Uber naručio godišnju nakladu Mercedesove S klase
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Mercedes, FAH
UBER je s Mercedesom sklopio ugovor vrijedan gotovo 10 milijardi EUR, a koji podrazumijeva nabavku bar 100.000 Mercedesovih S klasa.
Ako je vjerovati posljednjoj vijesti koja dolazi iz Njemačke, a razotkrio ju je njemački Manager Magazin, vožnja Uberom mogla bi postati još ugodnija. Pokaže li se istinitom priča o nabavci najmanje 100.000 S klasa američka tvrtka bi mogla i doslovno zagospodariti uslugom plaćenog prijevoza.
Već su dolaskom Ubera u pojedine metropole taksisti mogli na vlastitoj koži iskusiti posljedice inovativnog proizvoda američke kompanije, a sada bi im dolazak prestižnih limuzina mogao zadati dodatni udarac. Stvaranje vlastite flote luksuznih automobila drastično će promjeniti poslovanje Ubera koji je do sada koristio usluge privatnih osoba i njihovih automobila, ali će samim time i osjetno podići standrde.
Zasigurno su presretni i u Mercedesu. Ne dešava se baš često da jedan klijent naruči godišnju nakladu toliko luksuznih automobila. Čak ni u slučaju osjetnog popusta, koji zasigurno nije izostao u ovako velikom poslu.
No, pravo je pitanje zašto se Uber odlučio na ovaj ogromni financijski izdatak. Posebno ako se zna da posljednjih godina surađuje sa brojnim auto kompanijama na razvoju samovozećih automobila. Koliko god S klasa bila superiorna ostaje činjenica kako taj automobil tek djelomično ima svojstva autonomne vožnje. I sam Mercedes je izjavio kako će prvi model sa sposobnosti autonomne vožnje biti spreman "tek" 2020. godine. Njihov posljednji javno obznanjen podvig bila je S klasa koja je samostalno bez vozača vozila 103 km dugu dionicu između Mannheima i Pforzheima. A od tada su prošle gotovo tri godine.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ono što Mercedes i Uber imaju zajedničko je interes za autonomna vozila, odnosno tehnologije koje će dovesti do toga. A ukoliko je doista istinita vijest o nabavci tako velike količine vozila za vjerovati je kako Mercedes i Uber u posao kreću zajedno. Uostalom, radi se o ugovoru čija vrijednost iznosi gotovo 10% cjelokupnih prihoda Mercedesa od prodaje automobila.
Do tada se i regulativa mora pripremiti. U SAD-u tek nekoliko država daje mogućnost autonomne vožnje, dok se sve ostale čvrsto drže UN-ove Konvencije o cestovnom prometu iz 1968. godine prema kojoj čovjek mora upravljati vozilom. Jednom kad se komercijalizira sustav autonomne vožnje Uber bi mogao konačno generirati značajan profit, pošto bi vozač kao stavka troška nestao iz jednadžbe.
Istovremeno BMW također radi na razvoju tehnologija autonomne vožnje. Njihova 7-ica je još od James Bonda (1997. Tomorrow Never Dies) sposobna za autonomnu vožnju, a aktualna generacija može i više od samostalnog parkiranja. Inače, BMW je također najavio pokretanje vlastitog servisa prijevoza, kao svojevrsnog rivala Uberu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati