Honda CR-V : Novi standard u klasi
JEDAN od najprodavanijih kompaktnih SUV-ova dobio je svog trećeg nasljednika koji ovih dana kreće u prodaju na hrvatskom tržištu.
Preko dva milijuna prodanih primjeraka u 11 godina pokazuju dobru tržišnu pozicioniranost i jednu, sada već tradiciju u proizvodnji ovakvih vozila.Honda CR-V nikad nije fascinirala spektakularnim dizajnom niti bijesnim motorima, ali je uvijek pružala pouzdanost i praktičnost po poštenoj cijeni.
Vanjski izgled ponešto je izmijenjen, ali još uvijek prepoznatljiv. Možemo reći da čak ima i određenu sportsku notu što je svakako za pohvalu. Dizajn u cjelini djeluje svježe, a zamjerku upućujem tek prednjem braniku koji djeluje pomalo neprirodno izbočen, pa čak i pomalo sličnom na Jeep Compass.
Najviše veseli stražnji kraj na kojem je konačno izostavljen rezervni kotač, a vrata se sada zatvaraju odozdo prema gore, a ne bočno kao do sad. Vertikalna kočiona svjetla daju dozu profinjenosti iako pomalo vuku na Volvo, ali to ćemo ovaj put uzeti kao kompliment.
Unutrašnjost je temeljito izmijenjena te neodoljivo podsjeća na novi Civic što će se posebno svidjeti mlađoj klijenteli.
Iako se upravljač čini premalim, malotko će to uzeti za zlo s obzirom da je ga je moguće približiti za 15 mm više u odnosu na prethodnika dok je sjedalo moguće udaljiti za punih 20 mm više..
Za početak Honda će dolaziti sa po jednim dizelskim i jednim benzinskim motorom. Dizelaš obujma 2.2 litre otprije nam je poznat iz ostatka game. Nije mijenjan te i dalje razvija 140 KS i 340 Nm okretnog momenta, dok novost predstavlja 2.0 benzinac snage 150 KS i 192 Nm okretnog momenta. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem jamči uvjerljive performanse: ubrzanje do stotke traje 10,2 s, dok maksimalka iznosi 190 km/h. Gotovo identične rezultate postiže i dizelska inačica. Razlika je dakako u potrošnji. Iako benzinski CR-V kombiniranom vožnjom troši nevelikih 8,1 litru, dizelaš je zadovoljan i sa 6.5 l plinskog ulja.
>> Baza automobila Honda CR-V
Jedna od stvari koje su svakako za pohvalu je i izuzetno tiha kabina, posebice u benzinskoj izvedbi što je rezultat uporabe novih materijala pri izradi podnice, debljeg vjetrobranskog stakla i dakako bolje izvedbe izolacije, a ni smanjeni koeficijent otpora zraka od 0.38 nije zanemariv.
Prtljažnik je solidnih dimenzija te iznosi pune 524 l, a obaranjem stražnjih sjedala raste na 955. Za pohvalu su i brojni pretinci za sitnice u unutrašnjosti.
Najzanimljivija novost Novog CR-V-a svakako je Trailer stability assist- sustav koji prilikom tegljenja prikolice omogućuje kontrolirano zaustavljanje u slučaju zanošenja. TSA reducira snagu, moment i kontrolirano koči.
Najveće pohvale idu pak voznim svojstvima za koje Honda tvrdi da su identične onima u limuzini. NIsu baš takve, ali su svejedno odlične. Upravljač je zamjetno izravniji i bržeg odziva, a automobil se stabilniji što je nesumnjivo zasluga dorađenog ovjesa koji je znatno lakši od starog.
Kočnice pružaju izravan osjećaj zaustavljanja gotovo kao kod pravih limuzina što je zasluga samoventilirajućih diskova i kliješta sa po dva klipa.
Dio izvrsnih voznik karakteristika svakako ide i sniženom težištu za punih 30 mm kao i stalnom pogonu na sva četiri kotača.
Pasivnu sigurnost jamči 5 osvojenih zvjezdica na NCAP testu za putnike, a nije ni za zanemariti niti 3 zvjezdice za sigurnost pješaka.
Serijska oprema je uistinu bogata pa već osnovni Comfort paket dolazi sa gore spomenutim TSA sustavom, prednjim i bočnim zračnim jastucima, Isofix sjedalima , priključkom za iPOD, MP3 playerom, klimom, putnim računalom te progresivnim servo upravljačem.
Prodaja u Hrvatskoj počela je ovih dana, a za početni model 2.0 Comfort treba izdvojiti 225 tisuća kuna i još vam pritom ostane za kavu - s mlijekom.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati