Testirali smo Renault Megane GT, atraktivni francuski ekspres u kompaktnom pakiranju

Testirali smo Renault Megane GT, atraktivni francuski ekspres u kompaktnom pakiranju
Foto: M.N.

ČETVRTA generacija francuskog kompakta oduševljava izgledom i prostranošću, a u testnom izdanju i izuzetnom mehanikom.

Nemalih dimenzija i s atraktivnim svjetlosnim potpisom Megane IV je i danas, dvije godine nakon dolaska na ceste, vrlo privlačan automobil jakih aduta. Svojim uređenjem i ponudom prostora u mnogočemu staje na sam vrh klase, pa ne čudi što će kod mnogih biti doživljen kao pet-vratna izvedba (ipak) broj većeg Talismana.

No sličnosti postoje, a GT izvedba to itekako dobro zna pokazati, ali u jednom drugom maniru. O vdje kupac dobiva moćan dizelski motor, uvjerljiv mjenjač i napredne tehnologije poput 4Control upravljanja, ali je cilj ipak više na dinamici i mladalačkoj razigranosti. S time da ovdje GT kraticu ne treba uzimati zdravo za gotovo, jer s ovim GT-om nije problem u cugu prijeći par stotina kilometara, a neće ni bosti oči pred poslovnim partnerom, ako u njemu dođete na sastanak.

Krenemo li nekim redom ne možemo se oteti dojmu kako Megane GT spada u red najljepših kompakata na tržištu. Posebno u atraktivnoj plavoj boji s obiljem krom detalja i 18-colnim naplatcima koji dolaze bez doplate.

Jednako privlačan je i interijer, gotovo pa preslikan iz talismana, ali sa monolitnim sportskim sjedalima. I ovdje računajte na uzornu ergonomiju, potpunu preglednost i lako upravljanje na hrvatski jezik prevedenim infotainmentom.  MultiSense dopušta više karaktera vozila, od neutralnog do sportskog RS, pa je tako digitalni kokpit dostupan kroz pet različitih izgleda prednje ploče. Dodatne informacije daje središnji zaslon s mogućnosti dijeljenja prikaza na do tri stranice. Ono što nećemo pohvaliti su sjedala, koja pružaju odličnu potporu u dinamičnoj vožnji, ali na daljim putovanjima osjeća se umor u nogama i donjem dijelu leđa.

Ispod poklopca je odličan dizelski motor. 1.6-litreni s dvije turbine daje 163 KS pri 4.000 o/min i 380 Nm pri 1.750 o/min, a usuglašen je sa dodatno unaprijeđenim EDC šest-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke. Šalta trenutno, a na raspolaganju su vam i polugice iza upravljača, pa je doživljaj potpun poželite li se dobro izganjati. Čari 4Control sustava će Megane učiniti još privlačnijim, zbog okretnosti u gradu i postizanja prave putanje (stabilnost) na otvorenom. Megane GT je na cesti vrlo brz, pa tako na ravnici ne posustaje do 214 km/h, a na 100 km/h stiže za manje od 9 sekundi. Pritom su međuubrzanja na razini pravih sportaša, pa nije rijetkost da putnici ostanu zatečeni kad ih stisak gasa zalijepi za naslone.

Ono što je posebno nevjerojatno da ovaj Megane nije rastrošan. Naprotiv, s prosjekom od 6,5 l/100 km smo izuzetno zadovoljni. Nažalost ne i s cijenom koja će startom na 219.100 kn učiniti Megane GT rijetkom pojavom na cesti. Prava šteta, jer ovakav automobil koji se beskompromisno može pretvoriti iz krstaša u jurilicu i obratno nema tko ne bi poželio.

Važnija serijska oprema • aut. dvozonska klima • 18” alu-naplatci • sustav prepoznavanja prometnih znakova i voznog traka • 4Control upravljanje na sva četiri kotača • LED svjetla • sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu • kožni upravljač • sportski ovjes • adaptivni tempomat • R-Link…

Dodatna oprema:

• metalik lak (5.000 kn) • Sigurnost Plus paket (5.000 kn)• automatska parkirna kočnica i ambijentalno osvjetljenje (1.500 kn) • umanjeni rezervni kotač (590 kn)

Cjenik Megane RS by Index.hr on Scribd

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara