Totalni zaokret u Mazdi. Zbogom gumbima, najprodavaniji model dobiva masivni ekran
MAZDA, proizvođač koji se godinama opirao trendu divovskih ekrana i kabina bez tipki, napravio je potpuni zaokret. Novi CX-5, uvjerljivo najprodavaniji model u Mazdinoj ponudi, odbacuje taktilne kontrole u korist masivnih zaslona osjetljivih na dodir, čime se priklanja filozofiji koju je dugo izbjegavao, piše Carscoops.
Dugo se Mazda držala uvjerenja da fizičke kontrole i zasloni koji nisu osjetljivi na dodir nude sigurnije i intuitivnije iskustvo vožnje. Čini se da je ta era završila. Svaki CX-5 za 2026. standardno će dolaziti s 12.9-inčnim zaslonom, dok će bogatije opremljeni modeli imati još veći, 15.6-inčni ekran - nešto veći čak i od onog u Tesli Model 3.
Iz unutrašnjosti je nestao poznati Mazdin rotacijski kontroler, koji je bio simbol filozofije usmjerene na vozača. Uklonjena je i zasebna ploča za klimatizaciju, a sve se kontrole sada nalaze unutar infotainment sustava.
Glasovna kontrola i Google integracija
Ovaj potez zasigurno će biti kontroverzan. Prema Matthewu Valbueni, voditelju projekta za tehnologije u vozilima u Mazdi, tvrtka vjeruje da je najvažnije da vozač ostane usredotočen na vožnju. Mazda tvrdi da želi smanjiti vizualne, ručne i kognitivne smetnje, a očito smatra da je 15.6-inčni zaslon pravi put do toga.
Novi infotainment sustav uključuje Googleovu integraciju i Gemini sustav glasovnog upravljanja, što omogućuje jednostavne prilagodbe bez skidanja pogleda s ceste. CX-5 također standardno dolazi s Google Kartama i pristupom Trgovini Play za instalaciju aplikacija poput YouTubea.
"Naš cilj s CX-5 za 2026. bio je učiniti tehnologiju jednostavnom za korištenje, istovremeno držeći vozača usredotočenim na cestu", kaže Valbuena. "Mnogo istraživanja i testiranja uloženo je u razvoj Mazdinog najnovijeg infotainment sustava, i vjerujemo da je dobro pozicioniran da se čini poznatim načinu na koji korisnici komuniciraju s uređajima sličnim pametnim telefonima", dodao je.
Sve na dohvat ruke
Mazda je za novi CX-5 dizajnirala i novi upravljač. Ideja je bila postaviti što više kontrola izravno na njega, osiguravajući da vozači mogu držati obje ruke na volanu. Tipke s lijeve strane prvenstveno služe za audio sustav i prebacivanje prikaza na instrumentnoj ploči, dok se s desne strane nalaze kontrole za sustave pomoći vozaču, poput radarskog tempomata.
Ostaje za vidjeti kako će Mazdini kupci reagirati na ovo rješenje, koje će se vjerojatno proširiti i na buduće modele. Zanimljivo je da se neke tvrtke, poput VW-a, povlače od pretjerane posvećenosti ekranima i haptičkim kontrolama. Nedavno je i novi Subaru Outback predstavljen s manjim zaslonom i odvojenom pločom za kontrolu klime, za razliku od starog modela koji je važne funkcije preselio na ekran.