Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Sport: Evolucija & tehnološki napredak
NAJPRODAVANIJA Toyota na Starom kontinentu u današnjem izdanju je prisutna od 2005. godine kada je lansirana druga generacija. Konstantan rast popularnosti bio je ključan da model u svom prvom redizajnu ne ponudi oku primjetne novosti, već one skrivene ispod lima, točnije poklopca motora.
Stoga ne čudi što smo na test preuzeli Yaris opremljen novim 1,33 Dual VVT-i benzinskim motorom, kojeg model dijeli s manjim IQ, ali i većim Aurisom. Isporučuje se u kombinaciji s novim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, opcijski i s MultiMode mjenjačem, kao i "Stop & Start" tehnologijom. Puno novosti u tako malom i naoko nenametljivom automobilu.
Kao što se već iz imena može vidjeti, novi je motor opremljen naprednim sustavom upravljanja ventilima Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), a posjeduje i najveći omjer kompresije na svijetu za neki benzinski motor (11,5:1). Jezikom brojeva, ovaj motor razvija 101 KS uz maksimalnih 132 Nm dostupnih pri 4.000 o/min.
Štedljiv po prirodi, ovaj je moto standardno opremljen "Stop & Start" sustavom automatske deaktivacije motora dok vozilo miruje, a koji u gradskim uvjetima štedi i do 4% goriva. Tvornički podaci govore o prosjeku na razini od samo 5,1 l/100 km, dok praksa ukazuje porast na razinu od nekih 6,2 l/100 km u prosjeku što uključuje puno gradske vožnje i autocestu na razini 140 km/h. Sve u svemu, skromna potrošnja ostaje kao glavni dojam.
Motor se u praksi pokazao vrlo zadovoljavajućim i kad su u pitanju performanse. Iako kreće pomalo lijeno, na višim okretajima spreman je Yarisu osigurati visoku dozu dinamičnosti koju će ograničavati sama konstrukcija vozila, prije svega ovjes i relativno visoko težište.
Također, tvorničkih 11,7 sekundi za sprint do 100 km/h i 175 km/h maksimalne brzine idu u prilog Yarisove agilnosti. U odnosu na prethodni model, može se uočiti veći komfor, posebno sa stanovišta redukcije buke i vibracija.
Što se pak "Stop&Start" sustava tiče, on gasi motor čim se prijenos prebaci u neutralni položaj i pusti papučica spojke, a motor starta kada se pritisne papučica kvačila. Trenutno startanje omogućava stalno aktiviran mehanizam zupčanika, a cijeli proces se dešava vrlo tiho i bez ikakvih trzaja.
Vizualno je automobil izvana vrlo sličan osnovi staroj četiri godine. Bolje upućeni uočit će nova svjetla i masku hladnjaka na prednjici, izvedene u skladu s novim smjerom Toyotinog dizajna, dok straga novost donosi tek modernije oblikovana grafika svjetala, s LED tehnologijom na TS izvedbi.
Na Sport izvedbi dojam zaokružuju atraktivni aluminijski naplatci, prednje maglenke, dodatno zatamnjena stakla i detalji u boji vozila. S redizajnom se povećala i paleta boja, od kojih su većina u metalik finišu.
Iznutra je Toyotin DNK još vidljiviji. Naravno, u centru pažnje i dalje je za vozilo ovih gabarita vanserijska prostranost, kao i izražena praktičnost prokazana kroz brojne pretince, odlagališta i mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe.
Novost je ugradnja analognog brzinomjera sa žutim osvjetljenjem, preuzetog iz sportskog TS-a, koji i dalje ima centralnu poziciju. Nažalost, u Toyoti nisu za shodno uzeli da tvrdu plastiku prednje armature zamjene mekšom i vizualno ugodnijom, no ostaje dojam kako je kvaliteta izrade na visokoj razini. Isto govore i detalji poput zvuka zatvaranja vrata ili čvrsto izvedenih prekidača. Primjetna su i još bolja sjedala, krom dekoracija, kao i nešto bogatija ponuda opreme.
Od svog predstavljanja 1999. godine Toyota Yaris bilježi konstantan rast popularnosti. S više od dva milijuna prodanih primjeraka radi se o najprodavanijoj Toyoti na europskom tržišt i samim time jednim od egzistencijalno bitnih za samu kompaniju.
Stoga ne čudi što je ovaj model uvijek pogodovao tehnološki naprednim rješenjima, koja su sada dodatno oplemenjena Toyota Optimal Drive kućnom ideologijom. Posljedica su izražena štedljivost i ekološka svijest, ali i vrlo uzorna dinamičnost, a sve zapakirano u vrlo komotno odijelo.
U svakom slučaju, Yaris se obraća mlađoj obrazovanoj klijenteli starosti između 30 i 35 godina, koji znaju cijeniti kvalitete ovog automobila i biraju prije svega razumom, a tek onda srcem.
>> Baza automobila: Toyota Yaris (5V)
I na kraju recimo kako testni model, u izvedbi s pet vrata i pokretan benzinskim novitetom, u kombinaciji sa Sport razinom opreme ima cijenu od 114.000 kn, što s obzirom na što nudi u potpunosti ima opravdanje, posebno s obzirom da je nominalno slabiji dizelaš kudikamo skuplji. Recimo i kako Yaris starta cijenom od 78.750 kn, a za dodatni par vrata potrebno je izdvojiti 3.000 kn.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Toyota Yaris |
|
Važnija serijska oprema (razina Sport): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga | |
Zračni jastuk za koljena vozača | |
WILL sustav zaštite vrata od trzaja pri sudaru |
|
ABS/EBD/BA |
|
Povlačenje papučica i upravljača pri sudaru | |
ISOFIX sustav pričvršćenja dj. sjedalice | |
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Tri naslona za glavu straga |
|
Ručni klima uređaj |
|
Sportski upravljač i ručica mjenjača (koža) |
|
Progresivni servo volan podesiv po visini i dubini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači prednjih stakala |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
Analogni Optitron mjerači (narančasto osvj.) |
|
Audio-sustav (RDS radio, CD, MP3, 6 zv) |
|
Upravljanje audio sustavom sa upravljača |
|
Putno računalo |
|
Pretinci s pokrovom ispred vozača i suvozača |
|
Uzdužno pomična stražnja klupa |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Eksluzivan dizajn sjedala |
|
Srebrni detalji interijera |
|
Dodatno zatamnjena stražnja stakla |
|
15" alu naplatci |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
2.625 |
Toyota Yaris 1.33 Sport (5V) |
114.000 |
Cijena testiranog vozila |
116.625 |
Cijena baznog modela (1.0 Terra) |
78.750 |
Cijene prema tečaju 1 EUR=7,5 kn |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati