Nova Sonata - pouzdano i profinjeno
NOVA generacija Hyundaieve limuzine srednje klase stigla je u Hrvatsku. Model je predstavljen hrvatskim novinarima početkom travnja na prezentaciji održanoj u Golf Klubu Zagreb.
Koncept velikih mogućnosti
Potpuno novi izgled donosi prijeko potrebnu svježinu korejskoj limuzinu koja time automatski dolazi u prvi plan, i to ne samo kad je u pitanju Hyundaieva gama. Trendi izgled vanjštine sada je više podređen europskom ukusu. Markantan prednji kraj potenciran je značajnim rastom dimenzija: Sonata u duljinu mjeri 4.800 mm, širinu 1.832 i visinu 1.475 mm, što su trenutno najveće brojke u segmentu. Zanosni bokovi i klasična gradnja stražnjeg kraja s horizontalno orjentiranim svjetlima odlično odgovaraju ukusu kupaca koji zaziru od bilo kakvih ekstravagancija, dok će oni zahtjevniji uvijek naći neku manju zamjerku.
Međuosovinski razmak iznosi 2.730 mm (+30 mm), što je dovoljno da razuvjeri sve one koji misle da u Koreji ne znaju kakav komfor traže Europljani. Međutim, dok je pro-američki štih izvana vidljiv u tragovima, unutrašnjost je potpuno podređena preko-oceanskim navikama. Na udobnost sjedala, bolje rečeno fotelja, ne može se nitko požaliti. Ona posjeduju opruge Fullmaflax, dok su u sustav potpore lumbalnog dijela kralježnice dodane podupiruće žice koje smanjuju pritisak za vrijeme dugih vožnji. Bočni oslonac možete zaboraviti, što i nije neki nedostatak s obzirom na namjenu automobila.
Raspored komandi, dizajn instrumenata i izvedba središnje konzole s nešto tvrđom plastikom u donjem dijelu govore u prilog anglosaksonskih simpatija. Prostranost se idući prema straga ne smanjuje, a kruna je prtljažnik kapaciteta solidnih 462 litara.
Samo jedan motor, dizelaš dogodine
Sonata se na hrvatskom tržištu nudi samo u jednoj motornoj izvedbi. Procjena je da interes za 3.3 V6 benzinac nije dovoljno velik, dok će dvolitreni benzinski i dizelski motori stići kroz godinu dana.
Radi se o novom aluminijskom DOHC četiri-cilindarskom benzinskom motoru razvijenom u suradnji s DaimlerChrysler koncernom i Mitsubishijem. U motor je ugrađen čitav niz suvremenih tehnoloških rješenja koji izravno utječu na njegove sposobnosti. Aluminijski blok motora donosi manju potrošnju goriva (posljedica manje mase), promjenjivi kutovi razvoda (CVVT) brinu se za optimalan rad u pogledu isporuke okretnog momenta, smještaj usisne grane omogućuje smještanje katalizatora u zoni motora za bržu aktivaciju i manju emisiju štetnih plinova, a osovina za uravnoteženje reducira vibracije na najmanju moguću mjeru.
Motor karakterizira maksimalna snaga od 118/161 kW/KS i 219 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog pri 4.250 o/min. Kupcu preostaje da bira između dva mjenjača, pet-stupanjskog ručnog ili četiri-stupanjske automatike. Tijekom jednodnevnog druženja s novom Sonatom isprobali smo izvedbu s ručnim mjenjačem. Nju karakterizira ubrzanje do 100 km/h u 8,8 sekundi i 212 km/h maksimalne brzine. Tvornički podaci o potrošnji goriva (6,5/8,5/11,8 l/100 km) su s obzirom na snagu motora savim korektni.
Pregršt opreme i povoljna cijena
Sonata se u Hrvatskoj nudi u dva paketa oprema, Business i Prestige. Oni koji se odluče za jeftiniju varijantu, neće biti puno zakinuti. Za protuvrijednost od 161.250 kuna kupac dobiva komfornu limuzinu opremljenu svime što se danas očekuje od jednog automobila ovog kalibra. To u prijevodu znači da sigurnosne aspekte zadovoljava šest zračnih jastuka (prednji, bočni i zr. zavjese) i ABS s EBD-om, dok se za udobnost u vožnji brinu ručni klima-uređaj, potpuna elektrifikacija, kožom obložen upravljač podesiv po visini i dubini, te priprema za radio.
Oni zahtjevniji će uz tridesetak tisuća kuna veću cijenu (193.875 kn) dobiti Sonatu opremljenu automatskom klimatizacijom, grijanim sjedalima obloženim kožom, tempomatom i putnim računalom. Kao prava poslovna limuzina, korejska uzdanica u ovom slučaju posjeduje kompletiranu ponudu u pogledu aktivne sigurnosti (ESP, BAS, TCS), te aktivne naslone za glavu sprijeda. Prestige paket donosi i broj veću obuću, Sonata se u tom slučaju kotrlja na Dunlopovim pneumaticima mjera 225/50 R17.
Jedina izvedba čija cijena prelazi granicu od dvjesto tisuća je ona s automatskim mjenjačem, koja se nudi u kombinaciji s jačim paketom opreme po cijeni od 204.000 kn.
Sonata je jedan od Hyundaievih modela koji je u Hrvatskoj cijenjen, a sudeći po kvalitetama najnovoje generacije modela, tako će i ostati. Međutim, usprkos odličnom omjeru dobivenog i uloženog, te visokom stupnju pouzdanosti koji vrijedi za sve modele ove marke, tržišni plasman nikada nije bio zadovoljavajući. Razloge prije svega treba tražiti u nepostojanju dizelske ponude i neoriginalnom, čak i bezličnom izgledu prijašnjih generacija. Markantan izgled nove Sonate i najava dizelskog motora, uz više nego fer cijenu, mogla bi u narednom razdoblju izazvati pravu pomutnju u segmentu, koji svakim danom u Hrvatskoj dobiva sve više pristaša.
Kratka povijest modela
Hyundai kreće sa Sonatom 1985. godine, a karakterizirao ga je stražnji pogon i benzinske opcije s 1.8 i 2.0 motorom. Druga generacija premijerno je prikazana 1988. godine. Osim što je bila modernije dizajnirana i najprostranija u klasi, Sonata II je bila prvi Hyundaijev model srednje klase s pogonom na prednjim kotačima. Opremljena novim 2.4-litrenim i 3.0-litrenim V6 motorima starta na tržištu Sjedinjenih Država. Model je redizajniran 1991. godinem, a istodobno se proizvodio u tvornicama Ulsan u Koreji i Bromont u Kanadi.
Treća generacija Sonate iz 1993. godine donosi značajan napredak u pogledu dizajna i komfora, te postaje prvi model namijenjen značajnijem pohodu na svjetsko tržište. Tri godine kasnije model biva redizajniran prema željama američkih kupaca, a pojavljuje se i na hrvatskom tržištu.
1998. godine na scenu stupa četvrta i ujedno najuspješnija generacija. Odlična prodaja i još bolji rezultati na testiranjima potvrđuju Sonatu kao izvanredan automobil po prihvatljivoj cijeni. Početkom novog tisućljeća model dobiva novi izgled, a kako Hyundai uvodi sustav upravljanja kvalitetom, stižu i prva priznanja. Sonata je prema anketi zadovoljstva kupaca u periodu od dvije godine, koju je provela kuća JD Power, osvojila prvo mjesto, a proglašena je i najkvalitetnijim novim automobilom.
2004. godine predstavljena je peta generacija modela, koja je upravo stigla na hrvatsko tržište.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati