Povratak Golfa GTI
VOLKSWAGEN je objavio prve fotografije Golfa GTI čija svjetska premijera je zakazana za 23. rujan na auto-salonu u Parizu.
Za razliku od dosadašnjih generacija, GTI izvedba se u svom petom izdanju jasno distancira od običnog Golfa. Uz neizostavnu GTI značku tu su još brojne karoserijske izmjene. Sprijeda je uočljiva nova agresivnija maska koja s otvorom u odbojniku tvori jednu cjelinu. Novi zaštitni znak je izgleda i crveni obrub maske, te opsežno korištenje saćastih struktura, inače svojstvenih za tunere.
Na masivne odbojnike nastavljaju se pragovi u crnoj (nažalost) boji, a dojam upotpunjuju serijski 17-inčni alu-naplatci. U skladu s trendovima na tržištu, kočiona kliješta su obojana u crvenu boju, a prednost je dana ispušnom sustavu s dvostrukim završetkom. Kad smo kod stražnjeg kraja spomenimo da će svaki GTI krasiti krovni spojler s integriranim stop svjetlom.
Atermička stakla su izvedena u plavoj nijansi, a dio su serijske opreme. Popis dodatne opreme je za sada nepoznat, ali je sasvim sigurno da je proizvođač predvidio broj veće alu naplatke jednakog uzorka, te poneki decentni karoserijski dodatak.
Puno veća pažnja, nego što je to bila dosad praksa, dana je uređenju interijera. Sjedala s izraženim bočnim osloncem su specijalno razvijena za najsportskiji Golf što potvrđuje i neizostavni GTI logo ušiven u naslone. Od značajnih novosti, tu je još trokraki sportski upravljač s kožom presvučenim kolom i aluminijskim umetkom. Naravno aluminij je korišten na standardnim pozicijama kao što je ručica mjenjača, pedale i prednja armatura.
Kako je riječ o novom sportašu, najinteresantniji dio Golfa GTI je ispod poklopca motora. Tu se krije dvolitreni FSI agregat maksimalne snage okruglih 200 KS. Ovako motorizirani "narodni trkač" postiže 100 km/h za 7.2 sekunde, dok je sposoban za maksimalnih 235 km/h. Pridodamo li tome 280 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog u rasponu od 1.800 do 5.000 o/min, dosadašnji vladari u kompaktnom GTI segmentu imaju razloga za brigu. Potrošnja u mixu iznosi prihvatljivih 8 litara, dok miran san "zelenima" omogućava udovoljavanje EU4 standardima emisije ispušnih plinova.
Kupci će na raspolaganju imati alternativu serijskom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču u vidu inovativnog DSG (Direct Shift Gearbox ) mjenjača. U tom slučaju automobil stiže do stotke za svega 6.9 sekundi, što je vrhunski rezultat.
Više novosti o novitetu je moguće saznati putem nedavno pokrenute stranice na adresi www.newgolfgti.co.uk. Prodaja Golfa GTI u Njemačkoj kreće na jesen, dok će na hrvatsku premijeru trebati pričekati nekoliko mjeseci.
Miljenko Nikolić
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati