Sve gore i gore: Kontejner s retardantom u Kaštel Sućurcu uvezen ilegalno?!
Tekst: Dragan Miljuš
Foto: Duje Klarić, Igor Sambolec,Mario Todorić, Joško Ponoš, Paun Paunović, Vojko Bašić (Cropix)
KONTEJNER s retardantom TG-300, koji je stigao u Kaštel Sućurac, nije imao plombu Carine RH, već američkog proizvođača s Floride! Kako je onda retardant uopće atestiran i kako je tvrtka Intrade dobila potrebne certifikate za obavljanje posla dobivenog na javnom natječaju za 785 tisuća kuna?!
> Šokantno otkriće: Ispod retardanta na pruzi nađena nepoznata materija nalik smoli!
> Istraga tragedije u Kaštelima: Retardant na šinama - krivac za nesreću!
> "Barba Lukin" Medak od trgovca psećom hranom nabavio smjesu za tračnice
> Istraga nesreće u Kaštelima: Retardant planirali poprskati poslije prolaska vlaka, učinili su to prije!
Tko je krivotvorio isprave?
Proizvod je, po svemu sudeći, ilegalno uvezen, a odgovornost za tragediju u Kaštelima i šestero mrtvih treba potražiti i među zaposlenicima nadležnih državnih službi i to zbog krivotvorenja potrebnih isprava!
Državno odvjetništvo dalo je nalog policiji da to ispita, da se ustanovi da ne postoji nekakav poseban protokol za uvoz takvih stvari.
Koristili dva aditiva kako bi uštedjeli
Vlasnik Intradea, Ivan Tomašković, tvrdi da nemaju veze s tragedijom. Kaže da im je retardant stigao spreman za upotrebu te da ga nisu miješali. Čini se da ni to ne odgovara istini, jer su radnici njegove tvrtke koristili čak dva aditiva, jedan iz bačve, a drugi iz kartonske ambalaže. I bili su vrlo ljuti kad im se taj, očito, skupi aditiv iz bačve rasuo po kolodvoru u Sućurcu, odakle je krenula ekspedicija smrti ka postaji Labin!
Čemu aditivi? Kompozicija s retardantom posao je obavila za upola kraće vrijeme od planiranog. Umjesto za sat i nešto, dionicu od 11 kilometara posuli su za pola sata, upravo prije nailaska nagibnog vlaka iz Zagreba. Očito su se htjeli sniziti troškovi, uštedjeti na poslu dobivenom na javnom natječaju pa se propisana procedura - zanemarila.
Prugu Cian čisti - odmašćivačem!
Indikativno je da su djelatnici Intradea jedan od aditiva nazivali - smola! A upravo je danas nepoznata smolasta tvar na tračnicama kontaminirane pruge zadavala dosta glavobolje zaposlenicima splitskog Ciana. Retardant su lako skidali vodom, međutim protiv smole - nisu znali što bi!
U HŽ-u im nisu znali pojasniti o čemu se radi pa su uzeli kraći dio pruge za testiranje preparata za skidanje nepoznate tvari. Na kraju su petsto metara pruge očistili - odmašćivačem!
Samo petsto, jer je toliko bilo naručeno. U Cianu čekaju da im se jave iz HŽ-a kako su zadovoljni obavljenim poslom. Ako sve bude u redu, nastavit će s radom sutra.
"Triput sam ga pitao, hoće li sve biti u redu, a on mi je rekao da ne brinem"
Glavni osumnjičenici, Ivan Tomašković i Ivan Medak, šef Ekologije HŽ Infrastrukture, koji je odlučio o nabavi sredstva, tragediju u Rudinama mogli su čak i vidjeti! Svega koji kilometar dalje u Kaštel Starom čekali su povratak ekipe sa špricanja.
"Triput sam ga taj dan pitao, hoće li biti problema s tim retardantom, a on mi je rekao: Ne brini", prisjetio se Medak razgovora s Tomaškovićem tog kobnog petka ekskluzivno za Index.
A Tomašković, kada smo ga danas pitali, neposredno prije uhićenja, što bi mogla biti nepoznata materija nalik smoli nađena na tretiranoj pruzi, odgovara: "Ne znam, nisam te struke".
Njegova tvrtka se, kao što je poznato, bavi hranom za kućne ljubimce te aditivima za stoku. Tvrdi da u Hrvatskoj legalno zastupa proizvođača retardanta, tvrtku Universal Fire Shield, no za špricanje je ipak zadužio punca i njegovog prijatelja. Slijede smjene odgovornih u HŽ Infrastrukturi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati