Sve je planirano: Proizvodi imaju kratak vijek trajanja kako bi kupci češće kupovali

Foto: Shutterstock

FRANCUSKI Le Monde je objavio tekst u kojem se osvrću na izvješće Europskog potrošačkog centra (CEC) "Programirana dotrajalost, proizvod potrošačkog društva", koje se bavi planiranom dotrajalošću proizvoda.

Naravno, mnogi su slične probleme već primijetili i s razlogom pretpostavljaju da se radi upravo o ovom problemu, ali u ovom se konkretnom slučaju radi o istraživanju CEC-a i studentice Lydie Tollemar koji su zaključili da je vijek trajanja proizvoda kratak iz lako razumljivog razloga - kupce valja natjerati na češću kupovinu.

Proizvodi o kojima se radi najčešće su perilice rublja, perilice suđa, televizori, računala, mobiteli i slično. Tzv. "funkcionalni kvarovi" zaslužni su otkazivanje cijelog proizvoda. Konkretno je riječ o malim kvarovima zbog kojih nakon nekog vremena otkazuje cijeli proizvod.



CEC tako ističe da perilici rublja u prosijeku mogu podnijeti između dvije i dvije i pol tisuće pranja, a dotrajalost se potencira korištenjem jeftinih ili manje kvalitetnih dijelova. Slično vrijedi i za televizore koji su "programirani" da rade otprilike 20 tisuća sati.

Nije posebno iznenađenje da ista pravila vrijede i za smartphone koji najčešće prestaje biti funkcionalan zbog kvarenja baterije ili rezervnih dijelova koje je nakon jednog trenutka nemoguće nabaviti.

CEC se posebno osvrnuo na iPod čija je baterija neodvojiva što zahtijeva kupnju novog proizvoda.

CEC iz tog razloga poziva EU da se ozbiljno pozabavi ovim problemom i zatraži zakonsku regulativu vijeka trajanja određenog proizvoda.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara