Hajdaš Dončić: Zadovoljni smo ponudama za monetizaciju autocesta
Foto: FAH
SINIŠA HAJDAŠ DONČIĆ tvrdi da je zadovoljan ponudama za monetizaciju autocesta. U razgovoru za HRT ministar prometa kazao je da su ponude konkurentne.
Autoceste će Vlada dati u koncesiju, tvrdi Hajdaš Dončić, onome tko ima najbolju ponudu. Naglasio je da ne može govoriti koliko je ponuda pristiglo, niti o kojim iznosima se radi, ali tvrdi da iznos od 2,5 milijardi eura koji se spominje u medijima nema veze s konačnom ponudom.
"Ne mogu ja govoriti o iznosu, ali postoji selekcijski iznos gdje su potencijalni ponuditelji morali dokazati da raspolažu s tim početnim iznosom s vrlo čvrstim garancijama, kako bi uopće mogli ući u drugi krug. Taj iznos nema veze s konačnom ponudom", kaže Hajdaš Dončić.
U medije su ranije iscurile informacije prema kojima su se na natječaj javila tri potencijalna koncesionara, te da su svi ponudili 2,5 milijarda eura jamstva. Prema neslužbenim informacijama, Macquarie traži koncesiju na 30 godina, Goldman Sachs na 40, a Strabag na 50 godina.
Nema više predizborne gradnje
Hajdaš Dončić u nedjelju je bio Rogatcu u Sloveniji, gdje se nakon zagorskog Đurmanca popodne nastavila svečanost otvorenja obnovljene pruge Đurmanec-Rogatec. Poručio je da u Hrvatskoj više nema gradnje za koju nisu osigurani novci, odnosno nema predizbone gradnje kakve su se, istaknuo je, često događale u prošlosti.
Odgovorio je time na novinarski upit odakle bi, nakon što je Europska komisija prihvatila hrvatski operativni program vezan uz fondove za koheziju i konkurentnost, trebali stići novci za te projekte te što očekuje od projekata u njegovu resoru.
Hajdaš Dončić je istaknuo kako je gotovo sigurno da će se do 2023. godine realizirati projekti na dionici željezničke pruge od Križevaca do granice s Mađarskom, zatim od Zagreba do Karlovca te na izlazu iz Rijeke. Ukupno je u paketu 6,9 milijardi eura, a ministar računa da je oko milijardu i pol eura bespovratnih sredstava namijenjeno ulaganju u željezničku infrastrukturu.
"Jedan dio bit će utrošen i u prvo odobrenje od Europske unije, za dionicu od Dugog Sela do Križevaca, jer se jedan dio financira iz operativnog programa 2007.- 2013., a drugi dio će se financirati iz ovog dijela. Cijela ekonomska politika EU je jačanje koridora. Sve pruge u europskim koridorima, a hrvatski prometni pravac od Rijeke do granice s mađarskom granicom nalazi se na dijelu mediteranskog koridora, su pogodne za sufinanciranje iz tih instrumenata", kazao je Hajdaš Dončić.
Infrastruktura iz EU fondova
Izrazio je uvjerenje da će do 2021. upravo te dionice biti obnovljene i dodao kako je riječ o dvotračnim elektrificiranim prugama s novim standardima 21. stoljeća, što će skratiti putovanje. Napomeno je da te dionice nisu namijenjene isključivo prijevozu putnika, nego i za prijevoz robe iz luke Rijeka, dijela mediteranskog koridora, prema Mađarskoj i srednjoj Europi.
Ministar je potvrdio da se u tom paketu za regionalnost i konkurentnost nalazi i dio za cestovnu infrastrukturu, pojasnivši da za pripremu jednog projekta po europskim standardima treba od 2,5 do 3 godine. "Hrvatske ceste, kao krajnji korisnik projekta, završit će pripremu sve dokumentacije u kasno proljeće sljedeće godine. Slijedi aplikacija prema Europskoj komisiji, a to je aplikacija koju smo dobili za Dugo Selo-Križevci. Negdje kasnije, za mjesec, dva, tri, vjerujemo da ćemo dobiti i povratnu aplikaciju gdje će biti točno navedeno koliko će Europska komisija sufinancirati gradnju Pelješkog mosta", naglasio je.
Hajdaš Dončić je novinarima potvrdio da uskoro putuje u Beograd na summit, gdje će, prije svega, biti održani razgovori između Kine i 16 država, od kojih su neke članice Europske unije. "Mi uvijek naše prijatelje i partnere iz Kine ohrabrujemo da ulažu u projekte u Hrvatskoj, ali da imaju isti postupak kao i sve druge kompanije. Ulagači iz Kine su dobrodošli, ali moraju poštivati sva pravila kao u bilo kojoj zemlji EU. Nema razlike između Hrvatske, Švedske, Njemačke, Francuske u privlačenju kineskih investicija", rekao je ministar.
Napomenuo je kako je pred istekom koncesija za operatera u riječkoj luci, pri čemu postoji mogućnost privatnog ulaganja, ali pod istim standardima i pravilima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati