Zašto je važno ne zapostaviti rezervnu gumu?

Zašto je važno ne zapostaviti rezervnu gumu?
Foto: Pixabay

NA rezervnu gumu često zaboravljamo, a kada nam zatreba, obično je riječ o hitnoj i nepredviđenoj situaciji.

Nikada se ne zna kada ćete biti primorani upotrijebiti rezervnu gumu na vašem automobilu. Budući da kod većine vozila najčešće stoji skrivena u prtljažniku, njeno stanje je vozaču uglavnom nepoznato. Čak i u situaciji kada je rezervna guma montirana s vanjske strane prtljažnika. 

Svaki pneumatik na vozilu vremenom gubi tlak uslijed toga što zrak prodire kroz sloj gume (isto vrijedi i kod guma punjenih dušikom), uzrokujući da tlak u njemu pada. Ako je rezervna guma godinama stajala zapostavljena u prtljažniku, najvjerojatniji scenarij je da se u dobroj mjeri ispumpala, te da stoga ne može podnijeti teret koji joj vožnja u hitnoj situaciji nameće. 

Tlak u rezervnoj gumi

Za razliku od četiri regularne gume, rezervna guma bi uobičajeno trebala biti napumpana pod većim tlakom koji iznosi i do 4 bara, dok bi niži tlak mogao dovesti do oštećenja kotača. Čak i propisno napumpana rezervna guma privremeno je rješenje za udaljenosti koje nisu duže od 150 kilometara, pri brzinama koje ne prelaze 80 km/h.

Prilikom sezonske zamjene pneumatika, odnosno provjere njihove izbalansiranosti, bilo bi poželjno zatražiti od vulkanizera da provjeri i tlak u rezervnoj gumi, barem dvaput godišnje.

Posebna briga za rezervne gume koje su montirane izvana

Kod SUV vozila i kod kamiona, gdje je rezervna guma montirana izvana, dugotrajna izloženost blatu, soli, vodi i snijegu može uzrokovati koroziju ili čak otežati uklanjanje gume s vanjskog držača, navodi Cars. Stoga bi provjera s vremena na vrijeme, čišćenje i podmazivanje bilo poželjna praksa kako bi vađenje rezervne gume bilo što lakše.

Također, ako spadate u osobu koja u prtljažniku sa sobom vozi i neke nepotrebne stvari, imajte na umu da, ne samo što ćete prtljažnik morati isprazniti kako biste stigli do rezervne gume i dizalice koje se nalaze ispod prostora za odlaganje stvari, već ćete uz to morati i osloboditi dodatni prostor da u prtljažnik smjestite ispumpanu gumu koju ste zamijenili, a koja po dimenzijama premašuje rezervnu.

Ako nemate rezervnu gumu, evo što provjeriti umjesto nje

Ako u vašem vozilu postoji oprema za popravak gume umjesto rezervne gume, možete se suočiti s drugom vrstom problema. Prvenstveno, smjesa za popravak gume vjerojatno neće biti u stanju začepiti svaki otvor ovisno o njegovom položaju i razini oštećenja. Dodatno, ova smjesa ima rok trajanja, ne duži od 4 godine od datuma proizvodnje, pa postoji opasnost da neće djelovati.

Iako rezervna guma gotovo nikada nije predmet provjere pri redovnom servisu automobila, ipak njeno preventivno održavanje isplatit će se u situaciji kada vam zatreba i najvjerojatnije vas spasiti drugih neželjenih troškova i popravaka.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara