"Yustalgija" podigla prašinu: Srbe razljutilo fiktivno odvajanje Vojvodine

"Yustalgija" podigla prašinu: Srbe razljutilo fiktivno odvajanje Vojvodine

Screenshot: YouTube

IAKO je ideja spota vrlo jednostavna, a pozitivna poruka jasno naglašena, bilo je samo pitanje vremena kada će netko pronaći nešto sporno. Ideja o bratstvu i jedinstvu, koliko god benigna ili naivna bila, ponovno je uzburkala duhova.

Riječ je o novom singlu "Yustalgija" bihaćkog repera Prikija (pravim imenom Haris Rahmanović), a njegov spot u režiji Filipa Filkovića ulazi u područje špekulativne alternativne povijesti u kojoj se rat 1990-tih godina nije dogodio.

Tadašnja SFRJ se razišla u mirnim odnosima i postala FNRJ (Federativna Narodna Republika Jugoslavija) koja se ekonomski osamostalila i postala jedna od najuspješnijih zemalja svijeta. FNRJ se sastoji od država: Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Makedonije i Vojvodine. Upravo je spomenuto odvajanje Vojvodine izazvalo lavinu negativnih komentara od jedne strane korisnika YouTube-a i foruma, dok velika većina u cijeloj toj raspravi podržava tematski cjelokupnu ideju spota te na nju gledaju kao fikciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Iskreno da vam kažem, mene politika ne zanima jer je to prekompleksno za mene i moj mozak. Ja sam glas mlade generacije koja razmišlja o ljubavi i spajanju. 'Yustalgija' bi mogla poslužiti kao podsjetnik na zlatno doba kad su svi imali isto, svi su išli na more, imali posao i, najbitnije, svi smo se grlili i ljubili. Danas je sve suprotno, na žalost. Nisam disao tu Jugoslaviju na način kako su je disali moji roditelji, ali definitivno osjećam tu državu, osećam tu ljubav, te genijalce, taj sport, tu kulturu", rekao je Priki u razgovoru za Blic.



Spot je dosad skupio oko 65 tisuća gledanja, a među komentarima je sve više onih kojima je ključna poruka pjesme očito promakla pa ovo fiktivno odvajanje Vojvodine gledaju kao izraz nacionalizma i cjepkanja Srbije.

"Cijelu priču treba gledati kao fikciju koja nam je pružila mogućnost da zamislimo alternativnu stvarnost. Ovdje se ne radi o pokušaju mijenjanja ili utjecanja na trenutnu stvarnost. Upravo zato smo se u spotu udaljili, figurativno, vremenski i stilski te se vratili na početak onoga što mi znamo i poimamo kao raspadanje 1990-tih. No, u našem spotu, to je fiktivni početak rasta Jugoslavije za koju su putevi drugačiji nego danas. Upravo zato, taj prozor mogućnosti dao nam je slobodu da izokrenemo tijek radnje kakvu mi poznajemo danas", pojasnio je redatelj spota Filip Filković Philatz.



Inače, refren pjesme "Yustalgija" glasi "želim da je sve OK s nama" , a reper je u razgovoru objasnio i svoju ljubav prema ovim prostorima.

"Ja mislim da nikad neću otići s Balkana jer nije rješenje otići od svoje kuće. Mladi ljudi bi trebali ostati tu gdje jesu i boriti se za neko bolje sutra, jer samo tako nam može biti bolje. Odlazak u nečiju tuđu državu nije način da nam bude bolje, samo slabimo u svakom pogledu. Mislim da nam je Amerika nametnula izvrnute vrijednosti i da smo svi hipnotizirani tim američkom snom. Znam da nam mogu uzeti sve osim duše, Balkan ima dušu", izjavio je Priki za Blic.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara