Super-Golf je nastao kako bi se borio protiv najboljih relijaških bolida
MALO je poznato da je i Volkswagen tijekom 1990-ih bio spreman na izlete, pa čak i ulazak u WRC.
U tim ludim 1990-ima gotovo svaki je proizvođač imao neki ludi automobil u ponudi. Vrhunac su bili oni ponuđeni prvenstveno zbog sudjelovanja u WRC-u. Prema tadašnjoj regulativi, automobil je morao imati bar 2500 primjeraka u civilnoj verziji. A tada su WRC-om vladali automobili kao što su Lancia Delta HF Integrale, Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer Evolution, Toyota Celica Turbo, Ford Escort Cosworth...
Među njima se trebao naći i jedan Volkswagen. Naime, njemački proizvođač je početkom 1990-ih krenuo u razvoj specijalnog Golfa. Iza projekta kodnog imena A59 nalazi se pravi super-Golf. Prototip je proizveo Schmidt Motorsport (SMS) iz Cadolzburga, a radilo se upravo o toj cestovnoj verziji koja je trebala u prodaju.
Automobil se drastično razlikovao od klasičnog Golfa "trice“. S brojnim karoserijskim nadogradnjama od karbona i kevlara izgleda kao pradjed Golfa R, pa čak i dozu ozbiljnije. Pridodamo li svemu ventilirajući poklopac motora, znatna proširenja blatobrana te veliki spojler i stražnji odbojnik spreman za prihvat četiri ispušna topa, ovo je možda i najatraktivniji Golf koji ste mogli vidjeti. Istina, bilo je luđih ostvarenja poput Golfa GTI W12, ali ovaj se savršeno uklapa u svoje vrijeme.
Pazilo se i na masu pa su sva stakla zamijenjena plastikom, a interijer je oplemenjen Recaro sjedalima, ali i digitalnom pločom s instrumentima. Naravno, zaštitni kavez i protupožarni sustav se podrazumijevaju.
Ono najzanimljivije je ipak ispod poklopca. Vjerovali ili ne, Volkswagen je tada izabrao aluminijski 2.0 turbo motor s 275 KS i 375 Nm. Sjetite se, tada je GTI imao 115 KS, a VR6 je koristio 2.9 šestcilindraša da dogura do 190 KS.
Idemo dalje. Pogon je na sve kotače, a mjenjač ručni sa šest stupnjeva prijenosa. AWD pogon ima hidraulički upravljan središnji diferencijal i stražnji diferencijal s djelomičnim proklizavanjem. Podaci o ubrzanju su nedostupni (navodno oko 5 sekundi), ali se zna kako je mogao do 270 km/h.
Od tehnikalija poznato je kako je ovaj Golf vozio na 16-inčnim gumama mjera 225/45 iza kojih su se nazirali Brembo perforirani diskovi kočnica.
Volkswagen je na kraju odustao od ulaska u WRC pa je priča završila na dva izrađena primjerka, od kojih je jedan bio u voznom stanju. Upravo taj primjerak Volkswagen je odlučio pokazati na ovogodišnjoj SEMA-i i upoznati Amerikance s jednim vrlo zanimljivim automobilom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati