Religijski šok - reklamiranje uz "Božju pomoć"

Foto: PR fotografije, Sky Sport, Novozelandska Crkva

MOŽE li religija biti duhovita? U reklamnim kampanjama, korištenje religijskih motiva u
  humorističnom kontekstu često daje uspješne rezultate, a katkad se i same crkve promoviraju
preko duhovitih reklama. Postoji i obrnuti pristup - fokusiranje na negativne strane religije. I jedno i drugo koristi se zbog šok efekta, jer to jamči pažnju javnosti, a time i dobru reklamu. Ekipa sa BuzzFeeda sastavila je selekciju najšokantnijih religijskih reklama koje možete naći diljem planete, a možete ih pogledati i u galeriji.

Novozelandska Crkva Svetog Mateja odlučila je ismijavati Facebook sa tiskanom reklamom koja
prikazuje sliku razapetog Krista, objavljenu na Facebook, dok dolje lijevo vidimo da je Juda Iškariotski kliknuo "Like".

"Jadan Josip. Boga je teško nadmašiti", kaže sljedeći reklamni poster, također dio kampanje Crkve Svetog Mateja, koji prikazuje Josipa i Mariju u krevetu, aludirajući na to da Josip sumnja u svoje ljubavničke sposobnosti.

Ista novozelandska crkva dokazuje da se vole šaliti i u blagdansko vrijeme, sa ovim reklamnim božićnim plakatom koji prikazuje Mariju šokiranu pozitivnim rezultatom testa za trudnoću.



Ista crkva odlučila se na reklamni plakat koji izgleda kao torinsko platno, a okačili su ga u vrijeme svjetskog rugby kupa, događaja jako bitnog za državu All Blacks momčadi. Plakat je dizajn agencije WhybinTBWATequila iz Aucklanda.

Sljedeće slike prikazuju unutrašnjost iste crkve i svećenika koji daje blagoslov reklamnom plakatu prije nego što ga okače ispred crkve. Na plakatu piše: "Za sve one koji ne mogu doći na božićnu misu, blagoslovili smo ovaj plakat. Slobodno ga dotaknite".



Crkva Svetog Mateja očito voli komedijaški pristup, jer još jedan njihov plakat prikzuje Isusa na neobičan način. Točnije, ovaj prikazuje siluetu kipa Isusa iz Ria de Janeira (raširenih ruku, dakako) uz citat: "Riba je bila ovoliko velika!"

"Evanđelje. Istina?", natpis je koji stoji uz jednu od brojnih reklama Crkve Svetog Mateja, no ovaj put to je dio kampanje posvećene traženju skrivenih poruka u crkvenim slikama. Pa tako možemo vidjeti kako je Isus koristio catering da bi nahranio rulju kruhom i ribom.

S druge strane, reklamna agencija Muckmouth iz Aucklanda napravila je anti-religijsku reklamnu kampanju za Eshe Streetwear, brand odjeće fokusiran na ekstremne sportove i street art scenu. I ateiste, očito. Njihove ilustracije bez imalo suzdržavanja izruguju religiju, a tiskane su na posterima, skejtovima i majicama.

Liberalna država ima i liberalne crkvene reklame. Slika dva ukrštena jointa kao simbol križa i citat: "Je li bitno na koji način dolazite do duševnog uzdizanja? Pridružite se diskusiji", korišten je u kampanji Ujedinjene Crkve Kanade, u nadi da će tako privući mnoge pušače marihuane.

Bolnica Edith Cavell u Belgiji na poseban način želi ukazati na važnost njihovog odjela za prerano rođenu djecu. Ova reklama iz 2006. prikazuje jaslice sa prerano rođenim Isusom u inkubatoru, uz čestitku "Malo je preuranjeno, ali sretan Božić".



Auto osiguranje Compulsory iz Puerto Rica odlučila se na reklamu koja prikazuje jaslice iz perspektive vozača automobila koji ide direktno na sve okupljene. Natpis kaže: "Ne dopustite neodgovornoj vožnji da uništi Božić".

Posljednja večera sa štakorima: reklama za otrov protiv štakora, Mortein. Što bi rekao Leonardo?



Reklamna agencija Contrast Creative iz Manchestera pak se odlučila na trudnu časnu sestru kako bi promovirali sladoled marke Antonio Federici. "Bezgrešno začet – sladoled je naša religija". Ista agencija za isti sladoled, sljedećeg puta objavila je poster s gay crnim i bijelim svećenikom te natpisom: "Vjerujemo u Spasenje – sladoled je naša religija".

Istropolitana D'Arcy je reklamna agencija iz Slovačke, koja je "religioznu" reklamu napravila za vlastitu promociju: "Ako imate dobru priču, ljudi će vam vjerovati".

Sky Sport se pak reklamirao preko kampanje posvećene čudima, pod nazivom "TV Miracles". Kampanju je odradila reklamna agencija 1861, United iz Milana. Na prvoj reklami je nogometaška zvijezda Eto, uz natpis: "Čuda se događaju samo na Sky Sportu". Rekorderka u plivanju Federica Pellegrini zvijezda je druge reklame dok je argentinski Talijan, zvijezda talijanske nacionalne rugby momčadi Martín Leandro Castrogiovanni glavni lik treće reklame iz ove kampanje Sky Sporta. Na četvrtoj je pak glavna zvijezda Massimo Ambrosini, a na petoj, tu je Totti.



Brazilska škola engleskoj jezika Lexical potiče svoje buduće studente da govore engleski kao rock zvijezde preko svetačkih slika Elvisa, Keitha Richardsa i Lennona.

Metalni križ od alata kojeg vjerojatno imate u gepeku uz poruku: "Mi ćemo vas spasiti" reklama je američkog auto kluba AAA, koji svoje članove doista spašava ako imaju probleme na cesti.

Dvije reklame za mirisne štapiće prikazuju kipove Hindu božanstava napravljenih od starih
dijelova bicikla. Grubo preveden, slogan kaže "Bog dolazi u ciklusima", što se poklapa sa dijelovima bicikla od kojih su ovi kipovi napravljeni, kao i običajem paljenja tamjana uz molitvu prije početka dana. Mirisni štapići u Indiji su jako tražena roba.



Zadnje reklama je za Poweron, sredstvo protiv komaraca. Citat kaže: " Mi šaljemo komarce u raj".

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara