Acxiom Corporation: Tvrtka koja zna sve o vama
Ilustracija: Shutterstock
U ERI društvenih mreža i mobilne komunikacije, živimo u javnosti, a online servisi koje koristimo prikupljaju naše osobne podatke.
Google i Facebook su najčešća imena koja optužujemo za invaziju privatnosti, nadgledanje internet prometa i stvaranje baze podataka o našim navikama, ali zapravo postoji netko iznad njih. Naime, vaš promet nadgleda tvrtka zvana Acxiom Corporation, multi-milijarderski marketinški div koji trguje osobnim informacijama.
500 milijuna korisnika u bazi
Acxiom Corporation velika je tvrtka smještena u gradu Conway, u saveznoj američkoj državi Arkansas, a u svojem sjedištu posjeduje 23 tisuće servera koji čak i sad sakupljaju podatke o vama na osnovu vaših internet navika. Za razliku od softverskih divova iz kalifornijske Silicijske doline, ova korporacija se ne spominje u medijima. Acxiom daleko više upire u privatnost korisnika interneta od Google, Facebooka, Apple aplikacija i vladinih organizacija, a ovo se posebno odnosi na stanovnike Amerike, koji su glavni fokus marketinškog špijuniranja.
Svake godine, Acxiom obradi preko pedeset trilijuna transakcija podataka, a stručnjaci pretpostavljaju da se u njihovoj bazi nalaze informacije od otprilike petsto milijuna korisnika diljem svijeta, dok za svakoga posjeduje otprilike tisuću i po jedinstvenih unosa podataka. Kako Acxiom zarađuje? Vrlo jednostavno, prodaje informacije o internet korisnicima drugim velikim korporacijama, a među njima su banka HSBC, Toyota, Ford, čak i lanac robnih kuća Macy's. Posao ide odlično, i Acxiom je samo prošle godine zaradio preko milijardu dolara.
Reklamne kampanje skrojene po profilu korisnika
Acxiom je do sada uglavnom prolazio "ispod radara", ali prošli tjedan, New York Times je objavio temeljitu reportažu u kojoj opisuje poslovanje ove korporacije koja se zapravo bavi marketinškom špijunažom i trgovanjem osobnim podacima.
Ova "Big Brother" tvrtka klasificira sve podatke, tako da njihovi klijenti mogu birati po kategorijama korisnika na osnovu rase, vjeroispovijesti, seksualne orijentacije, prehrane, glazbenog ukusa, sportskih aktivnosti, lokacije, dobi i još raznih drugih detalja koje nazivaju "elementi". Klijenti Acxioma na osnovu ponuđenih elemenata biraju na koji dio tržišta ciljaju i na osnovu toga rade reklamne kampanje skrojene točno po profilu korisnika. Ako ste se pitali kako Gmail ili Facebook točno nude reklame za proizvode koji baš vas zanimaju, odgovor leži u bazi podataka Acxioma.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati