Testirali smo terensku ikonu iz Toyote – nepoderivi Land Cruiser

Testirali smo terensku ikonu iz Toyote – nepoderivi Land Cruiser

 Foto: M.N.

JEDNA od ikona svijeta terenaca, Toyota Land Cruser, nakon posljednjeg redizajna postala je još luksuznija i uvjerljivija na terenu, ali poštujući svoju osnovnu premisu postojanja – neuništivost.
 
Više od 60 godina Toyota i njen Land Cruiser (LC) su neprikosnoveni vladari bespuća, i to bez obzira kojom zemljopisnom širinom i paralelom vozi. Land Cruisera svi vole i nadasve cijene, a terenac se podjednako uvjerljivo nosi sa pijeskom i snijegom, kišom i blatom. Jedan je to od rijetkih modela izvan njemačkog trija kojeg će u svoju ergelu uvrstiti i oni šminkerski nastrojeni vlasnici debelih novčanika. Svakom novom generacijom LC je sve luksuzniji i oku ugodniji, pa ne čudi što posljednju generaciju modela često možemo vidjeti i u gradskoj džungli na posebnim zadacima kao što su odlazak u kupovinu ili posjet kazalištu. 
 
Kad je u pitanju vanjski dizajn malo toga je novoga. I dalje se radi o impozantnom vozilu kojem kile dobro stoje. Da, pojedine linije vozila s vremenom su smekšale, a nestao je i istaknuti rezervni kotač. No na sreću tu su i dalje ogromna stražnja vrata s dodatnim amortizerom. Krilno otvaranje daje dojam otvaranja sefa, ali i jasno pokazuje da se radi o čvrstom beskompromisnom terencu. I da, ovdje je veličina bitna, a u njoj će ovaj put najviše uživati pripadnici muškog spola. Pravi je užitak vidjeti ogromnu ručicu vrata čijim otvaranjem se penjete u utrobu 4,8 metara dugačkog transportera ili pak otvarati stražnje krilo iza kojeg se krije čak 621 litra tovarnog prostora. 

 

Aktualna generacija predstavljena 2008. godine i danas djeluje oku ugodno. Drugi redizajn prati trendove, pa tako i LC dobiva LED dnevna svjetla, vjerojatno jedini detalj koji nam nije sjeo na prvu. Da, dnevna LED svjetla danas se "nose“, ali nose se primjerice i tzv. cipele "brodarice", pa ih svejedno određeni sloj ljudi uključujući i autora ovog teksta nikada neće navući na noge. Oni će radije izabrati kvalitetnu kaljaču stvorenu da traje i daje. A Land Crusier je upravo takav, poput vrhunske radne cipele koja je svakim danom sve udobnija i odanija svojem vlasniku.
 
Na spomen luksuza prvenstveno smo mislili na interijer vozila. Ogromne fotelje na Executive razini presvučene su kožom i električno upravljane, a prednja armatura dobit će i drvenu dekoraciju. Primjećuje se i lagani utjecaj Lexusa, pa će vozač pritiskom na tipku za start motora proći inicijaciju koja uključuje pomicanje sjedala i kola upravljača. Osim prvoklasne ergonomije vozač sada na raspolaganju ima i Toyota Touch 2 infotainment sustav sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Putem njega moguće je sređivati brojne postavke uključujući i one navigacijskog i vrlo uvjerljivog JBL audio sustava s 14 zvučnika.
  

Gospodsko okruženje podrazumijeva apsolutno svu opremu koja pada na pamet, a od korisnije ćemo spomenuti hladnjak između sjedala (tzv. Cool box) u koji ćete moći ugurati i "six pack", grijanje sjedala i trozonsku klimatizaciju s dodatnim otvorima u krovu. Najviša razina usluge u suprotnosti je sa pedigreom radnog terenskog vozila, pa ćete u Toyoti pokupiti gospodske manire. Pomučiti se ne treba niti kada je u pitanju treći red sjedala skriven ispod podnice – dovoljno je stisnuti jednu od tipki. Kad je pak u pitanju ponuda opreme popis je dugačak koliko i popis za mjesečnu kupovinu prosječne obitelji, ali uz nešto skuplje artikle.

S posljednjim redizajnom stigao je i novi motor. Za razliku od konkurencije LC će se zadovoljiti sa četiri-cilindarskim dizelašem. Opremljen turbinom i međuhladnjakom stlačenog zraka razvija sasvim solidnih 177 KS iz 2,8 litara radnog obujma. Još impresivniji podatak je kako maksimalni okretni moment iznosi čak 420 Nm, i to u širokom rasponu od 1.400 do 2.400 o/min. Usuglašen sa šest-stupanjskim automatskim mjenjačem osigurava pristojne performanse, 175 km/h maksimalca i ubrzanje do 100 km/h u 12,7 sekundi. Pritom je deklarirana potrošnja osjetno niža od prethodnika i iznosi 7,4 l/100 km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Praksa potvrđuje solidna međuubrzanja uzevši u obzir masu od tri tone, a realno se može proći s potrošnjom koja neće drastično prelaziti 10 l/100 km. Stalni pogon na sve kotače dodatno je oplemenjen reduktorom, ali i brojnim sustavima pomoći koji će učiniti terensku vožnju sigurnom i ako ste totalni laik, dok će na asfaltu osigurati koliko toliko uvjerljivu dinamiku. Za razliku od nekih drugih terenaca LC se može fino voziti i otvorenom zavojitom cestom, no uvijek na umu valja imati kako su limiti dobrog ukusa po pitanju naginjanja karoserije ili odziva servo upravljača u ovom segmentu osjetno labilniji.

LC se najbolje snalazi na terenu. Imajući u obzir da se radi o velikom vozilu podaci o ulaznom (32 st) i izlaznom kutu (26 st) te činjenica da LC vozi i pod kutom od 42 stupnja u uzdužnom i poprečnom smjeru jasno pokazuju da LC ne staje i tamo gdje se usude samo HGSS-ovci. Nije naodmet reći kako njime možete forsirano prelaziti i vodene prepreke dubine do 700 mm.   

Kad su pak u pitanju cijene i tu je LC beskompromisan. Tražite li vrhunsko radno vozilo imajte na umu da ponuda kreće od 369.900 kn za izvedbu s pet vrata. Cijena testnog vozila (pre)krcanog opremom u obliku Executive paketa opreme penje se do 585.300 kn, dok top izvedba Premium ima cijenu od 644.900 kn. Land Cruiser ne treba posebno reklamirati, pa ćemo samo reći da se radi o vozilu koje u potpunosti opravdava priče dogodovština s putovanja brojnih avanturista koji su mu se povjerili.

Istina, ovo nije jedini terenac koji će Vas odvesti do odredišta bez obzira na konfiguraciju terena, ali je vjerojatno jedini s kojim ćete se i vratiti do civilizacije.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara