klasa: Luksuzni high-tech
TESTNI prototip nove generacije S klase je već u više navrata primijećen na raznim mjestima širom svijeta, dok se službena premijera očekuje u proljeće sljedeće godine na šangajskom auto salonu. Navodno će se raditi o najnaprednijem high-tech automobilu ikad.
Nova će S klasa imati tzv. multi-LED prednja svjetla sa zakretnom funkcijom i automatskim podešavanjem svjetlosnog snopa uvjetima na cesti. U ovaj će se automobil ugrađivati i 6D-Vision sustav koji će detektirati čak i one pješake koji se nalaze između parkiranih vozila i namjeravaju izaći na prometnicu kojom se kreće nova S klasa.
Straga će se također nalaziti LED svjetla zajedno s velikim zaustavnim svjetlom, a poklopac prtljažnika će se moći otvoriti nakon što zamahnete nogom ispod njega. Ovo je dakako jako korisno kada su vam ruke zauzete nošenjem tereta koji želite staviti u prtljažnik.
Ne samo da će nova S klasa moći sama parkirati, već se navodno moći i sama voziti pri brzinama do 40 km/h. Kvaliteta vožnje na najvišoj mogućoj razini je osigurana prvenstveno zahvaljujući Magic Ride Control sustavu koji stalno skenira cestu ispred automobila, odnosno ispred svakog kotača te automatski podešava ovjes sukladno svojim nalazima.
Motorizaciju će činiti više pogonskih strojeva većeg i manjeg obujma, odnosno od 4 do 12 cilindara, a u ponudi će se svakako naći i plug-in hibridna verzija. O luksuznom i visoko kvalitetnom te vrlo prostranom interijeru nema smisla previše govoriti jer se on jednostavno podrazumijeva. Kupci mogu očekivati napredni infotainment koji će uključivati sve moderne načine korištenja, povezivanja i sl.
Ipak je ovo automobil koji ne samo da se mora boriti s modelima poput BMW-ove serije 7, Audijevog A8 ili Jaguara XJ, već mora u jednu ruku nadomjestiti i odlazak Maybacha.
Dodajmo kako će u konačnici ponudu S klase činiti standardna limuzina, verzija s produljenim međuosovinskim razmakom, a izvjesan je i Pullman sa šest vratiju. Nadalje, tu treba pribrojiti preimenovani CL kao S klasu coupe i cabrio, a postoji i mogućnost kako će CLS dobiti svog većeg brata u S klasi kao tzv. kupeovskoj limuzini.
Kako bi nova S klasa trebala izgledati kada stigne na tržište sredinom iduće godine možete vidjeti na priloženom renderu. Recimo i kako je njen dizajn najavljen skulpturom Aesthetics S s prošlog pariškog auto salona te kako je zadatak dizajna podjednako se svidjeti novim kineskim kupcima kao i onim starim, najviše iz Europe i Amerike.
Na kraju podsjetimo na najvećih pet inovacija koje je svijetu auto-industrije donijela upravo S klasa:
ABS - Prvi anti-blokirajući kočnički sustav je ugrađen u S klasu 1978. u model W116 koji se prodavao od 1972.
Zračni jastuci - S klasa je bila prvi automobil u kojega je ugrašen zračni jastuk za vozača 1981, suvozačev je slijedio sedam godina kasnije.
ESP - Sustav nadzora stabilnosti vozila je razvio Bosch i prvi je put u S klasu ugrađen 1995. Danas je postao toliko uobičajen da uskoro neće biti automobila bez njega.
Automatski klima uređaj - 1977. je S klasa bila dostupna s ovim sustavom.
Pre Safe sigurnosni sustav - Predstavljen 2002. ovaj sustav "osjeća" kada će se nesreća dogoditi (na temelju izračuna putem velikog broja parametara prikupljenih raznim senzorima) te priprema automobil, odnosno putnike kako bi se umanjile moguće posljedice - zatvaranje prozora, prednapinjanje pojaseva, pomicanje sjedala u optimalan položaj i sl.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati