Najveća komercijalna primjena gorivih ćelija u povijesti
DVA NAJVEĆA proizvođača u svojim segmentima, giganti Dow Chemical Company i General Motors, postigli su inicijalni sporazum o suradnji čiji krajnji rezultat će biti dosad najveća primjena gorivih ćelija.
Projektom je obuhvaćen najveći proizvodni kompleks DCC-a, koji bi u skoroj budućnosti GM trebao snabdijevati električnom energijom.
Naime, pogoni ukupne površine oko 80 četvornih kilometara u proizvodnom procesu stvaraju velike količine vodika. GM je tu vidio priliku da na najbolji način komercijalizira svoje projekte gorivih ćelija. Tako će u kompleksu biti instalirano ukupno 500 gorivih ćelija ukupne snage 35 MW, što je ekvivalent jednogodišnjih potreba za 25.000 kućanstava.
Dosad najveće postrojenje koje je koristilo tehnologiju gorivih ćelija imalo je petnaest puta manju ukupnu snagu, što dovoljno govori o važnosti najnovijeg projekta dvaju giganata.
Odmah nakon potpisivanja sporazuma krenulo se sa terenskim radovima, kako bi se priredio prostor za prihvat velikog Fuel Cell postrojenja.
Prvi testovi startati će već krajem godine, dok je komercijalizacija predviđena za 2006.godinu. Ukoliko suradnja urodi plodom, GM će gorivim ćelijama opskrbiti ostale centre DCC-a u SAD-u i Europi i tako dalje razvijati znanja na području pretvorbe kemijske energije u električnu putem Fuel Cell tehnologije.
U GM se nadaju da bi već do kraja desetljeća ekološki prihvatljiva tehnologija gorivih ćelija trebala imati značajan udio u automobilskoj industriji.
Naime, danas je najveća prepreka primjeni ove tehnologije u automobilima cijena i vijek trajanja samih ćelija.
Granica ekonomske isplativosti je postavljena na 50 USD po kW snage, odnosno od 3.000 do 4.000 USD po agregatu. Vijek trajanja od 8.000 sati bi omogućio vozilu da pređe oko 280.000 km, čime bi bili zadovoljeni današnji standardi.
General Motors smatra da će do 2010. godine u potpunosti dostići ciljeve.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati