Testirali smo najveći Renaultov SUV model, velebni Koleos
NAJMANJE eksponiran model u SUV ponudi francuskog proizvođača, pa i cijelog koncerna, zasigurno je Koleos. Potpuno neopravdano jer se radi o vrlo upotrebljivom vozilu.
U svojem drugom izdanju Koleos ispravlja sve greške prethodnika, posebno kada je dizajn u pitanju. Za razliku od prethodnika izvedenog kao Samsung u europeiziranom pakiranju koji nije najbolje prošao na tržištu, novi model jasno pokazuje kako se Renaultovi tržišni stručnjaci nisu pokolebali. Naprotiv, ostali su vjerni konceptu velikog SUV-a i ponudili vrlo upotrebljiv model, jednog od ozbiljnijih konkurenata njemačkom adutu iz Seata, Škode i Volkswagena.
Francuska moda na provjerenoj tehnologiji
Pozicioniran iznad Kadjara, novi Koleos nudi drastična poboljšanja u odnosu na prethodnika, s prepoznatljivim dizajnerskim potpisom. Mnogi će ga doživjeti kao povišenog Talismana, a oni bolje upućeni u tržišnu i tehnološku ponudu koncerna zaključit će kako se ispod ovog atraktivnog odijela krije provjerena japanska tehnologija.
Postavljen na CMF platformu, ovo je najkraće rečeno francuska izvedenica Nissana X-Traila, globalno izuzetno uspješnog obiteljskog SUV-a. Koleos plijeni pažnju izgledom te posebno veličinom. Estetski je atraktivniji, posebno sprijeda, dok će kabina ponuditi daleko zanimljiviji stil.
I dok je sprijeda impozantan, straga djeluje čak i pomalo nezgrapno, baš onako kako jedan veliki SUV mora izgledati. Kutijasta silueta potvrdit će markantan nastup, a papir reći kako u duljinu mjeri 4672 mm, širinu 1843 mm i visinu 1673 mm. Velike gabarite prate jednako veliki 19-inčni kotači, dok će pomalo aristokratski dojam zaokružiti kromirani potpis u detaljima vanjštine. Točka na i su LED svjetla, stražnja s 3D efektom.
Vrhunski komfor
Kad se radi o ovako velikom vozilu, i još ktomu francuskog porijekla, ovako udobno nismo sjedili još od Espacea. A stvari su ovdje vrlo slične. Osim gotovo identičnog kokpita s digitalnim kontrolama i dobro poznatim izduženim ekranom (8,7“), tu su i gabaritna sjedala. Realno, radi se o foteljama, a na konkretnom primjerku vozač raspolaže svim mogućnostima podešavanja, uključujući kontrolu grijanja i hlađenja, kao i tri vrste masaže. I da, kad su kožom presvučena, ovo je optimum jer bitno bolje nije ni u nekim predsjedničkim limuzinama.
Francuski stil znači poznato uređenje interijera koje će svakim danom korisniku sve više ulaziti pod kožu, kako optimalno pogođenom ergonomijom tako i odlično odmjerenom dozom ponude. Francuski šarm i pojam za luksuz je za putnika na duge staze prvi izbor, a potvrdit će to svatko tko sjedne za upravljač velikog Renaulta. Kad još ktome imate posla s Initiale Paris izvedbom, jednostavno nema kompromisa. Naučili smo to već na Capturu, a kako ne bismo onda osjetili i na Koleosu.
Komforom se mogu podičiti i putnici straga, a loše nije ni za prtljagu – standardni volumen je 579 litara. Fantastično, baš kao i Bose audiosustav koji itekako cijenimo u Renaultovoj ponudi.
Dizelski express
Snažniji od dva dizelaša je 2.0 dCI, sada sa 190 KS i 380 Nm. Standardna ponuda čini 4x4 pogon, ali i X-Tronic CVT mjenjač. Koleos je snažan, ali brzinu i posebno agresivan stil ne voli. U zavojima se naginje, ali kad jednom uzme položaj, ne meškolji se, već suvereno drži pravac.
Najugodnije je na oko 2500 o/min kada će grabiti i preko zakonskog limita, do 150 km/h, a pritom bez napora svladavati konfiguraciju autoceste. U gradu pak valja pripaziti na gabarite, dok će u vožnji magistralom valjati u obzir uzeti veličinu i masu vozila te karakteristike CVT mjenjača. 200 km/h i 10 sekundi do 100 km/h su najbolje što može kada ga se tjera do ruba.
Siđete li s asfalta, slobodno se možete osloniti na francuskog "kolosa“. All Mode 4x4 vadi i iz blata, a može se zaključati i središnji diferencijal. Pritom je i podnica dovoljno daleko, na oko 19 cm od podloge.
Vozi li se ipak na nož, potrošnja će prijeći 8 l/100 km, a uz malo pažnje bit će pola litre manja. Sve u svemu, vrlo solidan rezultat. Ono bitno je da u ovom autu doslovno možete povući "u cugu do Minkena".
A da u vožnji bude lakše i sigurnije, brine se cjelokupna sigurnosna logistika. Koleos tako sam koči s uključenim aktivnim tempomatom, a prepoznat će pješaka, sam parkirati i paziti na čistoću zraka.
A cijena?
Renault Koleos starta cijenom od 328.900 kn, a u slučaju testne izvedbe, ista raste na 359.900 kn.
Pripazite i na akcije koje se nude. Trenutno Renault daje četiri godine jamstva i servisa uz popust do 12.000 kn (link).
Oprema Initiale Paris:
Aut. dvozonska klima • aktivni tempomat • nadzor mrtvog kuta • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + kamera • autonomno parkiranje • automatska aktivacija dugih svjetla • aut. kočenje u nuždi • adaptivni tempomat • ambijentalna rasvjeta • el. podesivi, grijani i preklopni retrovizori • središnji naslon • LED svjetla • otvaranje prtljažnika bez ruku • akustična stakla • el. podesiva, grijana i ventilirana prednja sjedala • koža (Nappa) • 19" alu naplatci • BOSE Surround hi-fi s 12 zvučnika
Doplate:
Metalik boja (5300 kn) • Winter IP paket (grijani vjetrobran, upravljač i stražnja sjedala (5000 kn)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati