10 trikova kojima se restorani služe da vas natjeraju da potrošite više
SVAKA industrija ima svoje tajne uspjeha, a kafići i restorani nisu iznimka. Postoje mnoge metode kojima se konobari služe da na suptilan način navedu gosta da naruči više jela, a sve dodatne poslastice i slastice kuhara samo su neki od lukavih trikova koji vas zadržavaju u restoranu i potiču da naručite nešto drugo. BrightSide donosi nekoliko trikova kojima se služe zaposlenici gotovo svih restorana kako bi od vas izvukli maksimalnu korist ili vas naveli da potrošite više.
Naručujete jedno piće, ali na kraju plaćate dva
Naručujete šalicu kave koju treba poslužiti uz čašu vode. No, lukav konobar pokušava zamijeniti čašu vode pićem iz jelovnika. Često će vas pitati želite li mineralnu vodu i želite li je gaziranu ili negaziranu. Dakle, ako ne navedete da želite vodu iz slavine uz svoju kavu, na kraju biste mogli platiti dva pića umjesto jednog.
Konobari mogu procijeniti što ćete naručiti na temelju vašeg izgleda
Iskusni konobari mogu pogoditi vaše omiljeno jelo ili piće na temelju vašeg ponašanja, odjeće i načina govora. Na primjer, studenti i djevojke mlađe od 30 godina vole naručivati salate s piletinom ili morskim plodovima, razne tjestenine, krem juhe, čokoladne slastice, čaj i bijelu kavu. Muškarci stariji od 30 godina često naručuju jela s piletinom, a djeca vole kobasice i pomfrit.
Također, vatrogasci uglavnom vole vrlo začinjene jela, za razliku od liječnika koji često naručuju tople juhe ili nešto kuhano, a rijetko nešto prženo ili slano.
Stolovi s najboljim pogledom nude se onima koji su došli jesti
Mjesta s panoramskim pogledom na grad ili ocean su uglavnom ponuđena onima koji će potrošiti novac. Zato, prije nego li sjednete, konobar bi vas mogao pitati hoćete li jesti. Ako im odgovorite da ste došli samo na kavu i kolač, vjerojatno će vam reći da je taj stol rezerviran.
Iako ne postoje službene dječje porcije, restorani nude posebne popuste na male porcije za djecu
Postoji razlog zašto tako mnogo restorana nema jelovnik za djecu. Umjesto toga, brižni konobar ponudit će djetetu mogućnost da odabere nešto sa standardnog menija, ističući kako će biti upola manja porcija od normalne te kako će biti u pola cijene. Ipak, postoji trik: najvjerojatnije ćete naručiti piće i desert za dijete koje će biti normalne veličine. Jelo s popustom i dalje će zaraditi nešto za restoran, a račun i očekivana napojnica bit će veći.
Besplatne poslastice od kuhara daju se samo određenim ljudima i u određeno vrijeme
Restorani često daju besplatna predjela svojim gostima, ali postoji razlog zašto to čine. Predjela otvaraju apetit pa ćete sigurno i više pojesti, a kasnije biste mogli naručiti neko alkoholno piće ili besplatan desert nakon kojeg će vam se vjerojatno piti kava ili čaj. Trik s besplatnim obrocima i pićem koristi se kako bi gosti potrošili više novca, a osobito se daje grupama žena jer one uglavnom potroše više nego grupe muškaraca.
Postoji još jedna zamka - kada vam restoran daje nešto besplatno, vrlo je vjerojatno da ćete ostaviti bolju napojnicu jer se osjećate obvezni nagraditi osoblje. Također, trebate znati da je većinom hrana koju dobivate besplatno hrana kojoj će uskoro isteći rok trajanja.
Recept kuhara i neobična imena za uobičajene stvari koriste se samo za podizanje cijena jela
Kuhari često mijenjaju recept poznatog jela kako bi uštedjeli na sastojcima. Ili, obrnuto, mogu dodati mali sastojak i značajno povećati cijenu. Na primjer, u carbonari može biti nekoliko grama kineskih tartufa koji koštaju malo, ali većina ljudi ne zna prepoznati razliku između kineske i talijanske vrste. Također, ponekad se običnoj hrani daju čudna imena kako bi se gosti osjećali kao da plaćaju nešto vrlo ekskluzivno.
Veličina vašeg tanjura ovisi o tome gdje se nalazite i što naručujete
Kafići često koriste Delboeufovu iluziju kako bi prevarili naš mozak i naše oči. Ako stavite hranu na manji tanjur, on će se doimati puniji, a vi ćete se prije zasititi, čak i ako je na njemu mala količina hrane. Ovaj trik se često koristi u restoranima i buffetima: glavno jelo se poslužuje na velikim tanjurima, tako da se osjećate gladnijima, čime vas pokušavaju navesti da naručite desert.
U izlozima nekih kafića i slastičarnica nalaze se cijele torte, a u drugima narezane - postoji razlog zašto
U restoranima i kafićima to je način kojim nastoje ubrzati prodaju. Kada fali komad torte, mušterije će pretpostaviti da je barem jedna osoba već kupila komad pa bi torta trebala biti dobra. Ako se kolač ne bude prodaje nekoliko sati, konobari ga počinju preporučivati svojim gostima. U slastičarnicama je to malo drugačije nego u restoranima jer ljudi tamo dolaze kupiti cijele kolače i izbor je mnogo veći.
Konobari mogu lako mijenjati vaše ponašanje osmijehom i kimanjem
Ta se metoda zove "the Sullivan nod": kada preporučuju gostu određeno jelo, konobari se pristojno smiješe, malo se nagnu naprijed i polako kimnu glavom. Većina ljudi kima u odgovoru i pristaje naručiti ono što im konobar nudi, čak i ako to ponekad nisu planirali.
Muškarce je najlakše prevariti kada je u pitanju novac
Računi u restoranu obično dolaze složeni po redu kako ste naručivali hranu i pića. Ipak, ako pomiješate račune i stavite nekoliko velikih između onih malih, postoji mogućnost da gost to neće primijetiti te će konobaru ostaviti veću napojnicu. Jednostavno je: većina muškaraca na spojevima ili poslovnim večerama uglavnom ne pazi na sitniš pa zaokruže cijenu i tako konobaru ostave napojnicu bolju od očekivane.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati