Evo što nikada ne biste smjeli raditi kada se borite s mamurlukom

Evo što nikada ne biste smjeli raditi kada se borite s mamurlukom
Foto: Unsplash

SEZONA blagdanskih domjenaka se zahuktala i teško je odoljeti pokojoj čašici alkohola. No ako pretjerate, to sa sobom nosi i mamurluk koji može biti prilično neugodan. Iako je prevencija najbolja da do mamurluka ne dođe, postoje i neke stvari koje ga mogu ublažiti, ali i one koje nikako ne biste trebali raditi jer će glavobolja biti još gora.

1. Kako prevenirati mamurluk? 

Pijte manje

Najvažnije je znati koje su vaše granice. Prema smjernicama, ne biste trebali popiti više od dva alkoholna pića u danu, odnosno do četiri u posebnim prilikama. Međutim, što ste stariji, tim tijelo teže podnosi alkohol pa ta količina može biti i manja.

Pijte puno vode i pojedite nešto 

Osim umjerenog pijenja, za prevenciju je ključna hidracija i hrana. Prije nego što se upustite u ispijanje alkohola, kroz dan pijte puno vode i pojedite obrok bogat zdravim mastima i ugljikohidratima kako alkohol ne bi sjeo na prazan želudac i naškodio vam.

Spavajte

Važno je dobro se naspavati prije izlaska jer će tako biti lakše ublažiti simptome neprospavane noći koja je pred vama. 

Birajte što ćete piti

Nemaju sva pića jednak udio alkohola. Ako birate pića s manjim udjelom alkohola, ako ne pretjerate, mamurluk će vas možda zaobići. 

2. Kako se boriti s mamurlukom?

Pijte puno vode i jedite pametno

Simptome mamurluka je moguće ublažiti, a ponekad i skratiti njihovo trajanje ispijanjem vode idućega dana. Voda će isprati alkohol iz organizma, a to može učiniti i pomno odabran obrok. Dobra opcija su žitarice i voće.

Prespavajte

Ako si to možete priuštiti, prespavajte naredni dan. San je lijek za mnoge stvari pa tako i za mamurluk.

Popijte lijek

Olakšanje mogu pružiti i lijekovi poput paracetamola ili tableta za mučninu.

Opustite se

Raspoloženje može utjecati na to kako ćete se nositi s mamurlukom. Zato se nemojte kažnjavati jer ste pretjerali s pićem, već pustite film ili omiljenu seriju i opustite se kako biste se što prije oporavili.

3. Što nikada ne biste trebali raditi kada ste mamurni?

Nastaviti piti alkohol

Nije točno da se “klin klinom izbija”. Iako vam se možda na prvu čini da još jedna čaša alkohola pomaže, to zapravo nikad nije dobra ideja. Mamurluk ćete samo odgoditi i on će kasnije biti još gori. 

Izbjegavati hranu i tekućinu

Iako vam se možda ne da ustati iz kreveta, organizam treba tekućinu i hranu kako bi se riješio otrova, odnosno alkohola. Brže ćete povratiti snagu i doći k sebi ako nešto pojedete i popijete par čaša vode.

U najtežim slučajevima mamurluka, ne libite se potražiti pomoć liječnika.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara