Range Rover - novi uzlet najluksuznijeg britanskog terenca

Range Rover - novi uzlet najluksuznijeg britanskog terenca

LAND Roverov top model u novoj modelskoj godini donosi niz poboljšanja u svim bitnim domenama. Kvaliteta izrade je poboljšana, ponuda motora je proširena, a svoje mjesto su dobile i inovativne tehnologije.

Najznačajnija novost je dolazak dvaju moćnih benzinskih agregata. Mjesto top-izvedbe rezervirano je za kompresorski 4.2-litreni V8 koji isporučuje 291 kW/400 KS maksimalne snage. Naravno, radi se o Jaguarovom motoru, koji pored velike snage raspolaže i pozamašnim okretnim momentom od 560 Nm. U usporedbi s dosadašnjim „osmakom“, to je 35 % više snage i 25 % više okretnog momenta. Proizvođač garantira osjetno bolje performanse, ubrzanje do stotke traje 1.5 sekundu kraće. Istovremeno se garantira niža potrošnja goriva, što je u ovom slučaju sporedna stvar.

I drugi motor u ponudi, atmosferski 4.4 V8 od 225 kW/305 KS, s 20 KS većom snagom donosi napredak u performansama. Očekuje se da će ubrzanje do 100 km/h biti pola sekunde kraće. 

Oba motora su lagana i koriste naprednu upravljačku elektroniku, te zajedno s drive-by-wire tehnologijom regulacije akceleratora i  promjenjivom geometrijom usisnih vodova donosi optimalne performanse i minimalnu potrošnju. Motori su prilagođeni potrebama vozila ove klase, što u prijevodu znači da isporučuju više okretnog momenta pri nižim okretajima, te su konstrukcijski postojani u terenskim uvjetima vožnje. Kontakt s motorima je ostvaren putem najnovije generacije ZF-ovog automatskog mjenjača sa šest brzina koji je elektronski kontroliran, a karakterizira ga uglađenost i brzi odziv.

Lagane modifikacije pretrpjele su i ostale mehaničke komponente. U cilju postizanja boljeg komfora, ali  prohodnosti, preinake su napravljene na zračnom ovjesu s mogućnosti regulacije visine. Snažnija izvedba isporučuje se s Brembo kočnicama i nešto tvrđe podešenim podvozjem čime su poboljšana dinamička svojstva na asfaltu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se radi o svojevrsnom derivatu terenskog i SUV vozila, potreba za dizajnerskim izmjenama nije bilo. Reda radi izmijenjen je prednji odbojnik i svjetla, a u ponudu su uvršteni novi alu-naplatci u veličinama od 18 do 20 inča.

Nešto više pažnje posvećeno je interijeru. Bolja zvučna izolacija (i novi motori) donose novi ugođaj u vožnji, dok je problem buke vjetra riješen ugradnjom laminatnog vjetrobranskog stakla i promjenom presjeka A-nosača. Fundus opreme je povećan. Recimo samo da novi harmon/kardon audio-sustav snage 710 W posjeduje 14 zvučnika što novog Range Rovera pretvara u mobilni disko. Nema problema niti oko snalaženja: svim važnijim funkcijama upravlja se preko 6.5-inčnog zaslona s touch-screen funkcijom.

Vozač više nema problema pri parkiranju (kamera za vožnju unazad), a ne mora voditi ni brigu o stanju pneumatika (sustav kontrole tlaka). Također, vožnja zavojima je ugodnija zahvaljujući adaptivnim prednjim svjetlima.

Obnovljeni Range Rover je najuglađeniji, najluksuzniji i najsnažniji Range Rover do sada. Prodaja obnovljenog Range Rovera starta na proljeće.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara