U Hrvatsku stigla nova Kia Stonic. Puno upadljivija za početnih 21.049 eura
KIA JE NA zagrebačkom Jankomiru predstavila temeljito redizajnirani Stonic za hrvatsko tržište, donoseći značajne promjene svom najprodavanijem modelu koji čini više od trećine prodaje korejskog proizvođača u Hrvatskoj.
Iako govorimo o novom modelu, ovo je opet osvježenje iz Južne Koreje. Nakon osam godina i drugog redizajna, Stonic izgleda gotovo kao potpuno nova generacija.
Usvojila dizajnerski potpis
Vizualno, novi Stonic slijedi Kijinu filozofiju "Opposites United" s modernijim i samouvjerenijim izgledom koji ga približava većim modelima poput Sportagea i Sorenta. Iako zadržava kompaktne dimenzije s međuosovinskim razmakom od 258 mm, novi odbojnici produžili su ga za 25 mm na ukupno 417 cm.
Prednji dio krasi karakteristični "Star Map" LED svjetlosni potpis, uža maska i potpuno novi odbojnik, dok straga nalazimo redizajnirana svjetla i čišći profil.
Unutrašnjost je isto napredovala
Pogled na kabinu donosi tehnološku revoluciju s panoramskim zaslonom koji u višim paketima opreme spaja dva 12,3-inčna ekrana. Klasične kontrole zamjenjuje višenamjenska dodirna traka s dva rotacijska kontrolera, a tu su i novi upravljač, redizajnirana središnja konzola te dodaci poput USB-C priključaka i bežičnog punjenja telefona.
Jedan motor više nije dio ponude
Ponuda motora je pojednostavljena i modernizirana. Umjesto dosadašnjeg atmosferskog četverocilindričnog 1,2-litrenog motora, Stonic sada pokreće isključivo 1,0-litreni T-GDI turbo trocilindraš. Dostupan je u dvije verzije: osnovnoj sa 100 KS te kao blagi hibrid sa 115 KS i 48V tehnologijom.
Slabija verzija nudi izbor između ručnog šesterostupanjskog ili automatskog DCT mjenjača sa sedam stupnjeva, dok hibridna verzija dolazi samo s DCT mjenjačem.
Novi Stonic opremljen je i naprednim sustavima za pomoć vozaču. Prisustvo nove DriveWise tehnologije u modelu Kia Stonic vas štiti inteligentnim sustavima pomoći pri vožnji. Sustav za upozorenje na sudar prepoznaje moguće opasnosti prije nego što se pojave i pomaže spriječiti nesreće. Pomoć pri parkiranju na preglednom zaslonu puno je lakše. Korejci baš te stvari rade sjajno.
Cijena baš i nije kao prije 8 godina
Početna cijena za osnovni model Smart s motorom od 100 KS i ručnim mjenjačem iznosi 21.049 eura, no uz popust od 1.200 eura za gotovinsko plaćanje, cijena pada ispod psihološke granice od 20.000 eura. Na vrhu ponude nalazi se GT-Line izvedba s blagim hibridom i automatskim mjenjačem po cijeni od 31.999 eura.
Kia nudi pet različitih razina opreme (Smart, Life, Pulse, Style i GT-Line) te proširenu paletu boja s dvije nove nijanse: Adventurous Green i Yacht Blue. Kao i za sve Kijine modele, i za Stonic vrijedi tvorničko jamstvo od 7 godina ili 150.000 kilometara, uz servisni interval od 15.000 km.