M ciklus: Što je to?
Foto: Shutterstock
KARIJERA većine visokoobrazovanih žena u svijetu prati uzlazno-silazna putanja nalik na 18. slovo abecede.
Izražena ambicija, snažan karakter i samopouzdanje zajednička su karakteristike većine visokoobrazovanih žena u svijetu. One znaju što žele, vjeruju da mogu, te imaju potrebna znanja da svoje snove pretvore u stvarnost. Prema mišljenju glavne direktorice konzultantske tvrtke 20-first Avivah Wittenberg-Cox, karijerni put žene obično se može podijeliti na tri jasne faze.
Faza 1: AMBICIJA
Ova faza karakteristična je za djevojke u dvadesetim godinama, koje su po završetku fakultetskog obrazovanja gladne za dokazivanjem i praktičnim učenjem, te spremne posao staviti na prvo mjesto. One su neustrašive i navikle boriti se svim sredstvima za svoje poslovne ciljeve. U njihovom rječniku poslovi se ne dijele na muške i ženske – one su ravnopravne sudionice svih događanja unutar neke tvrtke. S obzirom da još uvijek nemaju vlastitu obitelj, spremne su putovati radi posla te žrtvovati slobodno vrijeme za penjanje po korporacijskoj ljestvici.
Faza 2: KULTURNI ŠOK
U tridesetima žena počinje osjećati pritisak stvaranja vlastite obitelji. Uz to valja uzeti u obzir da većina korporacija vjeruje kako se menadžerski potencijal nekog pojedinca najbolje vidi u dobi od 30.-35. godine, i u tom periodu od svojih zaposlenika zahtijeva stopostotni učinak. Ovo pravilo nije stvoreno kako bi diskriminiralo žene – ono je postojalo mnogo prije nego što su žene sjedile na najvišim pozicijama unutar neke tvrtke. Poslodavci počinju tražiti kod svojih najistaknutijih kandidata i neke nove talente, poput komunikacijskih vještina, karizme, inovacija, te sposobnost umrežavanja. U tom iscrpljujućem poslovnom okruženju neke se žene pokušavaju izboriti za svoje mjesto pod suncem dok paralelno igraju uloge majki i supruga, dok druge ostavljaju obitelj za kasne tridesete.
Faza 3: SAMOPOTVRĐIVANJE
U četrdesetima žena se ponovo okreće svojim poslovnim ciljevima. Iza nje su najosjetljivije godine brige za vlastito dijete. Sada je opet spremna pokazati što može i to učiniti bez zadrške. Wittenberg tvrdi da žene dostižu svoj poslovno-intelektualni vrhunac upravo u ovoj fazi, a tvrtke koje znaju to prepoznati, od njih i profitiraju. Nažalost, mnoge žene bivaju otpuštene ili se propuštaju promovirati na najviše pozicije. Ne čudi stoga da čak 50 posto novih tvrtki u SAD-u i Kanadi osnivaju upravo žene u četrdesetima.
Izvor: Cosmopolitan.hr
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati