VASILIJ NESTERENKO-NOVA ZVIJEZDA RUSKOG AKADEMSKOG SLIKARSTVA
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Njegove slike rese golemu pravoslavnu sabornu crkvu Krista Spasitelja, jedno njegovo platno visi u predvorju rezidencije Vladimira Putina u Kremlju, a mnoga su izložena u New Yorku i u Kaliforniji: Vasilij Nesterenko je miljenik vlasti.
Počasno mjesto u Nesterenkovu atelieru zauzimaju velike reprodukcije Van Dyckovih i Michelangelovih djela koje je sam načinio.
"Služe mi za usporedbu", kaže umjetnik koji priznaje da ponekad radi portrete po narudžbi, premda je većina njegovih slika vjerskog nadahnuća.
Premda se otvoreno ne uspoređuje s Michelangelom, njegovo životno djelo još uvijek su četiri goleme freske koje je naslikao 1999. na zidovima i na svodu saborne crkve Krista Spasitelja koja se obnavlja prema starom nacrtu, pošto je prije više od šezdeset godina uništena u eksploziji, po Staljinovu nalogu.
"Te sam freske naslikao sam, kistom, bez pomoćnika. Bilo je zamorno, radio sam sedam mjeseci po četrnaest sati na dan", kaže slikar.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Za razliku od Buonarrotija koji je Posljednji sud u Sikstinskoj kapeli slikao ležeći na skeli, Nesterenko je slikao stojeći, zabačene glave kako bi vidio razmjere freske.
U umjetnosti "čovjek ništa ne može sam, Bog mu mora pomoći", kaže umjetnik. Na pitanje o svom ultraakademskom stilu, kaže da je spontano izabrao figurativno slikarstvo, ali nema ništa protiv apstraktnog. "Umjetnost može biti dobra ili loša, a ne apstraktna ili figurativna. Važna je mjera, ritam i pokret", kaže. Dok radi u svojoj radionici, uglavnom sluša CD-e s pravoslavnim napjevima, ali sluša i Franka Sinatru.
(Hina) xvrad ysb
Počasno mjesto u Nesterenkovu atelieru zauzimaju velike reprodukcije Van Dyckovih i Michelangelovih djela koje je sam načinio.
"Služe mi za usporedbu", kaže umjetnik koji priznaje da ponekad radi portrete po narudžbi, premda je većina njegovih slika vjerskog nadahnuća.
Premda se otvoreno ne uspoređuje s Michelangelom, njegovo životno djelo još uvijek su četiri goleme freske koje je naslikao 1999. na zidovima i na svodu saborne crkve Krista Spasitelja koja se obnavlja prema starom nacrtu, pošto je prije više od šezdeset godina uništena u eksploziji, po Staljinovu nalogu.
"Te sam freske naslikao sam, kistom, bez pomoćnika. Bilo je zamorno, radio sam sedam mjeseci po četrnaest sati na dan", kaže slikar.
Za razliku od Buonarrotija koji je Posljednji sud u Sikstinskoj kapeli slikao ležeći na skeli, Nesterenko je slikao stojeći, zabačene glave kako bi vidio razmjere freske.
U umjetnosti "čovjek ništa ne može sam, Bog mu mora pomoći", kaže umjetnik. Na pitanje o svom ultraakademskom stilu, kaže da je spontano izabrao figurativno slikarstvo, ali nema ništa protiv apstraktnog. "Umjetnost može biti dobra ili loša, a ne apstraktna ili figurativna. Važna je mjera, ritam i pokret", kaže. Dok radi u svojoj radionici, uglavnom sluša CD-e s pravoslavnim napjevima, ali sluša i Franka Sinatru.
(Hina) xvrad ysb
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati