Peugeot 307 1.6 HDI XT – ljepotan s pokrićem
NEKADAŠNJI europski automobil godine u Europi niti u svojoj četvrtoj godini egzistencije ne zna za predah. U širokoj ponudi karoserijskih i motornih izvedbi najveći tržišni potencijal ima kompaktna izvedba s nedavno uvrštenim dizelskim agregatom kakvu smo imali priliku testirati.
Dizajn
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Po pitanju dizajna svi su jednoglasni da je 307-ica i dalje jedan od najljepših automobila u klasi. Tipični izdanak francuske škole dizajna još jednom potvrđuje da Peugeot bije glas proizvođača najljepših automobila. Nasljednik 306-ice plijeni poglede profinjenom elegancijom, ali i snažnim nastupom kao posljedicom uvođenja monovolumenske koncepcije u kompaktnu klasu. Implementacijom najboljih rješenja s poslovnog 607 i gradske 206-ice dobivena je forma imuna na zastarijevanje.
Klinasti prednji kraj sa snažno položenim vjetrobranskim staklom osigurava odličnu aerodinamiku: koeficijent otpora zraka iznosi izvanrednih 0.29. S druge strane, izražena visina (1.514 mm) i širina (1.746) čine 307-icu automobilom koji ulijeva povjerenje. Monolitan izgled nastavlja se duž bočnih linija, gdje je umjesto trećeg prozora odabran snažni C-nosač. Iako je nekada bio među većima u segmentu, danas je 4.202 mm duljine Peugeotovom kompaktu dovoljno samo da zadovolji prosjek klase.
Vanjski izgled prvotno je smatran inovativnim, s godinama je sazrio i pokazao sve svoje kvalitete, a u budućnosti će biti odličan primjer u dizajnerskim udžbenicima i baza za daljnje projekte. Na svu sreću to nije bila slučajnost Peugeotovih stilista, pa nakon predivne 407-ice s nestrpljenjem iščekujemo nasljednika modela 307.
Unutrašnjost
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Monovolumenska koncepcija i pametna arhitektura 307-ici je odmah po predstavljanju priskrbila titulu najprostranijeg u klasi. Visoka karoserija u kombinaciji s izdašnim međuosovinskim razmakom od 2610 mm i danas je uzor mnogima. Uostalom, istovjetnu platformu koristi i najnoviji kompakt, kućni Citroen C4.
Obilje prostora sprijeda i straga omogućuje prijevoz pet odraslih osoba i na dalje rute. Prostranost prati praktičnost, brojni pretinci razasuti su posvuda u kabini, dok brojne staklene površine čine unutrašnjost prozračnom.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
340 litara prtljažnika u skladu je sa standardima klase, a pristup prtljazi je solidan. Manje predmete moguće je fiksirati zaštitnom mrežom, koja se isporučuje serijski, baš kao i asimetrično djeljiv stražnji naslon kada kapacitet raste na više od 1.300 litara.
Prednja armatura izvedena je u kvalitetnoj plastici, a u testnom je primjerku bila oplemenjena imitacijom drveta, što nam nije najbolje leglo. Godine je nemoguće sakriti, što je posebno vidljivo na središnjoj konzoli gdje se nalaze prekidači klima-uređaja i audio sustava.
U pogledu ergonomije za upravljačem nema većih zamjerki. Sjedi se uspravno i povišeno, idealnu poziciju vozač može naći pomicanjem upravljača po visini i dubini, te sjedala po visini. Mekana sjedala i izostanak značajne bočne potpore upućuju vozača da primiri strasti za upravljačem, te se prepusti lagodnoj vožnji u kojoj francuska udobnost dolazi do izražaja. Sve relevantne informacije vozač dobiva preko četiri kružna mjerna instrumenta uokvirena kromom i središnjeg djela rezerviranog za signalne lampice.
Opremljenost
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Testni primjerak opremljen XT paketom opreme donosi sve bitne elemente karakteristične za ovaj segment. Bogatu sigurnosnu opremu čini šest zračnih jastuka (prednji, bočni i zračne zavjese), ABS sustav potpomognut EBD raspodjelom sile kočenja i BAS sustavom pomoći pri kočenju.
Automobil je opremljen potpunom elektrifikacijom u vidu podizača svih stakala i podešavanja vanjskih (grijanih) retrovizora. Ugodnom boravku pridonosi serijski klima-uređaj i radio s CD-uređajem sa 6 zvučnika i komandama na upravljaču.
Kako ništa ne bi bilo prepušteno slučaju testni automobil je bio nakrcan brojnom dodatnom opremom u ukupnoj vrijednosti većoj od dvadeset tisuća kuna. 16-inčni alu naplatci i metalik boja učinili su 307-icu magnetno privlačnom, pa ne čudi što se na popisu našao i protuprovalni sustav.
Motor i vozne osobine
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
S 1.6 HDI dizelskim motorom nastalim u suradnji dvaju velikih koncerna (PSA i Ford) već smo se imali nekoliko puta upoznati. Njegovih 80 kW/109 KS maksimalne snage dostupne pri 4.000 o/min i 240 Nm raspoloživih već pri niskih 1.750 o/min optimalna su mjera za automobil ove klase. To potvrđuju tvornički podaci prema kojima 307-ica postiže 100 km/h za 11.2 sekundi uz 188 km/h maksimalne brzine.
Jedna od najvećih kvaliteta je svakako potrošnja goriva. Vozeći otvorenom cestom uz laganu nogu na gasu potrošnja će se kretati u rasponu od 4 (90 km/h, 1.800 o/min) do 6.5 (130 km/h, 2.750 o/min) litara. 1.6 HDI ostaje štedljiv i na autocesti, kada mu odgovaraju brzine veće od 150 km/h. Uz potrošnju manju od 8 litara, vozač će, kao i ostali putnici, moći zamijetiti nisku razinu buke motora, ali i vjetra. Prosjek testa iznosio je 6.5 litara, što je s obzirom na vremenske uvjete i stil vožnje, jedan od najboljih rezultata koje smo postigli s automobilom ove klase.
Peugeot 307 nije previše sklon sportskim aspiracijama. Iako je upravljivost natprosječna, a odziv kočnica odličan, koncept ovjesa s torzijskom osovinom straga zaostaje za svemogućim multilinkom. Razloga za brigu nema, vozače s manje iskustva od tendencije preupravljanja čuva ESP (doplata), a iskusniji standardnom procedurom bez problema mogu kontrolirati putanju. Prelasci preko manjih neravnina su nečujni, a nailaskom na asfalt izbrazdan poput mjesečeve kore, koji je u nas čest slučaj, potmulim zvukom se javljaju komponente stražnjeg djela ovjesa.
Također, mjenjač je, iako mekan i precizan, predugog hoda tj. prespor za bilo kakve egzibicije. Stoga, ukoliko je vozač svjestan svojih mogućnosti i vođen providnošću prometnog zakona, 307-ica ostaje jedan od najsigurnijih i najudobnijih prijevoznih sredstava u klasi.
Zaključak
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Peugeot 307 1.6 HDi u petvratnoj karoserijskoj izvedbi s XT paketom opreme stoji 142.000 kuna. Protuvrijednost je to za koju kupac dobiva, ne samo jedan od najljepših automobila na tržištu, već i bogato opremljeni komforni obiteljski kompakt pokretan odličnim dizelskim motorom.
Testni primjerak s pregršt dodatne opreme prikazuje 307-icu u potpuno novom svijetlu. Efektni alu-naplatci, ESP sustav, grijanje prednjih sjedala, tempomat, te sustavi automatskog uključivanja svjetala i brisača približavaju kompaktni Peugeot premium modelima, kako imidžom tako i cijenom koja u ovom slučaju iznosi 164.350 kn.
>>Ostale fotografije pogledajte ovdje
Važnija serijska oprema: | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
ABS+EBD (el. regulacija sile kočenja) | |
BAS - pomoć pri kočenu | |
El. podizači stakala | |
El. pokretani i grijani retrovizori | |
Klima uređaj | |
Radio CD RD3 + 6 zvučnika i komande na upravljaču | |
Sjedala podesiva po visini | |
Varijabilni servo-upravljač podesiv po visini i dubini | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Rasvjeta ogledala u sjenilu | |
Putno računalo | |
Svjetla za maglu | |
Dodatna oprema: | |
16" alu naplatci Ariane | |
Metalik boja | |
Protuprovalni sustav | |
Tempomat s regulatorom brzine | |
ESP sustav | |
Grijanje prednjih sjedala | |
Funkcija pranja prednjih svjetala | |
Senzor kiše i svjetala | |
Elektrokromatsko ogledalo u unutrašnjosti | |
Funcija sklapanja retrovizora | |
Sekvencijalno podizanje stakala + sustav protiv priklještenja | |
Peugeot 307 1.6 HDI XT |
142.000 kn |
Ukupna cijena testnog vozila |
164.350 kn |
Miljenko Nikolić