Peugeot 3008 HYbrid4: Prvi produkcijski dizelski hibrid
PEUGEOT je pred parišku premijeru predstavio novi hibridni model. 3008 HYbrid4 je i prvi produkcijski hibrid koji kombinira elektromotor s dizelskim motorom.
Ipak, nije riječ o velikom iznenađenju s obzirom kako je pogon već ranije predstavljen u nekoliko konceptnih vozila te kako je iz Peugeota i ranije stigla najava da bi upravo 3008 trebao biti prvi model u kojega će se dotični pogon ugrađivati.
Radi se o paralelnom hibridnom pogonskom sklopu kojega čine sprijeda smješteni 2,0-litreni turbodizelski motor snage 165 KS te straga (u podnici prtljažnika) elektromotor snage 40 KS s Ni-MH baterijama, koje su odabrane radi niže cijene u odnosu na litij-ionske. Konvencionalni motor pokreće prednje, a električni stražnje kotače.
Vozaču na izbor stoje četiri moda rada (Auto, ZEV, 4WD i Sport) kojima može prilagoditi rad pogonskog sklopa svojim trenutačnim potrebama i željama.
Dakle, riječ je o modelu s pogonom na sva četiri kotača, a činjenicom kako između prednje i stražnje osovine nema nikakvih mehaničkih poveznica je izbjegnut daljnji rast mase do kojega je neminovno došlo ugradnjom električnog dijela pogona. Recimo i kako je dizelski motor uparen sa 6-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem, a za veću ekonomičnost tu je i stop-start sustav. Također, u ovaj će se automobil ugrađivati i sustav regenerativnog kočenja koji će prilikom usporavanja puniti spomenute baterije.
3008 HYbrid4 u konačnici razvija ukupnu snagu od 205 KS i maksimalni okretni moment od 500 Nm. Performanse još uvijek nisu objavljene, no iz Peugeota su se pohvalili kako se prosječna potrošnja ovog automobila kreće oko 3,5 l/100 km te kako mu emisija CO2 iznosi 99 g/km.
Početak prodaje ovog modela se očekuje sljedećeg proljeća, a do tada bi njegov pogonski sklop lako mogao biti predstavljen u još kojem modelu ovog proizvođača.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati