Novi Seat Leon

ŠPANJOLSKI Seat je u punom zamahu. Nakon dolaska modela Altea i Toledo na red je došao Leon, koji također prati stil predstavljen 2000. godine na konceptu Salsa poznat pod motom "dizajn koji pobuđuje emocije"

Sportska elegancija

Novi Leon kreće dobro utabanim putovima sportske elegancije. Altea, zasigurno najljepši Seatov model u posljednje vrijeme, i ovaj je put bio uzor. Ustvari, prava je istina da je Walter de Silva najviše koristio rješenja s prije spomenute Salse čijim je zaslugama stvoren elegantan i sportski nastrojen automobil s pet vrata.

Dimenzije novog Leona povećale su se u odnosu na prethodni model. On je sada 132 mm dulji (4,315 mm), dok se širina povećala za 26 mm na konačnih 1.768 mm. Coupeovski izgled usprkos visini od 1.458 mm diktiraju brojna dizajnerska rješenja među kojima je možda najvažniji integriranje ručica stražnjih vrata u okvir, baš kao što to koriste neke Alfe. Kao kod monovolumena Altea, metlice brisača smještene su paralelno u odnosu na A-stupove, ali su potpuno vidljive, a ne skrivene unutar nosača.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Komfor interijera poboljšan je u usporedbi s prethodnikom, u odnosu na kojega ima 65 mm dulji međuosovinski razmak (2.578 mm), te osjetno napredniju arhitekturu. Blago se promijenio i prtljažnik, koji je sada nešto veći i ima kapacitet 341 litara.

Četiri motora

Leonova ponuda uključuje  četiri motora, dva benzinska (1.6/102 KS, 2.0 FSI/150 KS) i dva dizelska (1.9/105 KS, 2.0/140 KS). Sva četiri motora poznata su iz ostalih modela koncerna, a zajedničko im je zadovoljavanje Euro IV norme o ispušnim plinovima.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dva slabija (1.6 i 1.9 TDI) serijski se isporučuju s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok će ostala dva snažnija modela (2.0 FSI i 2.0 TDI) imati mjenjačke kutije sa stupnjem više. Kao opcija nudit će se automatski mjenjač sa sekvencijskom Tiptronic funkcijom i to u kombinaciji s 2.0 FSI motorom, dok će 2.0 TDI biti dostupan i s DSG automatskim mjenjačem.

Novi Leon koristi poznatu platformu koja je modificirana u Seat-ovom Tehničkom centru u Martorellu. Promjene se prije svega tiču dorada na ležištima ovjesa, te implementaciji multilink stražnje osovine. Boljim dinamičkim svojstvima doprinjet će i elektro-mehanički servoupravljač, te kočnice s diskovima na svim kotačima.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Pasivnu grupu čine sigurnosni pojasevi u tri točke upetosti za sva sjedala, te šest zračnih jastuka (serijska oprema). Aktivna sigurnosna oprema zaokružuje poglavlje o sigurnosti, a čini ju ABS, TCS i ESP nove generacije.

Specifikacije opreme zasad nisu objavljene, kao ni precizniji tvornički podaci. Tek se zna da su predviđene četiri razine opremljenosti, i to Reference, Stylance, Sport i Sport-up.

Novi Leon premijerno će biti predstavljen 7. svibnja na auto-salonu u Barceloni.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara