Citroen C4: VTS Coupe vs 2.0 HDI SX Pack
U VRIJEME kad automobili sliče kao jaje jajetu Citroen uvodi osvježenje u obliku modela C4. Odmah nudi dvije karoserijske izvedbe, a mi smo imali upoznati obje, i to u najsnažnijim i najopremljenijim izvedbama.
S nasljednikom dvostrukog svjetskog prvaka u reliju već smo se upoznali. Cijenom povoljna izvedba s pet vrata i baznim X paketom opreme pogonjena 1.6 HDI dizelašem pokazala je što novoga Citroen donosi u kompaktnu klasu i kakve su njegove tržišne mogućnosti. Odgovor je bio povoljan, automobil se pokazao kao dostojan suputnik, a svojim je mogućnostima udovoljio širokom krugu potencijalnih interesenata.
No, postavlja se pitanje ima li smisla jedan kompakt opremiti prestižnim detaljima poput staklenog krova, kožne unutrašnjosti i zakretnih xsenon svjetala, te ispod lima ugraditi natprosječno snažan motor. Istina, to bi trebalo zadovoljiti i najzahtjevnije, ali treba imati na umu da cijena proporcionalno raste i staje uz bok solidnih aduta srednje klase.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Francuski proizvođač nudi odgovor, točnije dva moguća rješenja, gdje jednim zadovoljava one mlađe, sportski nastrojene, a drugim ide niz dlaku poslovnim ljudima naviklima na komfor i luksuz.
Uvijek drukčiji
U oba slučaja radi se o atraktivno oblikovanim automobilima koji će još dugo biti zamjećivani na cestama. Sportski nastrojen coupe bori se dinamičnim oštrim linijama, dok je kod izvedbe s parom vrata više lijek protiv stapanja s masom nađen u dijametralno suprotnim rješenjima. Prednji kraj u pravilu je isti, a prve promjene nastaju na polovici duljine, kada VTS polako gubi na visini, tj. krov se lagano spušta i na kraju biva naglo odrezan.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Poveća peta vrata s dvostrukim staklom i spojlerom, kao znakom raspoznavanja za VTS izvedbu, te naglašeni bokovi i zašiljena svjetla jednostavno ne mogu ostati nezamijećeni. Mišljenja su podijeljena, neki će biti razočarani, a drugi će Citroen proglasiti najvećim dizajnerskim revolucionarom.
Bočne linije opet prikazuju dva svjetla istog automobila. Smirenom putniku u sivoj metalik boji pretpostavlja se agresivac s koso odrezanim bočnim staklom, povećim vratima i pragovima ponosno istaknutom oznakom izvedbe. Tu je i crvena boja, te poneki detalj poput kromiranog ovalnog ispuha. Sve je tu s jednim ciljem, a to je isticanje najsnažnije izvedbi.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Unutrašnjost po mjeri
Obje izvedbe mogu se pohvaliti prostranom unutrašnjosti. U coupeu će putnici straga bit zakinuti za nešto prostora u predjelu glave i ramena, te će dolazak do sjedala biti nešto kompliciraniji. Isto vrijedi i za prtljažnik, 321 litra kod petvratne izvedbe naspram 314 coupea. U oba slučaja osjetno manje u odnosu na prethodnika (Xsara, 408 l), ali još uvijek dovoljno da se zadovolje potrebe prosječne obitelji.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Neovisno o izvedbi, ugođaj u automobilu je iznad očekivanja. Moderno osmišljena prednja armatura u sportskom VTS-u začinjena je alu-dekoracijom, a tu su još i metalne pedale, te ručica mjenjača od punog aluminija. Za bolji ugođaj u oba automobila brine se mirisni osvježivač prostora, automatska klimatizacija i audio-sustav, a dojam zaokružuju elementi dodatne opreme poput velikog staklenog krova i kožom presvučenog interijera.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Kao što i dolikuje sportski nastrojenom automobilu, sjedala su u VTS-u duboko profilirana i jedna od boljih koje smo imali prilike isprobati. Naš drugi automobil na testu više je rezerviran, pa se već mekšim sjedalima daje do znanja da su mu poslovne aktivnosti milije od natjecateljskih.
Ono u čemu su budući vozači VTS definitivno zakinuti je preglednost unazad. Rješenje s dvostrukim staklom nije urodilo plodom, a poveći stražnji C-nosači stvaraju značajan mrtvi kut. Kao utjeha može poslužiti podatak da kod VTS pomoć pri parkiranju spada u standardnu opremu.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Ergonomija je u oba automobila više nego zadovoljavajuća. Sjedi se ugodno, sve je nadohvat ruke, a preglednost prema naprijed zadovoljavajuća. Brojni zasloni s pregršt informacija traže privikavanje, baš kao i gusto poredane tipke na središnjoj konzoli, zbog kojih smo prvih dana morali skretati pogled s ceste.
Obilje snage iz dva svijeta
Najvažnije i najuočljivije razlike dvaju testnih automobila skrivaju se ispod lima. Oba pogonska agregata predstavljaju vrh ponude, a radi se o dvolitrenim motorima moderne arhitekture.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Izvedbu s pet vrata pokretao je dvolitreni HDI s kojim smo se već imali prilike upoznati na većem C5. Okruglih 100 kW (136 KS) dostupno je pri standardnih 4.000 o/min, a pri 2.000 o/min motor razvija maksimalnih 320 Nm zakretnog momenta. Motor se odlično slaže sa solidnim šest-ručnim mjenjačem, a pomoć elektronike u prijenosu snage na podlogu je dobrodošla. Ponašanje na cesti je uzorno i nema nikakvih zamjerki. Velike zalihe snage i više no uzorne kočnice pružaju puno zadovoljstvo na duljim putovanjima.
U prilog ide i solidna zaštita od buke, pa jedini elementi koji malo kvare dojam su nedovoljno izravan upravljač, te 17-colni kotači (doplata), koji su se pokazali kao prevelik zalogaj za mogućnosti inače solidno pogođenog ovjesa. Krajnji dometi automobila su maksimalna brzina viša od 200 km/h, ubrzanje do 100 km/h za manje od deset sekundi, te nešto bolja međuubrzanja (60-100 km/h, 4.stupanj) od sportskog VTS-a.
Što se potrošnje goriva tiče, gornji plafon je deset litara, a naš prosjek od 7,5 l/100 km bez problema će postići i oni nemarniji vozači.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
VTS s atmosferskim dvolitrašem nudi potpuno drugu priču. 130 kW/177 KS maksimalne snage već na papiru budi uzbuđenje. Motor fascinira primamljivom zvučnom kulisom, te solidnim razvijanjem snage pri nižim okretajima. Ipak, najbolje se snalazi u gornjem domu okretaja (202 Nm pri 4.750 o/min), kada pokazuje svoju pravu narav. I tako sve dok digitalni brzinomjer ne pocrveni i uključi se blokada na oko 7.500 o/min.
Ponašanje na cesti je uzorno. Ovjes je nešto tvrđe podešen od klasične izvedbe, a tu su i 17-inčni naplatci s pneumaticima mjera 205/50 R17. Kočnice su se opet pokazale pouzdanima, upravljač je nešto izravniji, a jedina slaba točka u pogledu mehanike je pet-brzinski ručni mjenjač. Izmjene stupnjeva prijenosa traju, za automobil ovog kalibra, cijelu vječnost, a nerijetko se desi da u pola procesa ručica zapne.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Bogata oprema donijela je poveću masu, što je u kombinaciji sa neuvjerljivim mjenjačem urodilo performansama nedostojnim motora snažnog gotovo 180 KS. Sasvim je sigurno da se moglo postići bolje od 8,3 sekundi potrebnih za postizanje 100 km/h.
Tvornički deklariranu potrošnju (6,5/8,4/11,7 l/100 km) itekako smo premašili. Prosjek se kretao oko sasvim solidnih deset litara, s time da je u gradskim uvjetima potrošnja iznosila dvanaest, a na otvorenoj cesti oko osam litara. Tjerajući automobil u granično područje, putni kompjutor je izbacivao podatak o prosječnih 15 litara, što još uvijek nije toliko strašno.
Za i protiv
Osim prostrane unutrašnjosti u Citroenovom inovativnom duhu, najviše simpatija zaslužili su pogonski agregati. Objektivno gledano, u svakodnevnom korištenju dizelski motor je pametnije rješenje, dok je benzinac puno zabavniji izbor. Bogato opremljeni modeli iz C4 obitelji ugodni su suputnici, a vrijeme provedeno u njima najčešće je provedeno u pozitivnoj atmosferi.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Ono što nam se nije svidjelo pretežno spada u sporedne stavke i tiče se manjkavosti u izradi. Po pitanju mehanike, kritike zaslužuje tek neizravnost upravljača, te ručni mjenjač u VTS-u.
Zaključak
Oba testna automobila uz nekoliko skupih i atraktivnih doplata postižu cijenu višu od 180.000 kuna. Međutim, osnovne cijene obje izvedbe ulaze u granice pristojnosti, što će reći 170.500 kn u slučaju dizelaša, odnosno 174.000 za VTS.
U oba slučaja radi se o zanimljivim automobilima namijenjenim uskom krugu zahtjevnijih kupaca. Onu drugi biti će sasvim zadovoljni i sa slabijim, dakle, jeftinim verzijama.
Citroen C4 je zanimljiv automobil, možda ne najbolji u klasi, ali sigurno najsmjelije osmišljen. Uostalom, staro je pravilo da Citroen uvijek mora biti drukčiji, pa tako i njegovi vlasnici.
Citroen C4 2.0 16V VTS
Važnija serijska oprema (VTS): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci i zavjese | |
ABS | |
ESP - dinamička kontrola stabilnosti | |
Xenon zakretna svijetla | |
Pomoć pri parkiranju straga | |
Sustav nadzora tlaka u gumama | |
Daljinsko VF središnje zaključavanje | |
Servo-upravljač podesiv po visini i dubini | |
Sjedalo vozača podesivo po visini | |
Presvlake sjedala (X-ray/Alcantara) | |
Električni podizači prednjih stakala | |
Grijani preklopivi vanjski retrovizori | |
Automatski klima-uređaj | |
Radio CD, komande na upravljaču, 6 zvučnika | |
Višenamjensko putno računalo | |
Senzor kiše i svjetala | |
Svjetla za maglu sprijeda | |
Preklopiva stražnja klupa (1/3:2/3) | |
17" alu-naplatci | |
Modularni prtljažnik | |
Ladica ispod sjedala suvozača | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja | 3.000 |
Panoramski stakleni krov | 6.000 |
Pomoć pri parkiranju sprijeda | 3.200 |
Citroen C4 2.0 VTS |
174.000 |
Ukupna cijena dodatne opreme | 12.200 |
Ukupna cijena | 186.200 |
>> Ostale fotografije Citroena C4 VTS nalaze se ovdje.
Citroen C4 2.0 HDi SX Pack
Važnija serijska oprema (SX Pack): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci i zavjese | |
ABS | |
ESP - dinamička kontrola stabilnosti | |
Daljinsko VF središnje zaključavanje | |
Servo-upravljač podesiv po visini i dubini | |
Sjedalo vozača podesivo po visini | |
Električni podizači svih stakala | |
Automatski klima-uređaj | |
Radio CD s komandama na upr. i 6 zvučnika | |
Višenamjensko putno računalo | |
Senzor kiše i svjetala | |
Svjetla za maglu sprijeda | |
Preklopiva stražnja klupa (1/3:2/3) | |
Modularni prtljažnik | |
Ladica ispod sjedala suvozača | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja | 3.000 |
Panoramski stakleni krov | 6.000 |
Pomoć pri parkiranju | 2.300 |
Alu naplatci 17" | 5.900 |
Xenon zakretna prednja svijetla* | 7.500 |
Paket koža |
15.200 |
Citroen C4 2.0 HDI SX Pack |
170.500 |
Ukupna cijena dodatne opreme | 39.900 |
Ukupna cijena | 210.400 |
* sa sustavovom pranja |
>> Ostale fotografije Citroena C4 HDI SX Pack nalaze se ovdje.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati