Plug-in hibridi i s punim baterijama zagađuju više od deklariranog
PUNJIVI hibridi su bili doživljeni kao odlično prijelazno rješenje na putu elektrifikacije, ali nova saznanja ukazuju da su daleko od optimalnog rješenja.
Nedavno se pojavila ideja koja bi tražila da korisnici plug-in hibrida imaju obvezu punjenja baterija, odnosno da u zonama isključenja u kojima je ograničen pristup "zagađivačima" isto bude primijenjeno i na ova vozila. Dakle, ako je baterija prazna, pristup se ne dopušta. Uvođenje geofencing tehnologije ograničenja čini se vrlo izglednim.
Naime, punjivi hibrid s praznom baterijom nerijetko troši više od ekvivalentnog klasičnog automobila, a time i više zagađuje. Također, električni doseg u praksi je manji od deklariranog, ukazuje ova studija.
Veća emisija CO2
S istim premisama išao je i Transport & Environment (T&E) kad je prije dvije godine utvrdio kako punjivi hibridi na daljim rutama zagađuju osjetno više od deklariranog. Novi testovi pobuđuju sumnje da je tako i na kraćim relacijama.
Studija obuhvaća tri punjiva hibrida, BMW serije 3, Peugeot 308 i Renault Megane. Utvrđeno je kako čak s punim baterijama emitiraju više CO2 nego što je deklarirano. Primjera radi, BMW je tijekom testa emitirao 112 g/km, odnosno tri puta više no što je tvornički deklarirano, pokazali su testovi Sveučilišta u Grazu. Peugeot i Renault su se pokazali bolji, ali su emitirali 20%, odnosno 70% više CO2.
Kad govorimo o čisto gradskoj vožnji s upaljenim benzinskim motorom, podaci su poražavajući - emisija CO2 je pet do sedam puta veća od tvornički deklarirane.
Manji doseg
A kad je doseg u pitanju, opet razočaranje. Peugeot 308 je u gradskim uvjetima imao tek 53% deklariranog dosega, dok je BMW ostvario 74% deklariranog dosega. Jedino je Renault u praksi zadržao deklarirani doseg.
"Punjivi hibridi prodaju se kao savršena kombinacija baterije za sve vaše lokalne potrebe i motora za velike udaljenosti. Ali testiranje u stvarnom svijetu pokazuje da je to mit. U gradskim testovima, samo jedan ima deklarirani električni doseg, dok sva tri emitiraju više CO2. Zakonodavci bi trebali tretirati plug-in hibride na temelju njihovih stvarnih emisija", poručuje Anna Krajinska iz T&E.
U svom zaključku T&E naglašava kako europske zemlje godišnje subvencioniraju punjive hibride iz BMW-a, Peugeota i Renaulta s čak 350 milijuna eura. Istovremeno, prelaskom s hibridnog Peugeota 308 na električni Citroen eC4 vozač će tijekom četiri godine uštedjeti 4800 eura. U istim uvjetima električni Megane donosi uštedu od 1300 eura, dok Tesla Model 3 umjesto hibridnog BMW-a znači uštedu od 2600 eura. Definitivno vrijedno razmišljanja, zar ne?
Anna Krajinska poručuje: "Punjive hibride ne treba tretirati kao vozila s nultom emisijom čak i ako imaju mogućnost geofencinga. Porezi na osobna i službena vozila za ta vozila trebali bi se temeljiti na ostvarenom stvarnom smanjenju CO2. Vlade bi trebale ukinuti sve subvencije za kupnju plug-in hibrida u voznim parkovima i umjesto toga poticati tvrtke da koriste električne automobile na baterije koji su doista bez emisija."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati