Audi ubacio u sedmu brzinu
AUDI predstavlja novu generaciju S tronic mjenjača, koja će tijekom godine zaživjeti na većini modela, uključujući i one opremljene quattro pogonom na sve kotače.
Kao i u slučaju tehnološki srodnog DSG mjenjača iz bratskog Volkswagena, Audijev S tronic posjeduje dvostruku spojku, a u novom izdanju i sedam stupnjeva prijenosa. Osmišljen je kako bi radio u suglasju s uzdužno postavljenim motorima i quattro pogonom na sve kotače, a konstrukcija dopušta prijenos do 550 Nm okretnog momenta.
Mjenjač namijenjen sredini Audijeve ponude posjeduje tri moda rada, od čega su dva potpuno automatizirana. Izabere li vozač D (Drive) ili S (Sport) mod, izmijene stupnjeva prijenosa vršit će se potpuno automatizirano uz računalnu potporu. Tu je i mogućnost ručnog rada kada vozač "šalta" putem kontrola na upravljaču.
Kao i u slučaju prethodne generacije, mjenjač ima dvije spojke, gdje veća (vanjska) služi za izmjenu neparnih stupnjeva, a manja kontrolira parne stupnjeve i stupanj za vožnju unazad.
Tajna brze promijene prijenosa je dobro poznata - jedna spojka uvijek je pripravna. Primjerice, dok vozač ubrzava u trećoj brzini, četvrta brzina je već aktivna, bolje rečeno u pripravnosti. Za promjenu stupnja prijenosa potrebno je svega nekoliko stotinki sekunde. Osim odličnih karakteristika novi mjenjač bije glas izuzetne kvalitete, odnosno pouzdanosti. Audi se pri izradi poslužio brojnim inovacijama uključujući nekonvencionalne materijale i dva zasebna sustava cirkulacije ulja. Recimo i kako je maksimalni prijenosni omjer koji mjenjač može apsolvirati 8:1, projektom je obuhvaćeno radno područje do 9.000 o/min, a maksimalni moment koji može prenijeti je 550 Nm.
Audi je prvi mjenjač s dvije spojke ugradio potkraj 1985. godine u model Sport quattro S1, WRC bolid snažan 476 KS. Imao je pet stupnjeva prijenosa, a njegov rad je bio električno upravljan. S tronic mjenjač premijerno je predstavljen u proljeće 2003. godine, i to na modelu TT Coupe opremljenom 3.2 V6 motorom snažnim 250 KS.
Audi danas ima širok spektar mjenjača. Kad se sve zbroji, na svakom modelu dostupna su bar dva mjenjača, gdje je kod većine modela ručni mjenjač serijska ugradnja. On se nudi na modelima od A3 - A6, kao i prestižnim Audijima, modelima TT, Q7 i R8. U većini je šest-stupanjski mjenjač, a stupanj manje ima samo ekološki nastrojena 1.9 TDIe izvedba modela A3 i A3 Sportback.
Sekvencijalni R tronic mjenjač rezerviran je za R8, a ima šest stupnjeva prijenosa. Proces izmjena odvija se hidrauličkim putem, a upravljanje je izvedeno elektronskim putem. Tiptronic mjenjač se nudi na svim limuzinskim modelima (A3-A8), kao i na modelu Q7. Nedavno obnovljeni CVT mjenjač multitronic u ponudi je za modele od A3 - A8, a isporučuje se isključivo u kombinaciji s prednjim pogonom. Za modele s quattro pogonom rezerviran je novi S tronic, kad je u pitanju automatizirani sustav prijenosa.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati