Kontrolor leta odgovoran za smrt 49 ljudi spavao samo 2 sata prije odrađivanja smjene
KONTROLOR leta koji je odgovoran za zrakoplovnu nesreću koja se dogodila u nedjelju u Kentuckyju, a u kojoj je poginulo 49 ljudi, ne samo da je u kontrolnom tornju kentakijevske zrakoplovne luke Blue Grass bio sam, kako je u srijedu pokazao rezultat istrage američkog Nacionalnog odbora za sigurnost transporta (NTSB), nego je, prema najnovijim informacijama, odrađivao smjenu nakon samo 2 sata spavanja.
Naime, kontrolor je istražiteljima priznao da je u subotu u kontrolnom tornju Blue Grass radio od 6:30 sati ujutro po lokalnom vremenu, do 14:30 sati poslijepodne. Istoga dana, na poslu se pojavio nekoliko sati kasnije, točnije oko pola sata prije ponoći, a trebao je raditi do 8 sati ujutro u nedjelju, izjavila je Debbie Hersman, jedna od zaduženih za istragu nesreće.
Prema propisima, kontrolori zračnog prometa trebali bi imati osam sati slobodnog vremena između smjena, a kontrolor iz Lexingtona imao ih je devet. No, kako je priznao istražiteljima, od tih devet sati on je prospavao samo dva prije nego se kasno u subotu ponovno pojavio na poslu.
Prema riječima Hersmanove, NTSB pokušava ustanoviti koji je cjelokupni učinak njegov radni raspored mogao imati na nesreću u kojoj je od 50 putnika u zrakoplovu poginulo njih 49. Kapetan James Polehinke, jedini preživjeli, nalazi se u bolnici u Lexingtonu i u kritičnom je stanju.
Saznanje da je kontrolor leta spavao samo dva sata između odrađenih smjena drugo je po redu otkriće koje je šokiralo leksingtonšku javnost. U srijedu je, naime, otkriveno da je kontrolor u vrijeme nesreće radio sam. Propust je priznala i Savezna zrakoplovna administracija (FAA), a koja je zadužena za donošenje nemalog broja propisa vezanih za sigurnost letenja.
FAA je priznala da je donijela propis prema kojem je samo jedna osoba dovoljna za obavljanje poslova kontrole zračne plovidbe u tornju zračne luke Blue Grass u Kentuckyu, što se pokazalo velikom pogreškom.
Podsjećamo, nesreća se dogodila nakon što je kontrolor leta, uslijed obavljanja administrativnih poslova vezanih za letove toga dana, vjerojatno propustio uočiti da je Comairov zrakoplov CRJ-100, kojemu je neposredno prije nesreće odobrio izlazak na pistu i uzlet prema Atlanti, zbog radova na prilaznoj rulnoj stazi koja vodi prema pisti, pogrešno skrenuo i pozicionirao se na početku manje pomoćne piste duljinom nedovoljne za polijetanje zrakoplova kakvim je on u tom trenutku upravljao.
Nakon što je pilot neuspješno pokušao zrakoplov, unatoč prekratkoj pisti, ipak vinuti u zrak, letjelica se srušila i zapalila pedesetak metara od kraja piste.
B.S.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati