Teslin obožavatelj je prva žrtva u samovozećem automobilu

Teslin obožavatelj je prva žrtva u samovozećem automobilu

 Screenshot: YouTube

IAKO su vozila opremljena sustavima autonomne vožnje već učestvovala u prometnim nezgodama nesreća koja se zbila 7. svibnja je prva u povijesti sa smrtnim ishodom. 
 
Nesreća se dogodila u floridskom mjestu Willistonu, a u njoj je učestvovala Tesla Model S iz 2015. godine sa aktivnim sustavom autonomne vožnje. Za upravljačem Tesle bio je Joshua Brown star 45 godina koji je u direktnom naletu automobila na traktorsku prikolicu smrtno stradao. Kako mu je prikolica presjekla putanju automobil je u velikoj brzini završio ispod iste, javlja Levy Journal
 
Da stvar bude gora Brown je bio aktivan član Teslinog kruga obožavatelja i često postavljao video zapise o Tesli i njenom autopilotu. Čak kad je upozorio da autopilot nije svemoguć na njegov komentar reagirao je i sam Elon Musk. 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Na cijeli slučaj reagirala je i agencija za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration ) pokrenuvši istragu. Ubrzo je reagirala i Tesla službenim priopćenjem u kojem se pozivaju na činjenicu kako je ovo prvi smrtni slučaj nakon više od 130 milijuna kilometara koliko su do danas odradile Tesle s uključenim autopilotom, što je dvostruko manja incidencija u odnosu na vozila kojima upravlja čovjek. U Tesli napominju kako "ni vozač ni autopilot nisu vidjeli bijelu traktorsku prikolicu za sunčanog vremena, pa automobil na koncu nije ni kočio". 
 
U svakom slučaju radi se o dosad najozbiljnijem slučaju koji potvrđuje tezu kako je Tesla sustav autonomne vožnje prerano lansirala na tržište. Istog mišljenja su i brojni prometni stručnjaci među kojima i Clarence Ditlow iz Auto Safety koji je za Bloomberg izjavio kako Tesla mora opozvati sve primjerke opremljene autopilotom. Eric Noble iz CarLab je još izravniji i kaže kako je Teslina izjava da se radi o "novoj tehnologiji u beta fazi" nedopustiva. "Niti jedan drugi auto proizvođač ne prodaje neprovjerenu tehnologiju korisnicima. prije će odraditi milijune testnih kilometara sa treniranim testnim vozačima, a ne sa krajnjim korisnicima", rekao je Noble.  
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara