Nova S(F) klasa
JEDNA od najvećih zvijezda ovogodišnjeg frankfurtskog auto salona je bio Mercedesov koncept F125, koji je svojim tehničkim rješenjima te dizajnom najavio i "tehnologiju S klase iz 2025. godine". No, čini se kako kupci neće morati baš toliko dugo čekati da bi se domogli pojedinih inovativnih rješenja.
Naime, ako je suditi prema službenim proizvođačevim navodima sljedeću bi generaciju umjesto S mogli mirne duše nazvati i SF klasa. Dolazak automobila na tržište se očekuje tijekom iduće godine. Jedan od najzanimljivijih gadgeta je svakako sustav autonomnog upravljanja vozilom koji omogućuje S klasi da se sama vozi u uvjetima sporog prometa pri brzinama do 40 km/h. Konkretno, cijeli set kamera i radsrskih senzora nadgleda položaj automobila u odnosu na druge automobile i predmete, odnosno njihovu brzinu, smjer kretanja i sl.
Tu je i nova generacija Comand online sustava koji omogućuje široke mogućnosti povezivanja s najrazličitijim servisima, od kojih su za samu vožnju najkorisniji oni vezani uz navigaciju. Najavljen je i daleko napredniji infotainment sustav, posebno kad je riječ o audio sustavu, većim zaslonima i sl.
Kompjuterski nadziran (Magic Ride, Active Body Control) te većim dijelom od aluminija izrađeni ovjes, novi elektro-mehanički upravljač i 9-stupanjski automatski mjenjač će ovaj automobil učiniti znatno udobnijim i lakšim za upravljanje.
Nova će se S klasa temeljiti na modularnoj čeličnoj platformi s pogonom na stražnje kotače i sva četiri kotača, koju koriste E i M klasa. Kako bi se masa automobil smanjila u odnosu na prethodnika, pojedini elementi karoserije, poput vrata će biti izrađeni od aluminija.
Što se dimenzija tiče recimo kako će one ostati vrlo bliske onima današnjeg automobila. Riječ je o duljini nešto većoj od pet metara (5.010 u standardnoj i 5.230 mm u produljenoj verziji) uz izuzetak Pullmana koji će pak narasti na oko 5.680 mm.
Mercedes obično s novom generacijom ne predstavlja i nove motore već prenosi postojeće uz određene obrade, dok se noviteti čuvaju za redizajn.
Slično će biti i u ovom slučaju gdje će osnovu motorizacije činiti 4-cilindrični 250 CDI prenijet iz sadašnjeg modela, a slijedit će ga novi S300 Bluetec hibrid s 2,1-litrenim turbodizelašem snage 205 KS i 20 KS snažnim električnim motorom. Vrh dizelske ponude će činiti V6 S350 CDI te S400 Bluetec hibrid s 3.0 V6 250 KS turbodizelašem i 20 KS snažnim električnim motorom.
Benzince će predstavljati S500 V8 i S600 V12, kao i bi-turbo V12 S65 AMG. Svi bi trebali zadovoljavati Euro 6 norme.
Većina spomenutih motora bi trebala biti uparena s novim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem 9G-Tronicom, a stop-start sustav i regenerativno kočenje će biti dijelovi standardne opreme svih modela. 4Matic sustav pogona bi navodno trebao biti dostupan s minimalno dvije dizelske te dvije benzinske izvedbe.
U konačnici u ponudi će se nalaziti nekoliko karoserijskih izvedbi (obzirom na duljinu) uključujući coupe sa skraćenim međuosovinskim razmakom te kabriolet s platnenim krovom. Coupe će zamijeniti CL te činiti osnovu za kabriolet kojega je još 2006. najavio konceptni Ocean Drive.
Sljedeće bi godine na tržište trebale stići standardna i produljena izvedba. Pullman verzija i coupe se očekuju 2013, a cabrio 2014.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati