Toyota Hilux 2.5 D-4D: Veli Jože
TIJEKOM gotovo četiri desetljeća postojanja Toyotin je pick-up kroz pet generacija modela prerastao iz stidljivog japanskog kamioneta u vrhunski pick-up koji je spreman pomrsiti račune svakome, pa čak i klasičnim terencima. Pogonjen vječnim dizelskim motorom i pogonom na sve kotače, Hilux pokazuje da je više od radnog vozila, što smo se i sami imali prilike uvjeriti.
Hilux je s 12 milijuna prodanih primjeraka drugi najprodavaniji model (prva je Corolla) tvrtke i jedan od rijetkih koji se prodaje u 164 države. Prepoznat kao vrlo praktično te izrazito izdržljivo vozilo gotovo nevjerojatnih terenskih mogućnosti, Hilux je pravi kosmopolit kojeg cijene svi, bez obzira na politiku i vjeru. Prvi je izbor aljaških gorštaka, afričkih nomada, australskih istraživača, a odnedavno se u njegove kvalitete mogu uvjeriti stanovnici Lijepe naše.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Godinama je Lada Niva imala prioritet u motorizaciji naših državnih službi. S razlogom, jer je od prvog dana pa do danas imala brojne kvalitete i samo jednu manu. To je manjak tovarnog prostora, mnogima nepremostiv problem u svakidašnjem korištenju. Produljena izvedba nikad nije prešla granicu, pa su na raspolaganju ostali jedino ogoljeni Land Roveri.
Tu na scenu dolaze Japanci i u Hrvatsku donose nekoliko pick-up modela. Zamršeni zakonski propisi koji su samo obrtnicima omogućavali nabavku ovakvih vozila spriječili su popularizaciju segmenta i u korjenu satrali mogućnost da Hrvati u zamjetnijem obimu prigrle jedan dobar američki izum.
Problem je nedavno otklonjen, a hrvatsko tržište obogaćeno novim modelima među kojima i šestom generacijom Hiluxa. Model se nudi isključivo s dizelskim motorom, pa kupcu na raspolaganju preostaje izbor karoserijske izvedbe (single cab, extra cab, double cab), paketa opreme (country, city) i poneke opcije (cerada, maglenke, klima...). Da, postoji i mogućnost odabira izvedbe s klasičnim 2WD pogonom, koji nudi uštedu (cca 25.000 kn), ali na najgorem mogućem području bitno urušavavši sve kvalitete vozila.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Testni primjerak predstavlja zlatni sredinu. Radi se o izvedbi s produljenom kabinom (extra cab) unaprijeđenom Comfort paketom opreme koja mogućnostima nadilazi okvire radnog vozila.
Kauboj gospodskih manira
Kad se radi o vozilu ovog tipa kojeg krase mjere 5.130/1.835/1.695 mm (duljina/širina/visina) i međuosovinski razmak od 3.085 mm, jedina moguća konstatacija je da Hilux na cesti djeluje monumentalno. Njegova veličina ostalim sudionicima ulijeva strahopoštovanje i budi prirodni nagon kako se jačem od sebe uvijek pametnije skloniti.
Ogromna čeona površina na novom je modelu uglađena modernijim svjetlosnim elementima i moderno koncipiranom maskom horizontalne orijentacije i jasno istaknute pozicije loga marke. Izvučeni blatobrani, masivni odbojnici i pozamašna visina podnice jasno daju do znanja da se ispred vas nalazi razmetljivac, a natpis modela na stražnjem poklopcu da to ovaj model čini s razlogom. Izuzmemo li klasično oblikovan stražnji kraj gdje je funkcija opravdano pretpostavljena dizajnu, može se reći da Hilux izgleda vrlo moderno.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Testni primjerak s produljenom kabinom i dalje nudi obilje korisnog prostora u stražnjem dijelu vozila. Bunker mjera 1.805 x 1.515 mm otvara obilje mogućnosti primjene u svakodnevnim zadacima, ali i specifičnim zadaćama poput prijevoza većeg komada namještaja, građevinskog materijala ili alata.
Pritom ne treba razmišljati na mogućnost preopterećenja, jer prijevoz predmeta težih od dozvoljenih 880 kg i nije toliko čest slučaj. Ovdje jedino valja napomenuti da je podnica zbog terenske namjene postavljena visoko (855 mm), što traži dosta fizičke snage pri manevru prtljagom.
>> Ostale fotografije možete naći ovdje.
Slična situacija je i s ulaskom u kabinu, gdje nedostatak izvučenog praga, ali i pažnje, redovito donosi blatni štambilj na odjeći. Svi koji su jednom probali pravi terenac znat će o čemu govorimo.
Putnički prostor je za ovaj tip začuđujuće ugodno koncipiran. Iako tvrda, plastika moderno oblikovane armature je vrlo čvrsta i dopadljiva, a monolitna izrada čini bilo kakvu negativnu ocjenu suvišnom.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ergonomija je uzorna, sjedala udobna, a raspored mjernih instrumenata i prekidača po mjeri prosječnog vozača. I to nije sve, iza se nalazi pomoćna klupa (doslovno) koja otvara mogućnost prijevoza više putnika na kraćim relacijama. Nama se puno više dopala kao pristupačno odlagalište osobne prtljage.
Slab na papiru, nezaustavljiv na terenu
Na hrvatskom tržištu nudi se jedna motorna izvedba. Opremljen common-rail sustavom druge generacija, 2.5-litreni turbodizelski motor sa 102 KS nominalne snage spada u red slabijih na tržištu.
>> Toyota Hilux u Bazi automobila.
Međutim, ovako motorizirani Hilux u vožnji nudi više nego što bi to očekivali najveći optimisti. Ključni faktori solidnih performansi su odlična izlazna karakteristika motora (260 Nm od 1.600 do 2.400 o/min), pravilno odmjereni prijenosni omjeri i dakako pogon na sve kotače.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ovjes je klasičan. Na krutu šasiju (45 % čvršća od prethodnika) postavljena je prednja osovina s dvostrukim poprečnim ramenima, dok je straga kruta osovina s lisnatim oprugama. Optimalno je to rješenje za vozilo ovog tipa, koje nudi kompromis između komfora, pouzdanosti i tovarnih mogućnosti. Ono što je nas iznenadilo je neutralno ponašanje i zadovoljavajuća udobnost, te s druge strane niska razina vibracija.
Manje je važno da će gotovo dvije tone teška grdosija 100 km/h postići za 18,2 sekundi, jer Hilux bez ikakvih problema prati prometni ritam, a na autocesti odlučno održava visoku putnu brzinu. Pri tome nije potrebno često nadopunjavati 76-litarski rezervoar goriva. Dvoznamenkasti prosjek postiže se samo ukoliko izađete na teren.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
A to najtoplije preporučamo, jer je Hilux gotovo pa nezaustavljiv. Naravno, prije toga je potrebno pomicanjem ručice uključiti pogon na sve kotače, kao i u slučaju mokre asfaltne podloge. Za ovu radnju nije potrebno stati, već samo smanjiti brzinu do najviše 80 km/h.
Pogonski sustav opremljen je i LSD (Limited Slip Differential) sustavom djelomične blokade stražnjeg diferencijala, te redukcijom prijenosa (uključivo do 8 km/h), kada jedina prepreka ostaje hrabrost (razum) i znanje onoga za upravljačem.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ne želeći propustiti priliku i sami smo iskušali mogućnosti japanskog kauboja. U brdima nedaleko Jaske aktivno smo sudjelovali u formiranju novih putova, pokazivali mještanima da se uz planinu može i poprečke, ali i da potok ne mora uvijek značiti kraj puta. Hilux niti jednom nije posustao, ponekad se i propeo na dva kotača čuvajući još jedno iznenađenje.
Ono je uslijedilo na benzinskoj postaji gdje smo samo mogli konstatirati kako terenska vožnja nije uvijek skupi sport. Sve u svemu, prosjek sedmodnevnog testa u najgorim uvjetima (gradska gužva, autocesta pri 150 km/h, terenska vožnja pod redukcijom) iznosio je odličnih 10,6 l/100 km.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Sve u svemu, izjava čelnika Toyote kako Hilux posjeduje najbolje terenske sposobnosti u segmentu ipak ima jake temelje.
Niti cijena nije prepreka
Toyota Hilux u izvedbi s 4x4 pogonom starta s cijenom od 154.172 kn. Inačica s povećanom kabinom je 15.000 kn skuplja, dok je za najkomforniju Double Cab inačicu potrebno izdvojiti 183.149 kn.
Testni primjerak bio je opremljen još Comfort paketom opreme vrijednim 11.145 kn što je konačnu cijenu podiglo na još uvijek dostupnih 180.177 kn.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Pick-up vozila u kombinaciji s pouzdanim dizelskim motorom pokazuju se kao vrlo praktična prijevozna sredstva spremna da ispune najširi dijapazon potreba. U slučaju Hiluxa radi se o moćnom terenskom vozilu u čiju trajnost više nitko ne sumnja. Jednostavna konstrukcija, solidne vozne osobine, nerijetko bolje i od nekih osobnih vozila, te fer cijena njegovi su glavni aduti.
Ukoliko niste fanatik velikih brzina, a nerijetko imate puno prtljage, reći ćemo još da odlazak Hiluxom na godišnji odmor dopušta kojekakve luksuze. I dok će se susjed mučiti da ugura prtljagu u svoj automobil, vi ćete moći spakirati sve što imate i pritom na vrh staviti napuhani luftmadrac. O osjećaju moći da i ne govorimo.
Važnija serijska oprema (razina Country): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
ABS/EBD/NBAS | |
4x4 pogon s redukcijom (H2, H4, L4) | |
LSD (Limited Slip Differential) blokada str. dif. | |
Brojač okretaja motora | |
Servo upravljač podesiv po visini | |
Priprema za radio | |
Sat | |
Dodatno grijanje kabine | |
Naslon za ruke između prednjih sjedala | |
Stražnja klupa | |
Zatamnjena stakla, sva s UV filterom | |
Odbojnici i maska hladnjaka u boji | |
Gume: 205/75 R16 | |
Dodatna oprema Cijena* (kn) | |
Comfort paket: |
11.145 |
4 zvučnika, dalj. centralno zaklj, klima uređaj, el. pod stakala | |
Toyota Hilux EC 2.5 D-4D Country |
169.032 |
Cijena testiranog vozila |
180.177 |
* Cijene vrijede od 18. 01. 2006.g | |
Garancija na vozilo iznosi tri godine ili 100.000 km |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati