Čovjek iza Enigme i Gregoriana: Ja sam agnostik, naša glazba nema veze s Crkvom!

Čovjek iza Enigme i Gregoriana: Ja sam agnostik, naša glazba nema veze s Crkvom!

Foto: Press

SCENSKO-glazbena atrakcija Gregorian ove je subote, 16. veljače, u berlinskoj areni 02 World ispred sedam tisuća oduševljenih gledatelja započela svoju dosad najveću svjetsku turneju koja će obuhvatiti i tri velika koncerta u Hrvatskoj.

Show koji je berlinsku publiku gotovo tri puna sata držao bez daha kod nas će se moći vidjeti 3. travnja u Zagrebu u Domu sportova, 4. travnja u Splitu u dvorani na Gripama i konačno, 5. travnja u Areni Varaždin.

"Aktualni album Gregoriana Epic Chants album je koji je objedinio strast članova Gregoriana prema filmu, pa upravo zato obrađuje songove iz filmskih blockbustera", komentirao je iz publike prije početka berlinskog koncerta Frank Peterson, producent Gregoriana i tvorac kultne Enigme, otkrivši da ga je i osobno na pokretanje projekta Enigma prije 25 godina potaknuo film "Ime ruže" snimljen prema romanu Umberta Eca.

Stoga je i cjelokupni scenski spektakl koji stiže u Hrvatsku inspiriran filmskom glazbom i hitovima iz "Titanica", "Jamesa Bonda", "Notting Hilla", filmova "Gladijator", "Batman Forever", "Gospodar prstenova" i dr. Scenski spektakl kojeg će hrvatska publika imati prilike vidjeti identičan je showu kojim su Gregoriani raspametili berlinske fanove i zbog kojih su s bine ispraćeni stajaćim ovacijama publike.

Valja naglasiti i to da je njemačka publika za ovaj koncert morala izdvojiti između 40 i 80 eura, dok će Hrvati isti show moći vidjeti po 50 posto nižim cijenama. U Rusiji, gdje Gregorian ima ogroman broj fanova, cijena ulaznica za koncerte u sklopu Epic Chants turneje penje se i do vrtoglavih 210 eura. Za hrvatski dio turneje već sada vlada sjajan interes, a Gregorian u sklopu predstojeće svjetske turneje u Hrvatsku stiže zahvaljujući producentu Tomislavu Kašljeviću, čovjeku koji je Gregorian prije četiri godine prvi puta predstavio domaćoj publici.  



Koncert u Berlinu iskoristili smo za kratak razgovor s Frankom Petersonom koji nam je ispričao ponešto o počecima i njihovoj formuli za uspjeh.

1. Enigma je bio projekt koji se i danas smatra najuspješnijim izvoznim proizvodom u povijesti njemačke glazbene industrije. Projekt Enigme zajednički potpisujete vi pod pseudonimom F. Gregorian i Michael Cretu. Kako je ta suradnja započela i kako je Enigmi došao kraj?


Suradnja s Michaelom započela je još 1985. u vrijeme kada je on bio producent i suprug Sandre, njemačke pop pjevačice koja je u to vrijeme bila zaista popularna s hitom "(I'll Never Be) Maria Magdalena". Ja sam došao u Sandrin bend svirati klavijature, a s vremenom sam zajedno s Michaelom počeo producirati njezine pjesme. Ideja za Enigmu, a kasnije i Gregorian, nastala je iz moje fascinacije gregorijanskim koralom i filmom "Ime ruže" Umberta Eca. Definitivni kick-off projekta desio se 1989. godine kada sam posjetio kraljevski samostan San Lorenzo de El Escorial u Španjolskoj. Slučajno sam se našao tamo u vrijeme dok je crkveni zbor pjevao gregorijanske korale, a iz walkmana skupine djece koji su stajali do mene dopirali su beatovi suvremene glazbe. U tom trenu je sve kliknulo na mjesto. U to smo vrijeme Cretu i ja radili u zajedničkom studiju na Ibizi gdje su nastali i svi hitovi Enigme sve do 1998. kada sam ja izašao iz projekta jer se moja ideja ovakve glazbene produkcije temeljila na gregorijanskom koralu, a Cretu je htio ići u drukčijem smjeru pa je nastavio samostalno producirati nadolazeće albume Enigme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
2. Kada ste izbacili prvi album Gregoriana i smatrate li da ste s njima pronašli pravu formulu za uspjeh?

Prvi album je objavljen 1999. godine bio je to "Masters Of Chant" i svakako je nastavio uspjeh Enigme. O tome je li moja formula uspješna ili ne najbolje govori činjenica da Gregoriani traju, objavili smo 12 hit albuma, a u 24 države širom svijeta postigli smo platinaste naklade. Gregorian je projekt koji uvijek raste, mijenja se i nadograđuje u novom smjeru, a opet ostaje vjeran kombiniranju pop i rock glazbe s gregorijanskim koralom. Radimo tematski, svaki album ima neku svoju priču, a aktualni Epic Chants posvetili smo obradama filmske glazbe i hitovima iz popularnih svjetskih blockbustera. Ja već sada znam što ćemo objaviti u sljedeće dvije godine, uvijek planiram unaprijed i već krajem tekuće godine pripremamo novi materijal za naše fanove.

3. Kakav je odnos Katoličke crkve i Gregoriana, vaš album "The Dark Side" izazvao je snažne napade Katoličke crkve. Kako to tumačite?

Gregorian je glazbeno-umjetnički projekt. On nema nikakve veze s Crkvom ili vjeroispoviješću. Mi ne izvodimo crkvene pjesme, niti smo ikada tome naginjali ili se deklarirali kao projekt i izvođači koji podržavaju ili ne podržavaju bilo koju vjersku opciju.



Osobno sam agnostik i nikada nisam u svoj rad povezivao s bilo kojom vjerom. Protekli album je bio više gothic orijentacije i njime smo samo htjeli pokazati Gregorian u jednom drukčijem svjetlu, jednako kao što nam je tada gothic-rock glazbeni izričaj bio inspiracija za taj album, za ovaj su to filmovi. Tu nema nikakve velike priče.

Zgodno je reći i to da Gregorian trenutno jako dobro prolazi u Turskoj, Rusiji, imali smo odličnu turneju u Kini, u Izraelu također, a i u južnoj Americi. Ne nalazim u tome bilo kakav vjerski obrazac. Naši su fanovi posvuda!

4. Smatraju vas jednim od najuspješnijih europskih producenta, a njemačkih svakako. Producirali ste primjerice hit "Time to Say Goodbye" Andree Boccelija i Sarah Brightman s kojom i inače radite već dugi niz godina, producirali ste posljednji album Ofre Haze, a među vašim klijentima su i José Carreras, Placido Domingo, Tom Jones i mnogi drugi. Što vas inspirira u radu i koliko je njemačka glazbena produkcija relevantna u svijetu?

Sve umjetnike s kojima radim biram po osjećaju – bilo da se radi o glazbi s kojom mi dođu, bilo da se radi o samim osobama. Dakle vrlo je jednostavna stvar sa mnom – moram osjetiti glazbu i mora me zaintrigirati, ili me mora nečim dirnuti sam čovjek koji pokuca na vrata mog studija.

Što se tiče njemačke produkcije, ona je svakako pisala glazbenu povijest posebice s Kraftwerkom, kasnih sedamdesetih i početkom osamdesetih. Kraftwerk je projekt koji je bio i ostao revolucionaran i dan danas ima utjecaj na suvremenu svjetsku glazbenu scenu i produkciju. On se prepoznaje i kod Bowieja, Madonne, ali i bendova poput Black Eyed Peas. Njemačka glazbena produkcija je uvijek gađala ravno u sredinu i ostvarila svjetski uspjeh kad se nije povodila američkim i britanskim recepturama. Sve što smo samo izmislili i osmislili odjeknulo je s uspjehom u glazbenoj industriji. Enigma, a i Gregorian također su dio te priče.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara