VW Golf 2.0 TDI Trendline: Stvoren da traje
IAKO Golf u svom novom, šestom po redu, izdanju nije izazvao opću maniju, njegova vrijednost je prepoznata. Kupci Golfa, bivši i budući, oduvijek su znali što traže i to su dobivali u pravom omjeru. U takvom ozračju možemo reći kako Golf VI nastavlja istim ritmom.
Najpropulzivniji svjetski koncern će prema posljednjim pokazateljima iz krize izaći tek okrznut, i što je važnije, pitanje je vremena kada će postati najveći na svijetu. U Wolfsburgu jako dobro znaju da se kuća radi od temelja, malo primjetne, ali izuzetno važne karike u stvaranju novih vrijednosti.
A kada su u pitanju automobili i Volkswagen nema sumnje kako je upravo Golf temelj njihovog uspjeha i dugovječnosti na svjetskoj sceni. Uostalom, šest generacija u 35 godina i preko 26 milijuna primjeraka su vrijednosti koje imaju itekakvu težinu. Sudeći po posljednjim podacima, novi Golf kao najprodavaniji europski model ima sve preduvjete da tako i ostane.
Odmah na početku valja raščistiti kako "šestica" nije potpuno novi model, već prije temeljita evolucija prethodnog modela. Nimalo čudno s obzirom da je na scenu stigla samo pet godina nakon Golfa V, koji se usput rečeno, s odmicanjem vremena prodavao sve bolje i bolje. Kuriozitet s kakvim se ne može pohvaliti niti jedan drugi model doveo je do toga da je novi Golf morao zadržati jake veze s prethodnikom.
Tako gledano, (re)dizajn Golfa se može okarakterizirati uspješnim. Konzervativne linije nose gen prethodne "petice", ali i novog Scirocca, i to taman u mjeri da se zadovolji forma. Klasična dvovolumenska forma za moderniji nastup se izborila atraktivnijim svjetlima i ponekim novim naborom, kao i vizualno naglašenijom širinom (+20 mm).
I doista, suzdržan dizajn ne može se loše ocijeniti, tek gospodski suzdržanom. U konačnici to je nevažno jer radi se o automobilu koji nije nikada i neće skupljati bodove na dizajnu. Njegove kvalitete su kudikamo vrjednije i trajnije, a nalazimo ih redovito ispod lima.
Iako postojeća platforma na papiru ne bi izmamila pohvale, prije svega zbog gotovo najmanjeg međuosovinskog razmaka (258 cm) u segmentu, Golf se sa stanovišta komfora ne treba ničega stidjeti. Mjesta sprijeda ima napretek, a udobno se sjedi i na stražnjoj klupi predviđenoj za boravak maksimalno tri putnika. U prosjek klase ulazi i prtljažnik kapaciteta 350 litara, proširiv sve do 1,3 "kubika".
Međutim, ono po čemu su Golf i VW naširoko poznati i cijenjeni tiče se kvalitete izrade, kao i vanserijske ergonomije. Potrebe za privikavanjem kod vozača gotovo da i nema, a sve kontrole imaju upravljački algoritam i samu poziciju logično postavljene (link).
Priručnik za korištenje ovdje je nepotreban, a zaboraviti možete i na tečaj joge. Prirodna pozicija za upravljačem nadopunjava se pravilno postavljenom ručicom mjenjača, položajem podesivog upravljača i preglednih vanjskih retrovizora. I da, ovdje je sve (opet) složeno da traje, možda ne više desetljećima, ali godinama definitivno.
Osnovu ponude u dizelskoj ponudi čini 2.0 TDI, sada opremljen common-rail sustavom. S maksimalnih 110 KS i 250 Nm dolazi kao logičan nasljednik prijašnjeg 1.9 TDI, što baš i ne vrijedi za izbor mjenjača s (tek) pet stupnjeva prijenosa. No, i usprkos nedostatku šestog stupnja, osnovni Golf je vrlo dinamičan, u prilog čemu idu i uzorni tvornički podaci (0-100 km/h za 10,7 s, 193 km/h).
Ugodan u vožnji, motor zadržava određenu dozu brutalnosti, da ne kažemo sirovosti prethodnika, posebno vidljivim na startu. Osim zadovoljavajuće zalihe snage isti donosi i ono po čemu je Golf oduvijek bio poznat - nisku potrošnju. Tijekom sedmodnevnog testa prosjek se zaustavio na samo 6,2 l/100 km što je doista za svaku pohvalu. Rivali su možda snažniji, ali su i puno žedniji.
Golf je u vožnji zadržao odlična vozna svojstva. Optimalna kombinacija rezultirala je sasvim solidnom udobnosti uz impresivnu dinamičku stabilnost. Čak i u ovoj motornoj kombinaciji VW-ov kompakt može biti uzor većini rivala, posebno onih nenjemačkog porijekla.
Upravljivost je na razini, kočnice također, a kritika nema ni na račun brzine i preciznosti mjenjača. Kad je u pitanju sigurnost, riječi doista ne treba trošiti - sve je uključeno u standardnu ponudu (pogledati tablicu).
VW Golf u kombinaciji najslabijeg dizelskog motora i osnovnog Trendline paketa opreme ima cijenu od 151.353 kn. Realno, nešto viša cijena u odnosu na konkurenciju donosi više veselja kasnije, pri naknadnoj prodaji. Također, valja imati da se radi o Volkswagenu, dakle potpunom proizvodu koji nudi brojne kvalitete među kojima se posebno ističu solidnost izrade, sigurnost i vozna svojstva.
Mnogi će reći kako je Volkswagen, a posebno Golf u ovo vrijeme kad je konkurencija (preko)brojna, precijenjen, no ostaje činjenica kako se radi o proizvodu kod kojeg nema puno kompromisa, kod kojeg kupac bez ikakvih okolišanja unaprijed zna što dobiva. Stoga se ne treba čuditi što se novom Golfu mnogi pokloici marke vesele u mjeri kao što je s ushićenjem Akakije iščekivao svoju novu kabanicu. No, da ne bi završili tragično poput Gogoljevog junaka toplo preporučamo nabavu protuprovalne opreme. Ako niste znali, Golf je i dalje vrlo tražena roba.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
VW Golf |
|
Važnija serijska oprema (razina Trendline): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci |
|
Zračni jastuci za glavu |
|
Zračni jastuk za koljeno vozača |
|
ABS + MSR + ASR + EDS |
|
Dnevna svjetla | |
Isofix priprema za dvije dječje sjedalice |
|
"Climatic" - poluautomatski klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servotronic elektromehanički servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini |
|
Audio-sustav RCD210 (MP3, 2x20W, 4 zv) |
|
Prednja sjedala podesiva po visini | |
El. podizači pr. stakala |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
Putno računalo |
|
Pokazivači smjera integrirani u retrovizore |
|
Pretinac u krovu |
|
Djeljiv (60:40) i preklopiv naslon stražnje klupe |
|
Zelena termoizolacijska stakla |
|
Tyre Mobility set s 12V kompresorom |
|
Zelena termoizolacijska stakla |
|
Branici u boji vozila |
|
16" čelični naplatci, gume: 195/65 R15 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja - reflex srebrna |
|
Rezervna guma smanjenih dimenzija |
|
Kućišta retrovizora i kvake u boji vozila |
|
Paket Secure: |
|
Automatski klima uređaj |
|
4 vrata (el. pod. prozora straga) |
|
VW Golf 2.0 TDI Trendline |
151.353 |
Cijena testnog vozila |
167.049 |
Cijena osn. izvedbe (1.4/80 KS) |
116.859 |
Cijene su informativne |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati