Analiza testiranja: Ferrari i Mercedes ukrali naslovnice, ali Red Bull prijeti iz sjene
NAKON četiri od ukupno osam dana predsezonskih testiranja u Barceloni najbrža vremena vozili su isključivo Mercedes i Ferrari, ali Red Bull je bio treći najbrži bez da su se i trudili postaviti jako brza vremena. Što govore brojke prvoga testa u Barceloni?
Četiri dana, četiri puta prvi je bio vozač Mercedesa ili Ferrarija. Ferrari je na sva četiri dana bio prvi ili drugi, a Mercedes je niz pokvario posljednjega dana kad je Bottas bio osmi vozeći simulaciju utrke. I dok najbolja vremena aktualnih svjetskih prvaka i nisu neko iznenađenje, odlična forma Ferrarija svakako jest.
Novi SF70H pozornost privlači već na prvi pogled radikalnim oblikom bočnih otvora za hladnjake koji su izuzetno uski i visoki za bolji protok zraka oko bočnih stranica, a osim vrlo brzim vremenima novi je Ferrari pozornost privukao vrlo mirnim i uravnoteženim ponašanjem na stazi s kojim se nije mogao pohvaliti ni Mercedes W08.
Također, novi Ferrarijev motor pokazao se vrlo pouzdanim budući da su s dva bolida (Ferrari i Haas) ukupno odvozili čak 805 krugova u četiri dana. Mercedes je jedini pravi problem imao u jutro posljednjega dana kad je na novom W08 otkriven problem s elektronikom koji je znatno spustio njihov izuzetno visoki prosjek broja krugova na prva tri dana (163.33 kruga).
Red Bull je nakon problematičnog prvoga dana u kojem su odvozili samo 50 krugova na preostala tri dana uspio odvoziti prosječno 81.33 kruga po danu što im je bilo dovoljno za peto mjesto na ljestvici momčadi s najvećim brojem krugova.
Prvoga dana Red Bull je bio peti najbrži, ali na preostala tri dana bili su treći, treći i drugi iako većina smatra da su vozili s više goriva i sigurnim postavkama novoga Renaultova motora.
Ako najbrža vremena tri najveće i najbogatije momčadi nisu iznenađenje, četvrto najbrže vrijeme za Renault svakako jest nakon što je momčad 2016. završila deveta u poretku. Novi R.S.17 u potpunosti je prilagođen Renaultovoj pogonskoj jedinici R.E.17, za razliku od prethodnika, a momčad je u posljednjih godina narasla kako brojem ljudi, tako i insfrastruktorom.
Deveto mjesto Marcusa Ericssona na supersoft gumama definitivno nije reprezentativno jer Sauber C36, s prošlogodišnjim Ferrarijevim motorom, sigurno nije peti najbrži bolid.
Williams i Haas pokazali su vrlo sličnu brzinu na iduća četiri mjesta, a slijede dvije Force Indije, dvije McLaren Honde i dva Toro Rossa.
McLaren Honda katastrofalno je započela testiranje s problemom sa spremnikom ulja, a drugoga dana imali su kvar na motoru čiji se uzrok još uvijek ne zna. Ipak, uspjeli su skupiti 207 krugova, 24 više od Toro Rossa koji je posljednjega dana odvozio samo jedan krug.
Iako vremena okvirno pokazuju trenutni odnos snaga među momčadima, bolju sliku dobit ćemo idući tjedan kad će se momčadi više usredotočiti na performanse jer im je to posljednja provjera uoči prve utrke sezone u Australiji 26.3.
Bez obzira koja vremena gledamo, uvijek ih treba uzeti s određenom rezervom jer je puno nepoznanica koje utječu na vrijeme po krugu (količina goriva, potrošenost guma, trenutni uvjeti na stazi, postavke motora, kakav je krug vozač odvozio itd.).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati