Naravno da influenceri koriste prosvjede da skupe par lajkova
NIJE potrebna neka specijalna situacija kako bismo se podsjetili da je velika većina influencera uspjela kapitalizirati ljudsku potrebu za ispraznim. I dok to samo po sebi nije ni nova ni nužno loša stvar (ljudi koji vole ispraznost i sami su isprazni i neće postati manje isprazni ako influenceri odjednom nestanu), zanimljivo je vidjeti što su ti ljudi spremni učiniti kako bi privukli još jednog sponzora kojeg će označiti u tko zna kojoj po redu beznačajnoj objavi.
No, postoje kanali poput Influencers in the Wild koji se bave upravo procesom nastanka influencerskih objava. I dok bi vam se na prvu moglo učiniti da ne postoji ništa zanimljivo u nebitnim ljudima koji poziraju kako bi nastale nebitne fotografije, postoji nešto fascinantno u gledanju ove bizarne prakse i ljudi koji nemaju nikakav problem s time da gotovo pola sata ometaju promet kako bi nastao "savršen" selfie guzice.
I nije bitno što se u pozadini nalazilo. To može biti bilo što na potezu od koncerta do spomenika žrtvama Holokausta.
Stoga, ne iznenađuje posebno da su ovi bezveznjaci odlučili iskoristiti i BlackLivesMatter prosvjede kako bi privukli pažnju na sebe jer baš kao što nas je i Hana Hadžiavdagić nedavno podsjetila - nije bitno koliko je potez promašen, neiskren ili jednostavno glup, bitni su lajkovi, klikovi, pregledi i reakcije.
Neki od njih će stajati pored uništenih trgovina ili povorke prosvjednika i fotkati guzicu jer to je, uvjereni su oni, "društveno relevantan" sadržaj.
Naravno, povod ovom bavljenju prosvjedima nije ništa drugo nego činjenica da su prosvjedi i neredi trending tema. YouTuber Jake Paul predstavljao se kao novinar da bi mogao livestreamati pljačkanje trgovina.
S druge strane, konzervativna novinarka Fiona Moriarty-McLaughlin snimljena je u trenutku kada je od vlasnika trgovine nakratko posudila bušilicu kako bi s njome mogla pozirati. Očekivano, to nije učinila s ciljem da čovjeku pomogne, već samo s ciljem da stvori lažni dojam da to čini. Nakon toga sjeda su svoj Mercedes i nastavlja dalje.
Mnogi su osudili njen potez, a među kritičarima je i redateljica Ava DuVerney koja je napisala: "Znate što? Mislim da ću malo prestati s Twitterom prije nego što bacim telefon na drugi kraj sobe." Na Twitteru su se čak pojavile informacije da je Washington Examiner otpustio novinarku, ali ta vijest nije potvrđena, a ni Moriarty-McLaughlin se nije oglasila budući da je profil na Twitteru ugasila, a profil na Instagramu zaključala.
Reakcije na influencere su mahom negativne, a iz sata u sat ovih je priča sve više i više.
Društvenim mrežama počele su se širiti i privatne poruke dviju influencerica koje dogovaraju odlazak na prosvjede kao da se radi o odlasku na tulum pa u jednom trenutku dogovaraju da će se napiti i otići, ali tek kad izaberu "outfit za nerede".
Istog dana podijelile su fotografiju s prosvjeda u Los Angelesu s patetičnom porukom o tome da se radi o nečemu što je dužnost svake osobe jer to "dugujemo". Djevojke su istog trena postale predmet sprdnje na društvenim mrežama, a ljudi ih optužuju da besramno koriste prosvjede kako bi skupile lajkove i sljedbenike.
I dok je jedna od njih (Tamella) ugasila svoj profil na Instagramu, Serafina se ispričala napisavši da ne traži oprost, već da samo želi spriječiti druge da učine istu grešku.
"Jučer sam učinila nešto ekstremno neuko. Otkad je objava postala viralna, konstantno mi pristižu kritike i prijetnje smrću, ali zahvalna sam zbog prozivanja moje bezosjećajne greške. Nikada nisam trebala prosvjede koristiti kao priliku za objavu na Instagramu. Iako to nije bio glavni razlog mog odlaska, sudjelovala sam u performansu i nisam shvaćala koliko je to štetno za pokret. Očito sam glupa", napisala je.
Iako se radi o ponašanju vrijednom osude, činjenica jest da veliki brendovi čine istu stvar, a influenceri nisu ništa drugo nego njihove minijaturne blijede kopije i oglasni panoi. Pepsi je 2017. učinio isto s kontroverznom i popljuvanom reklamom u kojoj glumi "prosvjednica" Kendall Jenner, a sve je više onih koji kritiziraju velike kompanije koje u ovim vremenima skupljaju bodove neiskrenom podrškom koja je tu isključivo kao magnet za lajkove. Amazon koji "stoji uz prosvjednike" posebno je privukao bijes kritičara jer ne samo da su nizom poteza pokazali da ne stoje ni uz svoje zaposlenike koje izrabljuju na sve moguće načine već su u javnost procurili i mailovi u kojima vrijeđaju afroameričke zaposlenike.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati