Posljednja saznanja o novoj seriji 3
BMW privodi kraju razvoj nove generacije serije 3 koja bi premijerno trebala biti predstavljena početkom iduće godine na detroitskom auto salonu. Novi model pod kodnom oznakom F30 je upravo u posljednjoj fazi trogodišnjeg programa testiranja izdržljivosti.
Uz limuzinski model na tržištu će se pojaviti standardni karavan (Touring), coupe i kabriolet, a novost će činiti GT i GranCoupe. Pojedini izvori navode kako će coupe, cabrio i GranCoupe nositi oznaku serija 4.
Nova će se generacija dizajnom pratiti novu seriju 5, a temeljit će se na poprilično dorađenoj platformi sadašnjeg modela s 50 mm produljenim međuosovinskim razmakom, dok je trag kotača proširen 20 mm sprijeda i 15 mm straga. Ovo će se prvenstveno odraziti na povećanje ponude prostora u unutrašnjosti te na veću stabilnost, odnosno unaprjeđenje voznih sposobnosti.
GT i GranCoupe će imati još dodatnih 25 mm dulji međuosovinski razmak, a slična će limuzina biti namijenjena prvenstveno kineskom tržištu.
Ovjes će također biti temeljiti izmijenjen, a sve u nastojanju za većom upravljivošću vozila. Slično je i s novim upravljačkim elektro-mehaničkim sustavom. Nadalje, masa automobila je smanjena raznim tehničkim rješenjima i većom upotrebom aluminija te drugih lakših komponenti.
BMW planira ponuditi čak 11 turbo motora, pet benzinaca i šest dizelaša, no dakako neće svi biti dostupni odmah po lansiranju.
Ulazni će model pokretati 1.6 4-cilindrični turbo snage 155 KS u modelu 318i. Stari i dobro poznati atmosferski 3.0 6-cilindrični redni benzinac će biti zamijenjen 2,0-litrenim turbakom koji je nedavno predstavljen u modelu X1 xDrive28i. Ovaj će motor razvijati snagu od 185 (320i), 215 (325i) i 250 KS (328i). Vrh ponude će činiti 6-cilindrični 3.0 turbo snage 310 KS (335i).
Dizelaše će predstavljati tri izvedbe 2,0-litrenog 4-cilindričnog motora snage 125 (316d), 145 (318d) i 190 KS (320d). Njima će se pridružiti tri verzije 3,0-litrenog 6-cilindričnog motora snage 210 (325d), 250 (330d) i 290 KS (335d).
Svi motori će standardno biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te biti dostupni sa ZF-ovom opcijskom 8-stupanjskim automatikom. Oba prijenosa će biti moguće upariti sa stop-startom, sustavom regenerativnog kočenja i sl.
U ponudi će prevladavati modeli s pogonom na stražnje kotače, a pogon na sva četiri kotača će isprva biti dostupan s modelima 328iX, 320dX i 330iX. Ostali modeli će im se kasnije pridružiti ako u BMW-u ocijene da postoji zadovoljavajući interes.
320d će biti dostupna u EfficientDynamis verziji, a kasnije će se ponudi pridružiti i hibridna ActiveHybrid izvedba. Nju će pokretati 2,0-litreni turbobenzinski motor uparen s električnim motorom. Insajderi izvještavaju kako će se ovaj model performansama moći mjeriti s modelom 335i, dok će mu ekonomičnost pri sporijoj vožnji biti bolja od izvedbe 316d.
Početak prodaje na europskim tržištima bi trebao započeti sljedećeg proljeća, a cijena će biti minimalno viša od one današnjeg modela, i to prvenstveno zbog većeg popisa standardne opreme. Naime, dobar dio dostupnih dijelova opreme iz serije 5 će biti i na popisu opreme nove serije 3. Spomenimo samo posljednju generaciju BMW-ovog head-up zaslona sa sustavom prepoznavanja prometnih znakova, sustav upozorenja na sudar sprijeda, sustav upozorenja nenamjernog prelaska u drugu prometnu traku, night vision sa sustavom prepoznavanja pješaka, surround view parkirna kamera i sl.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati