Juka: "Ti mene nosiš" nije depresivna istočnoeuropska drama

Juka: "Ti mene nosiš" nije depresivna istočnoeuropska drama

Foto: Hina

FILM "Ti mene nosiš" nije težak, niti je neka depresivna istočnoeuropska drama, mene zanima životna priča puna prekretnica, borba karaktera, životni usponi i padovi, potreba da se bude prihvaćen, rekla je autorica tog filma Ivona Juka uoči premijere svog dugometražnog prvijenca, koja će se održati u ponedjeljak u Zagrebu.

Neki su već unaprijed film ocijenili kao težak, no on ne ostavlja gledatelje u uvjerenju da je sve crno i da nema izlaza, to sigurno nije moj stav, rekla je Juka. Ne podilazimo publici kada kažemo da to nije težak film, neshvatljivo mi je zašto ljudi bježe od težine jer je važno je kako se ona percipira, a ovdje karakteri nadilaze teškoće i nisu fatalisti, dodala je.

Odnos kćeri i oca, iako važna, rijetko prikazivana tema u domaćem filmu, nit je koja se proteže kroz priče o tri glavna ženska lika. U jednoj to je odnos kćeri i dementnog oca, u drugoj djevojčica ponovno izgrađuje odnos s ocem kojeg nije vidjela nekoliko godina, a u trećoj producentica sapunica, ne bi li pronašla svoj mir, pokušava riješiti svoj odnos s davno odmetnutim ocem.

Juka kaže kako je zapravo željela prikazati koliko smo nespremni prihvatiti druge onakvima kakvi jesu, iako istodobno želimo da oni nas prihvate onakvima kakvi smo. "To je izvor konflikata u bilo kojem odnosu, ne samo onome oca i kćeri, a taj mi je odnos zbog puno elemenata, ljubavi i pažnje bio najzanimljiviji", istaknula je.

Kroz prikaz svijeta taštine i kiča sa seta sapunice "Zatočenici sreće", kao i apsurdnih izjava popularnog nogometnog menadžera koje djevojčica 'skida' u želji da jednog dana ostvari veliku karijeru, film bez dociranja komentira te medijski sveprisutne pojave hrvatskog društva. Gledateljima prepuštam da, kad pogledaju film, sami zaključe zašto je to stavljeno u film, neka sami nadograde priču, kaže Juka.

Impresivna glumačka ekipa odabrana nakon duge audicije

U ulozi djevojčice Dore prvi put na filmu se pojavljuje Helena Beljan, koja je izabrana između 250 kandidatkinja. "Bilo mi je važno pronaći djevojčicu koja može utjeloviti taj lik, a kod Helene me oduševilo koliko je brza i skoncentirana, kako je brzo shvatila svaku uputu koju smo joj dali", napomenula je Juka. Beljan je već glumila u televizijskim reklamama i kratkim igranim filmovima, a izabrana je nakon radionice na kojoj se radilo s još tridesetero djece koja su bila izabrana u uži krug.

Juka kaže kako i za odrasle radi duge i opsežne audicije, a često glumcima objasni da je to i njihova audicija za nju kao redateljicu. "Bio je veliki odaziv za audiciju, privukao ih je scenarij zbog čega sam dobila velika imena koja je inače teško dobiti", rekla je.

Redateljicu sapunica, koja se bori sama sa sobom i ocem za kojeg se zbog njegove demencije sve teže brine, utjelovila je Lana Barić, a njezinog oca Vojislav Brajović. Nataša Janjić je Dorina majka čiji se suprug vraća iz zatvora - tumači ga naturščik Goran Hajduković Čupko, nekadašnji vođa Bad Blue Boysa koji je u ulogu unio i vlastito životno iskustvo, dok Nataša Dorčić glumi ženu koja se ne prepušta olako nesretnoj sudbini, a slovenski glumac Sebastian Cavazza njezin je suprug. Glume još Vedran Mlikota, Filip Križan, Kruno Šarić, Juraj Dabić.

Afirmirana inozemna imena na špici hrvatskog filma

Kao jednu od dražih suradnji na filmu Juka izdvaja onu s talijanskim skladateljem, glazbenikom i dizajnerom zvuka Tehom Teardom, koji je radio s Blixom Bargeldom (Einsturzende Neubauten), Girls Against Boys, Cop Shoot Cop, Lydiom Lunch, Alexanderom Balanescuom te, skladao za filmove, među ostalim, Paola Sorrentina ("Il Divo"), Andree Molaiolija i Gabrielea Salvatoresa.

"Teardov rad poznajem i prije filmskog hita Il Divo, ima pankerske korijene i izuzetno je obrazovan, a njegova nas je glazba vodila u smjeru u kojem smo željeli. Kontakt je ostvaren putem agencije za skladatelje na Cannesu, poslali smo mu film i pristao je raditi ispod svog uobičajenog honorara", rekla je Juka.

Na filmu je radio i kolorist Norman Nisbet, poznat po filmskim hitovima "Melankolija" i "Muškarci koji mrze žene", a koji je odlučio surađivati nakon što se oduševio sa slikom.

Još tijekom razvoja projekta redateljica je surađivala s priznatim filmskim stručnjacima - scenarij joj je odabran kao jedan od deset najboljih filmskih projekata za njemački masterclass eQuinoxe. Bili su tu, među ostalima, L.M. Kit Carson ("Paris Texas"), Martin Sherman, koji je dvaput nominiran za nagradu Britanske filmske akademije), Tim Squyers (montažer nominiran za Oscara za film "Tigar i zmaj").

 Film u Zagrebu, Rijeci i Osijeku od 28. svibnja

Film je sniman na više od devedeset lokacija u Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori, s više od sedamdeset glumaca. Snimanje je većinom završeno 2012. nakon čega je uslijedila duga postprodukcija, za koju Juka kaže da je "trajala onoliko koliko je trebala trajati za takav film". "Tempo je bio ubitačan, nismo imali prazan hod, a sada smo željeli što prije krenuti s kino distribucijom", dodala je.

Juka je završila režiju na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti, a zapažena je nagrađivanim dugometražnim dokumentarcem "Što sa sobom preko dana", koji je imao uspješnu kino distribuciju u Hrvatskoj i Makedoniji. Autorica je i nagrađivanih kratkih filmova "Pogled iz bunara", dio omnibusa "Neke druge priče", "Smeće" i "Montaža". Izabrana je među pet europskih studenata da napravi kratki film "Editing" za European Film Academy Award u Berlinu. Osmislila je i socijalno angažirane medijske, među ostalim i za "Šutnja nije zlato" za Europsku komisiju protiv rodno uvjetovanog nasilja, koja je nagrađene u Beču kao najbolja europska kampanja.

Njezin dugometražni prvijenac "Ti mene nosiš" premijerno će se prikazati u ponedjeljak u Multiplex CineStar Avenue Mallu i Muzeju suvremene umjetnosti, a u redovitu kino distribuciju kreće 28. svibnja u CineStar kinima u Zagrebu, Rijeci i Osijeku.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara