20 online divova koji vladaju internetom

20 online divova koji vladaju internetom
Foto: 123RF

SVAKE godine sve se manje ljudi prisjeća fotografija koje se na zaslonima pojavljuju postupno kroz jedan od jedan red piksela ili specifični zvuk 56k modema ili dominantnih web portala. Mnoge od vodećih web stranica iz 1998. godine bile su zapravo jednostavni koncepti sakupljača vijesti ili tražilica. Danas, dodir s brendovima raspršen je između uređaja i mnoštva usluga i podbrendova poput Facebookovih aplikacija. Zbog toga su najveće svjetske web stranice postali složeni, međusobno povezani komunikacijski kanali i točke na webu, piše kanadski Visual Capitalist.

Amerika kreće online

Milijunima znatiželjnika krajem 90-ih godina AOL-ov CD bio je ključ za otvaranje pristupa World Wide Webu. Na njegovu vrhuncu, 35 milijuna ljudi pristupalo je internetu koristeći AOL. Do 1999. godine, AOL je na valu Dot-com mjehura narastao do neslućenih razmjera. U jednom trenutku vrijedio je 222 milijarde dolara. AOL-ov brend danas više nema nekadašnju težinu, ali nikad nije potpuno potonuo u mrak. Kompanije se razvijala dok se konačno nije spojila s Yahooom nakon što ih je oboje kupio Verizon. Danas je AOL zove Oath, a Verizon polaže velike nade da će se razviti u “treću opciju” za oglašivače i korisnike kojima je dosta Googlea i Facebooka.

Milijunski virtualni grad

Nakon što je korištenje interneta dosegnulo kritičnu masu, web hostovi poput AngelFirea i GeoCitiesa olakšali su ljudima kreiranje novog “doma” na webu. GeoCities je imao osobito snažan utjecaj na rani internet, ugošćujući milijune web stranica i omogućavajući ljudima da na neki način sudjeluju u kreiranju web sadržaja. Kad bi web host fizički postojao, bio bi treći najveći grad u Americi, odmah iz Los Angelesa. Ova rana internetska zajednica bila je u opasnosti da bude trajno izbrisana kad je Yahoo ugasio GeoCities 2009. godine, ali neprofitna Internet Archive potrudila se stvoriti podrobnu evidenciju GeoCitiesovih stranica.

Od A do Z

U prosincu 1998. godine, prije nego je Amazon postao dobro uhodana prodajna platforma kakva je danas, kompanija je bila blizu pucanja u vrijeme božićnih blagdana. Zaposlenici su radili prekovremeno i spavali u automobilima kako bi održali radni proces. Amazon.com postao je internetski gigant, jer su ljudi s vremenom prihvatili ideju kupnje online. Potražnja dodatno porasla
kad je kompanija počela nuditi i drugu robu osim knjiga. Izlog digitalnih časopisa

Meredith je vjerojatno najmanje prepoznatljivo ime u današnjih Top 20, osim možda Oatha. Iako mnogi nisu ni čuli za Meredith, radi se o kompaniji koja kontrolira najpopularnije američke magazine (People, Sports Illustrated, Health...), kao i njihove digitalne verzije. Meredith ima i niz lokalnih televizijskih mreža u SAD-u. Nakon kupnje tvrtke Time Inc. 2017. godine, Meredith je postao najveći izdavač časopisa na svijetu.

Da te pitam...

Kad ljudi imaju neko goruće pitanje, sve se više okreću internetu u potrazi za odgovorima, ali raznolikost izvora za te odgovore se smanjuje. Još 2013. godine, stranice kao što su About.com, Ask.com i Answers.com bile su među najvećima u Americi. Danas je Google zacementirao svoj status univerzalnog izvora svih odgovora. Budući da pametni zvučnici i glasovni asistenti prodiru na tržište i utječu na pretraživačke navike, malo je vjerojatno da će se Google uskoro suočiti s konkurencijom bilo koje kompanije koja već nije u Top 20.

New Kids on the Block

Društvene mreže odavno su prošle fazu pomodarstva i sada su sasvim uobičajeni komunikacijski kanal za ljude širom svijeta. I dok je Facebook do 2007. uletio u Top 20, ostalim brendovima društvenih mreža trebalo je malo više vremena da izrastu u internetske divove. U 2018. u Top 20 našli su se Twitter, Snapchat i Facebook, a ni LinkedIn i Pinterest ne zaostaju puno.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara