Platforma Cijepise se raspala. Liječnici: Nudili smo rješenja, nisu nas slušali
PLATFORMA Cijepise se potpuno raspala, a sve više liječnika upozorava da su ministarstvu Vilija Beroša predlagali bolja i jeftinija rješenja, ali da nisu bili saslušani.
Slučaj liječnika Leonarda Bressana jučer je izazvao interes javnosti, jer se dr. Bressan nakon cijepljenja u KBC-u Rijeka uspio prijaviti putem aplikacije u sustav Cijepise.
Ravnatelj KBC-a Rijeka prof. dr. sc. Alen Ružić rekao je da je cijepljenje Bressana jedan izoliran slučaj, koji nema veze sa sustavom Cijepise: "Došlo je do pogreške u našem informacijskom sustavu. Svi ostali su upisani."
Bressan je za N1 opisao što se dogodilo.
"Novinari su bili kod mene i pokušali smo se upisati. Novinarki je odbijeno, ja sam uspio. Ostao sam zatečen s obzirom na to sam već cijepljen. To što je bio informatički propust, ne mijenja ništa. Kao što je i Rakar rekao, sustav loše funkcionira", kaže Bressan.
"Nije se slušala struka, moglo se uštedjeti puno novca"
Istaknuo je da se prilikom izrade platforme nije slušala struka. Predlagali su, među ostalim, i pozivni centar.
"Loša rješenja, postupanja i greške uvijek ću kritizirati", poručio je. Smatra da platforma neće profunkcionirati u narednim mjesecima.
"Kostur sustava Cijepise loše je postavljen. Bilo je ponuđenih kvalitetnih rješenja, nisu uzeta u obzir. Moglo se uštedjeti puno novca, sustav je mogao biti stabilniji, ali nije se slušalo. Tu smo gdje jesmo, ne znam kako bi se to moglo ispraviti", tvrdi.
Liječnica: Ovo je kaos
Predsjednica KoHOM-a Nataša Ban Toskić izjavila je da je KoHOM predvidio sve probleme koji će se pojaviti u procesu cijepljenja te je istaknula da su još jesenas predložili strukturirano cijepljenje i izradu digitalne platforme za prijavu pacijenata za cijepljenje.
"Predvidjeli smo da će to za nas biti veliko administrativno rasterećenje. Nažalost, platforma Cijepise nije funkcionalna i nije ono što smo mi željeli i predlagali, a nismo bili ni uključeni u radnu skupinu koja je tu platformu izrađivala. Bili smo na 2 sastanka, ali smo imali previše primjedaba, pa nas više nisu zvali", naglasila je Ban Toskić.
Rekla je da se sada vidi da se može imati i dobra platforma te je ukazala na primjer Međimurske županije gdje su svi zadovoljni s platformom, i pacijenti i epidemiolozi i liječnici.
Ban Toskić govori da je, prije svega, potreban pozivni centar u kojem će administratori pregledavati prijave za cijepljenje i svrstavati ljude u prioritetne kategorije, kao što je to u Međimurju, i redom na pravedan način pozivati pacijente. Ustvrdila je da u ovom trenutku nema ništa od platforme za cijepljenje, da se ne zna koji je od pacijenata pozvan i kada će se cijepiti.
"U ovom trenutku mi u ordinacijama imamo kaos. Naši telefoni ne prestaju zvoniti, totalni je kaos i pacijenti su nezadovoljni. Do toga je dovela dosadašnja organizacija cijepljenja i smatram da je za to odgovoran ministar te da bi on konačno trebao preuzeti odgovornost", decidirana je bila Ban Toskić.
Što pacijenti koji su se prijavili preko platforme sada trebaju činiti?
Na pitanje što pacijenti koji su se prijavili preko platforme sada trebaju činiti Ban Toskić je rekla da protokol trebaju donijeti Ministarstvo zdravstva i županijski zavodi za javno zdravstvo. Rekla je da će obiteljski liječnici uvijek svojim pacijentima izaći u susret pri naručivanju, ali napominje da će to dodatno zablokirati cijeli sustav.
"Obiteljski liječnici su u velikoj mjeri proveli prvu fazu cijepljenja starih i nepokretnih te zdravstvenih radnika, potom drugu fazu starih i kroničnih bolesnika, koja još traje", rekla je i dodala da masovno cijepljenje koje slijedi mora biti u potpunosti izvan ordinacija, na velikim punktovima te da u tome moraju sudjelovati svi zdravstveni radnici.
Ban Toskić je rekla da je platforma za cijepljenje doživjela potpuni debakl i krah te da je kao takva plaćena i za to netko treba preuzeti odgovornost.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati