Uskoro i u Europi: Pininfarina razvija iranski auto novog milenija

Uskoro i u Europi: Pininfarina razvija iranski auto novog milenija
Foto: Pininfarina, IKCO
 
NAKON što je prešla u ruke indijskog giganta slavna talijanska dizajnerska kuća posao pronalazi i u Iranu. 
 
Iako bi mnogi na prvu pomislili kako se radi o još jednom egzotičnom mjestu i poslu upitnog epiloga, stvar s Iranom je kudikamo drukčija. Ovdje se radi o gospodarski razvijenoj zemlji s dugom tradicijom u autoindustriji u čijem su stvaranju participirale brojne velike kompanije. 
 
Oni stariji još se sjećaju Paykana kao izvedenice Hillmana Hunter, dok mlađi znaju kako Iran Khodro (IKCO) posljednjih desetljeća snažno surađuje s Peugeotom, a u svom asortimanu ima i nekoliko vlastitih modela. No gama je zastarjela i uključuje modele kao što su Peugeot Pars, odnosno blago modernizirani 405, a najnapredniji modeli su licencni Peugeot 206, 207 i uskoro 301. 
 
 
IKCO je stoga odlučio drastično modernizirati svoju gamu, ali ovaj puta potpuno novim modelima. Za razvoj nove platforme i modela stvoren je koncern desetak subjekata među kojima je i Pininfarina. 
 
Talijani su se obvezali da će u narednih 36 mjeseci razviti potpuno novu platformu za što će dobiti oko 76 milijuna dolara. Na razvoju novih modela sudjelovat će dva iranska sveučilišta, njemački proizvođač motora, te tvrtke iz Koreje i Belgije koje se bave projektiranjem pojedinih dijelova automobila. 
 
Razvoj nove platforme uključuje barem četiri različita modela, a uz klasičan pogon predviđa se ugradnja hibridnih i električnih pogona, a koje će zajedničkim snagama razviti iranski tehnički fakulteti. 
 
 
U IKCO obavještavaju kako ih ugovor s Peugeotom obavezuje da u budućnosti koriste Peugeotove platforme, pa će tako postojeći francuski modeli ostati u ponudi. U pitanju je 23 različita modela na dvije platforme. Zanimljiv je i podatak kako IKCO planira do 2025. godine 30% proizvodnje novih modela plasirati na inozemna tržišta, a naglasak je stavljen na Europu. 
 
Cjelokupan projekt razvoja je vrijedan oko 270 milijuna dolara, što ga čini najvećim internacionalnim projektom u povijesti iranske kompanije.  Prošle godine startala je modernizacija pogona vrijedna oko 400 milijuna eura, a koja će omogućiti proizvodnju Peugeotovih modela 208, 301 i 2008.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara