Toyota RAV4 2.0 Urban Edition: Povoljna cijena glavni adut
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NAJPOPULARNIJI SUV model na europskom tržištu i ujedno prvi kompaktni SUV dogurao je do treće generacije 2005. godine, a prošle je godine i temeljito obnovljen. U okviru redizajna vraćena je i nova ulazna izvedba s prednjim pogonom i prigodnim imenom Urban Edition.
Za one koji nisu znali vrijedi spomenuti kako RAV4 ne slovi samo za najboljeg kompaktnog SUV-a po pitanju cestovnih mogućnosti, već je ovaj model 1994. kad je prvotno predstavljen bio pionir klase kompaktnih SUV-ova. Iz godine u godinu konkurencija se množila, a RAV4 vješto odolijevao sve do 2008. godine kada je titulu najprodavanijeg SUV-a morao prepustiti VW-ovom Tiguanu. Ništa zato, RAV4 je i dalje u vrhu, a u ova krizna vremena od pomoći će biti i ova jeftinija izvedba namijenjena tek povremenim silascima s asfalta.
S obzirom na nebrojeno puta spomenutu teoriju kako vlasnici terenaca u praksi rijetko silaze na teren, pa makar i makadam, nedostatak 4WD pogona kao osnovne karakteristike Urban Edition izvedbe ne bi trebala biti mana.
Usprkos činjenici kako je to načelno istina, budući vlasnik mora imati na umu kako se kod vozila s povišenim težištem masa gubitak jedne pogonske osovine itekako osjeti. Stvar spašava što RAV4 spada u red ponajboljih po pitanju cestovnih performansi, pa i s prednjim pogonom zadržava solidnu upravljivost.
S druge strane, uklanjanje skupog pogona ruši cijenu automobila za čak 5.600 eur ili gotovo 20 posto. Pritom je niža i potrošnja goriva, i to otprilike u jednakom postotku. Ovdje recimo kako ponuda uključuje samo jedan motor, i to 2.0 benzinac kojemu je nakon tehnoloških unaprjeđenja (Dual VVT-i) snaga povećana na 158 KS, a moment na 198 Nm.
Što se pak prosječne potrošnje tiče ona je pala na manje od 8,5 l/100 km, koliko smo izmjerili tijekom testa. Zvuči odlično za vozilo ovih karakteristika spremno da pojuri i do 185 km/h i postigne 100 km/h nakon 10,2 sekundi.
Sve ostalo je na razini "klasičnog" modela. Spomenimo kako je redizajnirani RAV4 dobio novu prednju masku sa više kroma, modificirana su prednja i stražnja svijetla, dok su pokazivači smjera integrirani u bočne retrovizore.
Ergonomija je standardno uvjerljiva, kao i dojam visoke kvalitete izrade, ali i gotovo monovolumenske upotrebljivosti. Dovoljno je pogledati straga poveći prtljažnik s krilnim vratima te uzdužno pomičnu stražnju klupu.
U unutrašnjosti se mogu primijetiti nova sjedala čime je otklonjen minus prethodnika - povećana je sjedeća površina. Ostale karakteristike ravne su 4x4 izvedbi, pa tako Urban Edition standardno nosi sve što se danas očekuje od modernog vozila ovog kalibra.
Sigurnosna oprema, kao i ona vezana uz komfor su dio serijskog paketa, a ima i daška ekskluzive kao što su primjerice 17-inčni alu naplatci. Sve u svemu s popisa doplate preporučljivo je uzeti tek VSC sustav aktivne kontrole stabiliteta, a sve zbog prije spomenutih manjkavosti SUV-ovske koncepcije lišene 4WD pogona.
I prije nego što se dotaknemo cijene i konačnog rezimea valja naglasiti kako ovaj model nije zahvaćen nedavnim Toyotinim opozivom, te je kvalitetom i izvedbom u potpunosti dostojan donedavnog Toyotinog imidža.
>> Baza automobila: Toyota RAV4
Toyota RAV4 2.0 Urban Edition ima cijenu od 180.075 kn, a kupcima se nudi i Style opcija skuplja oko 5.000 kn koja donosi 17-inčne alu naplatke i prednje maglenke. Sve u svemu radi se o bogato opremljenom vozilu koje će odlično ispunjavati svoju funkciju, uključujući i onu da izaziva zavist kod susjeda.
Šalu na stranu, RAV4 je bio i ostao odličan izbor, a odluka u opciji jeftinije izvedbe s prednjim pogonom prvenstveno ovisi o realnim potrebama i afinitetima vozača.
Toyota RAV4 Urban Edition |
|
Važnija serijska oprema (razina UE Style): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Zračne zavjese naprijed i straga | |
Zračni jastuk za koljena vozača | |
WIL sustav za zaštitu vrata od trzaja pri sudaru |
|
ABS/EBD/BA |
|
Isofix sustav dj. sjedalice u drugom redu |
|
Pokazivači smjera integrirani u retrovizore | |
Prednja svjetla za maglu | |
EPS progresivni električni servo |
|
Upravljač presvučen kožom |
|
Upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Ručni klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači svih stakala (impulsni) |
|
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori |
|
Audio-sustav (RDS radio, CD/MP3, 6 zv) |
|
Putno računalo |
|
Uzdužno (hod 165 mm) pomična zadnja sjedala |
|
Regulacija kuta naslona stražnjih sjedala |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Dvostruka podnica prtljažnika |
|
Dodatna 12V utičnica |
|
17" alu naplatci, gume: 225/65 R17 |
|
Krovni nosači |
|
Sustav osvjetljenja pri ulasku u vozilo |
|
Moguće doplate Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
3.381 |
VSC + TRC |
4.484 |
Toyota RAV4 2.0 UE Style |
185.220 |
Cijena 4WD modela (2.0 Active) |
221.529 |
Cjenik vrijedi od 14.01.2010: 1 eur = 7,35 kn |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati