Novi uspjeh Rimac Automobila: eBIQE će postati budućnost električnih dvokotača

Foto: Qoros

TIJEKOM 84. po redu Geneva Motor Showa, kineska tvrtka Qoros predstavila je električni dvokotač eBIQE, a ono što je zanimljivo spomenuti svakako je podatak kako je vozilo nastalo u suradnji tvrtkom Grey Bikes i Rimac Automobilima.

Qoros je kineska tvrtka, a 50% tvrtke u vlasništvu automobilskog giganta Cheryja. Od 2007. u potpunosti su restrukturirali tvrtku i angažirali stručnjake iz Volkswagena, BMW-a i McKinseyja, a surađuju i s partnerima kao što su Magna Steyr, Bosch, TRW, Continental, Lear i Delphi.

"Veliko nam je zadovoljstvo što smo imali priliku raditi s toliko perspektivnom tvrtkom koja se strelovito probija na svjetskom automobilskom tržištu i za koju vjerujemo da će polučiti velike uspjehe u budućnosti. Rezultat uspješne suradnje je eBIQE koji kombinira sve prednosti Greypa G12, a donosi zanimljive novitete", rekao je Mate Rimac, direktor tvrtke Greyp Bikes i Rimac Automobili.

Inače, eBIQE je baziran na istoj tehnologiji kao Greyp G12 koji je prošle godine predstavljen u Londonu, ali riječ je novom dizajnu.

Nova specifičnost je tzv. "QorosQloud" sustav putem 3G mreže što je karakteristika Qoros vozila.

Valja spomenuti i kako je eBIQE u potpunosti proizveden u Hrvatskoj, a na razvoju su zajedničkim snagama radili inženjeri i timovi Greyp Bikesa i Qorosa.

Postoje mnoga nagađanja o cijeni, ali Gizmag piše kako će eBIQE bez sumnje koštati više od G-12 (6500 eura). No, na kineskom tržištu prodaje se čak 95% električnih dvokotača u svijetu. Razlog popularnosti ovakvih vozila je nevjerojatno zagušen promet i zagađenost koja je problem u svim većim kineskim gradovima što je vlasti potaklo da u mnogim gradovima zabrani sva vozila na dva kotača osim onih električnih.

"U Kini postoji preko 130 milijuna električnih bicikala, a neki su veći gradovi u potpunosti zabranili motore na benzin. Kineski električni bicikli namijenjeni su za vožnju gradom, ali Qorosov eBIQE zamišljen je drukčije pa je pogodan i za off-road", rekao je Gert Hilderbrand iz Qorosa.

QorosQloud koristi Microsoftovu Windows Azure platformu , a koristi se preko displeja na samom vozilu ili preko aplikacije instalirane na pametnim telefonima, računalima ili tabletima. Sustav sadrži sve potrebne informacije o prometu, slobodnim parkirnim mjestima, potrošnji, ali služi i kao sustav zaštite. Karte se obnavljaju svakih šest mjeseci što je posebno važno vozačima gdje mnogi gradovi prolaze kroz vjerojatno najbržu urbanizaciju u povijesti.

eBIQE bi tako trebao postati novi standard na tržištu električnih dvokotača.

"QorosQloud omogućit će vozačima nikad prije viđenu integraciju fizičkog i digitalnog svijeta, a u isto će im vrijeme osjetno olakšati živote", rekao je izvršni direktor prodaje i marketinga, Stefano Villanti.

Za kraj valja spomenuti i pet različitih modova vožnje. Vozači mogu koristiti pedale (bez asistencije i s asistencijom motora), mogu koristiti sam električni motor, a kad se koristi samo električni motor postoje dodatne tri varijante: Street (brzina je ograničena na 25 km/h), Eco (maksimizira učinkovitost) i Power (dopušta brzine do 65 km/h).

eBIQE možete puniti kod kuće, a vrijeme punjenja je samo 80 minuta.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara