Testirali smo najatraktivniji Citroen, C3 Aircross

Testirali smo najatraktivniji Citroen, C3 Aircross

 Foto: M.N.

JOŠ od prve generacije modela C3 nismo vidjeli toliko kreativnosti Citroenovih konstruktora koji su na sasvim običnim i "isfuranim" osnovama uspjeli ponuditi atraktivan proizvod u danas najtraženijem segmentu.
 
Otkako je PSA koncern počeo ostvarivati bolje poslovne rezultate, popuštale su granice prema Citroenovoj kreativnosti. Doduše, daleko je to od XM-a i ostalih revolucionarnih Citroena, ali opet dovoljno da se ostavi trag na tržištu. I to na vrlo propulzivnom tržištu kompaktnih crossovera. 
Peugeot je SUV-ovsku metamorfozu odradio za peticu, a njegov diplomski rad 3008 se okitio titulom Europskog auta 2017. godine. Stigao je i 5008, dok mali 2008 i dalje kaska. Upravo u toj veličini Citroen ima jakog aduta. C4 Cactus bio je prelazno rješenje, a sada je stigao C3 Aircross, model s najjačim rastom na europskom tržištu. Tehnološki blizanac Peugeota 2008 i Opela Crossland X svojim dolaskom izazvao je osjetno veću buru. 
 
U ozračju gdje se već C3 ističe originalnošću Aircross ide korak dalje i u okviru nebrojenih mogućnosti nudi brojne mogućnosti individualizacije. A osnova je pritom vrlo atraktivna. Sprijeda Citroenov prepoznatljiv potpis s dvostrukim svjetlima i integriranom maskom ne može ostati nezamijećen, dok će straga pažnju privlačiti novi vizualni potpis marke. No automobil ima i vrlo zanimljivu siluetu gdje će aluminijski naplatci, plastične obloge i ukrašeno zadnje bočno staklo učiniti svoje. Posebno veseli što su Francuzi pažnju posvetili detaljima, a to se izvana najbolje vidi u strujno oblikovanim krovnim nosačima. 
 
Usporedimo li ga s C3, Aircross je čak 16 cm dulji i 13 cm viši, a primjetni plus od 5,5 cm bilježi i razmak između osovina.
 
 
Ispod poklopca ponajbolji PSA dizelaš, 1.6 HDI u izvedbi s 99 KS. Kako maksimalnih 254 Nm daje pri niskih 1.750 o/min, čime je dokazana natprosječna elastičnost, motor je dobio „tek“ pet-stupanjski mjenjač. Iako će na 2.500 o/min voziti 140 km/h, praksa kaže da bi šesti stupanj ipak dobro došao u nekim situacijama. Maksimum je na 175 km/h, 100 km/h hvata za 11,5 sekundi, a prosjek testa od 5,9 l/100 km zaokružuje povoljni dojam. Više od rečenog prosječni vozač u Hrvatskoj danas i ne traži. 
 
Pritom je dobro što je francuska udobnost postignuta bez pretjeranog naginjanja. Aircross odrađuje promjene smjera korektno poput kompakta, a puno povjerenje ulijevaju i revne kočnice. Pokuda nema ni na račun preciznosti mjenjača koji je u skladu s očekivanjima, čak i nešto bolji.
 
Ergonomija je odlična. Vozač sjedi povišeno i ima dobar pregled, a sasvim uzornu potporu pružaju mekana sjedala s integriranim središnjim osloncem. Ponuda prostora je zadovoljavajuća i straga, posebno zahvaljujući profiliranim naslonima prednjih sjedala, što donosi centimetre za koljena. Obiteljski prolaz dat će i prtljažnik s ravnim stranicama, dvostrukim dnom i kapacitetom od 410 litara. Pomaknete li uzdužno stražnja sjedala, volumen će porasti do odličnih 520 l.
 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Simpatičnost vanjštine pretočena je i u kabinu, i to u detaljima poput lakiranih otvora ventilacije, mesnate poluge ručne kočnice ili simpatičnih obloga vrata. 
 
Razina opreme Feel znači sredinu ponude (postoje još Live i Shine), a u odnosu na konkurenciju to znači tržišni optimum. Sve je tu, pa i središnji info zaslon osjetljiv na dodir, što je današnji must have. Mi bismo ipak prednost dali sustavima gdje su kontrole klimatizacije odvojene, ali ćemo ipak pohvaliti što je sučelje prevedeno na hrvatski jezik. Naravno, nema navigacije, kamere ni grijanja sjedala, ali zato sve što je realno potrebno je tu. 
 
Citroen C3 Aircross suprotno onome što sugerira ime nije gradski auto, a nije ni terenac. To je kompaktni obiteljski automobil vrlo atraktivne forme koji opremom, ponudom prostora i performansama ne razočarava. Konkurentna je i cijena koja starta od 110.767 kn. Testna izvedba s potentnim dizelašem i solidnom opremom kreće od 132.330 kn, a doplate podižu cijenu na konačnih 146.330 kn. Puno ili malo, procijenite sami. Ali požurite, s obzirom na potražnju neće samo zdravstvo biti u problemima. Liste čekanja bi mogle biti produžene, a to su onda za Citroen slatke brige dok čekamo nove atraktivne ponude. 
 
 
Dodatna oprema testnog modela:
 
metalik boja - 3.000 kn ● uređenje Urban Red - 3.000 kn ● električni paket - 1.700 kn ● paket automatska klima - 3.500 kn ● el. paket smanjenih dimenzija - 800 kn ● pomoć pri parkiranju straga - 2.000 kn.
 
Trenutna ponuda: 

Novi Citroën C3 Aircross u ponudi je s 5 godina jamstva ili 80.000 km i s fiksnom kamatnom stopom od 3% uz Citroën financiranje do kraja travnja 2018.

Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz Citroen, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: Citroen

Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara